Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Belasting Samenwerking Rivierenland (BSR)
Logo van Belasting Samenwerking Rivierenland (BSR)

Medewerker Zuiveringsheffing Bedrijven

Stationsstraat 4, 4001 CE Tiel, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

7 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als specialist werk je samen met je collega's aan het controleren en berekenen van de aanslagen ZUIB / Wet verontreiniging Oppervlaktewater Bedrijven op basis van (niet) ingediende aangiftes.

Werkzaamheden of verantwoordelijkheden

Je bent mede verantwoordelijk voor het actueel houden van het bestand van belastingplichtigen. Verder ben je verantwoordelijk voor je eigen dossiers en je bent in je element als je binnen niet al te veel kaders de werkzaamheden kan verrichten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met verontreiniginsheffingen en/of zuiveringsheffingen
  • Aantoonbare werkervaring binnen een overheidsorganisatie met Key2 en Bakerware

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het gemeentelijk belastingdomein en bij voorkeur bij samenwerkingsverbanden (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met waterschapsbelastingen en lokale belastingen
  • Aantoonbare werkervaring en kennis van relevanate wet/en regelgeving opgedaan middels een cursus of opleiding (Benoem dit duidelijk in het cv)
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau

Competenties

  • Je kunt goed zelfstandig, maar ook in een team functioneren
  • Je kunt goed communiceren en zoekt de dialoog met je collega's
  • Je bent flexibel en helpt graag collega's
  • Je bent nauwkeurig, precies en klantgericht
  • Je bent communicatief vaardig, analytisch sterk, assertief, toont initiatief en durft besluiten te nemen
  • Je bent in staat om buiten de kaders te denken en je draagt op verschillende vlakken verbeteringen aan
  • Je bent proactief en pragmatisch en je houdt ervan om processen steeds verder te verbeteren
  • Je denkt in oplossingen en weet deze ook ingeregeld te krijgen

Organisatie en team

De organisatie Belastingsamenwerking Rivierenland (BSR) is een vooruitstrevend samenwerkingsverband op het gebied van lokale belastingen. BSR verzorgt het heffen en invorderen van gemeentelijke en waterschap belastingen en de uitvoering van de Wet WOZ en de Wet BAG voor haar deelnemers, te weten Waterschap Rivierenland, Avri en de gemeenten Culemborg, Gorinchem, IJsselstein, Maasdriel, Montfoort, Tiel, West Betuwe, West Maas en Waal en Wijk bij Duurstede. BSR is een innovatieve, professionele en dynamische organisatie waarbij klantgerichte en efficiente dienstverlening hoog in het vaandel staat. Wij kennen een platte organisatiestructuur, wat zich kenmerkt in een informele sfeer, toegankelijk management, korte lijnen, snelle besluitvorming en veel verantwoordelijkheid en inbreng binnen je eigen functie. Daarnaast is er veel aandacht voor vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling, Ook is er volop ruimte om je uren flexibel in te vullen, wij omarmen het plaats- en tijdonafhankelijk werken. Tegelijkertijd beschikken wij over een enorm gaaf en veelzijdig kantoorpand in het hartje van Tiel, waarin volop ruimte is voor kennisdeling, innovatie en gezelligheid. Dit maakt dat veel collegas ook erg graag op kantoor zijn.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Beoordeling en selectieproces

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen worden geselecteerd voor stap 2. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Een externe administratieve broker beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door een externe administratieve broker zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Belasting Samenwerking Rivierenland mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Belasting Samenwerking Rivierenland.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op werkdagen.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 17 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 18 november 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 21 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr