Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 mrt 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
25 nov 2024Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt
Organisatie
De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.
Opdracht
In deze afwisselende en brede functie adviseer je ons over privacy gerelateerde onderwerpen en lever je een bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van privacy. Dit doe je samen met de Chief Information Security Officer (CISO) en informatie- en IT-managers.
Als cluster Informatiemanagement adviseren wij direct, gevraagd en ongevraagd, aan management en bestuur. Dit doen we vanuit meerdere disciplines. We stellen het bestuur en het management in staat balans te houden tussen sturing en vertrouwen. In een dynamische omgeving ondersteun je medewerkers en management om gepast om te gaan met persoonsgegevens.
De functie van Privacy Officer bij de BEL Combinatie is heel divers. Samen met de CISO werk je aan het beschermen van persoonsgegevens. Door risico gestuurd te werken prioriteren we de werkzaamheden. Een belangrijk onderdeel van de functie is dat je actief de bewustwording bevordert.
Je bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van privacy vraagstukken. Je ondersteunt collega's bij de uitvoering van hun privacy gerelateerde werkzaamheden, en zoekt samen naar de mogelijkheden van de AVG en/of WPG.
Als Privacy Officer stel je documenten op zoals beleid, instructies en verwerkingsovereenkomsten. Daarnaast werk je samen met de afdeling bij het uitvoeren van Data protection impact assessments (DPIA's). Je stemt beveiligingsincidenten af met de betrokken teams, meldt datalekken bij de Autoriteit Persoonsgegevens en bewaakt de afhandeling van deze meldingen.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als privacy officer of soortgelijke functie in gevensbescherming;
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Aantoonbare werkervaring met het identificeren, analyseren en prioriteren van risico’s die invloed kunnen hebben op het behalen van doelstellingen (voorkeur op het gebied van privacy) (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met- én kennis van wetgeving rondom privacy (zoals bijvoorbeeld AVG, Wpg en BRP) (40 punten).
6. Aantoonbare werkervaring als Beleidsmedewerker in de afgelopen 5 jaar (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie (20 punten).
Competenties
Goede communicatieve vaardigheden;
Standvastigheid, je kunt ook ‘nee’ zeggen;
Goed in samenwerken;
Kunt gemakkelijk schakelen tussen onderwerpen;
Denkt in oplossingen;
Wetgeving kunnen vertalen naar de praktijk.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 9 december 2024 tussen 11.00 uur en 13:00 uur. En op dinsdag 10 december 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. Het gaat om een gesprek van 1 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 6 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht én elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: De externe partij faciliteert hierin). Wanneer de VOG binnen 4 weken na de startdatum niet in het bezit is betekent het dat de opdrachtgever op grond van de onderhavige overeenkomst gerechtigd is om tot ontbinding over te gaan.
De NAW-gegevens én integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld én ondertekend bij de externe partij te worden aangeleverd.
De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van De externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten is.