Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van BEL Combinatie
Logo van BEL Combinatie

Juridisch Medewerker Handhaving

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 dec 2025
Opdracht tarief 90Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Als Juridisch Medewerker Handhaving zorg je ervoor dat bij geconstateerde overtredingen op vergunningvoorschriften of overtredingen op het gewenste gebruik van de openbare ruimte, betrokkenen juridisch onderbouwd geinformeerd worden en worden verzocht de overtreding ongedaan te maken. Dit kan gaan over overtreden voorschriften bij het bouwen of verbouwen van gebouwen en woningen, tot het kappen van bomen, het in gebruik nemen van de openbare ruimte, of het illegaal hebben gebouwd van opstallen tot illegale sloop van gebouwen.

Taken

  • Het coordineren van complexe handhavingsdossiers;
  • Het adviseren van het college in deze complexe handhavingszaken;
  • Het opstellen van handhavingsbrieven, bestuurlijke waarschuwingen en handhavingsbesluiten.
  • Het behandelen van verzoeken om handhaving;
  • Het opstellen van juridische brieven;
  • Het opstellen van collegevoorstellen met betrekking tot handhaving;
  • Het opstellen van juridische adviesmemos;
  • Het opstellen van invorderingsbeschikkingen, dwangbevelen, lasten onder dwangsom en lasten onder bestuursdwang;
  • Het voeren van bezwaarprocedures;
  • Het voeren van zienswijzegesprekken.
  • Het leveren van een juridische bijdrage aan beleidsactualisaties op het gebied van VTH, waaronder handhavingsbeleid, beleidsregels en werkprocessen.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding rechten of bestuursrecht op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als Juridisch Medewerker Handhaving binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met omgevingsrecht bij een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen (Selectiecriteria)

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met bestuursrecht en omgevingswet (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de APV en bijzondere wetten (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Juridisch Medewerker Handhaving binnen een gemeente (30 punten);
  • Maximaal tarief inclusief reiskosten van 90,- (10 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Resultaatgericht;
  • Verantwoordelijkheid;
  • Een hoge mate aan eigenaarschap;
  • Proactief in het zien en doorvoeren van procesverbeteringen.

Organisatie en team

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de BEL Combinatie mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de BEL Combinatie. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). BEL Combinatie merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak, BV, maatschap of Opting-In constructie is).

Organisatie

De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van een grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap.

Gespreksinformatie

Beoordeling Stap 1: Beoordeling CVs op minimumeisen

De kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 CVs die aan de organisatie worden voorgelegd

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste drie kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn op een nader te bepalen moment gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo spoedig mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: 0x 3 maanden

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 92,50. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht en elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd. De NAW-gegevens en integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend te worden aangeleverd. De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr