Bestuursassistente

BEL Combinatie

Zuidersingel 5, 3755 AZ Eemnes, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 Utrecht

Begindatum:

16 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

8 aug 2025

Omschrijving

Leren Leeft! Ons bruisende dorp zit vol cultuur, evenementen en ondernemerschap. Midden in dit dynamische hart zoeken wij een ervaren bestuursassistent die floreert en een veelzijdige rol. Geen dag is hetzelfde: je ondersteunt in Laren het college van B&W, bewaakt agenda's houdt overzicht en schakelt moeiteloos tussen inwoners, bestuurders en collega's. Je houdt van aanpakken, krijgt energie van hectiek en weet prioriteiten te stellen - ook als alles tegelijk lijkt te gebeuren. Je werkt in een hecht, gezellig team, midden in het centrum van Laren. Even pauze nodig? In een paar stappen sta je tussen de Boetieks, het groen of op een terras.

Wat ga je doen als bestuursassistent?

  • je ondersteunt het gemeentebestuur op een proactieve en doortastende manier.

  • Je regelt het agendabeheer van meerdere bestuurders, handelt telefoontjes af, bereidt agendastukken voor en verzorgt de e-mailcorrespondentie

  • je treedt represantatief op als eerste aanspreekpunt voor zowel interne als externe partners

  • je beheer het digitale archief en houdt het budget voor jouw activiteiten strak in de gaten

  • je bereidt samen met de gemeentesecretaris wekelijks de bestuurlijke besluitvorming voor en zorgt voor een vlekkeloze afhandeling

  • je coordineert samen met je collega de aanvragen voor Koninklijke Onderscheidingen en gemeentelijke erepenningen

  • je verzorgt de ambtelijke ondersteuning van het Comite 4/5 mei Laren en het COmite Onderscheidingen en Waardering

  • je organiseert met flair en precisie evenementen zoals dee nieuwjaarsreceptie, de nieuwe inwonersbijeenkomst, Veteranendag en Dodenherdenking.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met MS Office 365 (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare werkervaring met Ibabs (Benoem duidelijk in het cv waar deze is opgedaan);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als Bestuursassistente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Bestuursassistente (40 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het beheren van het digitale archief (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming (15 punten).

Competenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling)
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk)
  • Klantgericht
  • Luisteren
  • Doorzettingsvermogen
  • Tactisch gedrag
  • Resultaatgericht werken
  • Assertiviteit
  • Besluitvaardigheid
  • Organiseren
  • Kritisch
  • Analyserend vermogen
  • Plannen en organiseren

Organisatie en team

De BEL Combinatie is een uniek samenwerkingsverband tussen de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. In deze constructie zijn de drie gemeenten zelfstandig en maken ze alle drie gebruik van één grote, professionele en flexibele ambtelijke organisatie, de BEL Combinatie. Wij werken vanuit de volgende vier kerncompetenties: Professionaliteit, Openheid, Samenwerken en Publiek Ondernemerschap. 

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 augustus 2025 13:30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 21 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Nee

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do

  • De BEL Combinatie vraagt bij elke nieuwe opdracht en elke verlenging om een nieuwe Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). De VOG aanvraag dient binnen 24 uur na gunning te worden aangevraagd (LET OP: Flextender faciliteert hierin).

  • De NAW-gegevens en integriteitsverklaring dienen binnen 24 uur na gunning ingevuld en ondertekend bij Flextender te worden aangeleverd.

  • De overeenkomst dient door alle partijen ondertekend te zijn alvorens de kandidaat kan starten.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • We vergoeden geen parkeerkosten en reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor de BEL Combinatie komt werken. In de marktuitvraag van Flextender wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur