Ervaren Projectleider Complexe Infrastructuur

Raadhuisplein 2, 3771 ER Barneveld, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 20 Gelderland

Begindatum:

14 apr 2025

Einddatum:

14 apr 2026

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

11 mrt 2025

Organisatie
Barneveld groeit. We zetten ons in voor wat onze inwoners en ondernemers belangrijk vinden. Logisch, want we zijn er voor elkaar. Groei brengt ook uitdagingen met zich mee. Dat maakt het spannend en boeiend. Daarom kunnen we jouw kennis, ervaring en ideeën goed gebruiken. Want jij kunt het verschil maken. En wij bieden jou fijne collega's, een leuke werksfeer en aandacht voor balans en privé.

Opdracht
De gemeente Barneveld is voor het project oostelijke rondweg Barneveld op zoek naar een ervaren projectleider.

De gemeente Barneveld staat voor grote uitdagingen, zoals de groei met 8.000 woningen en 20.000 inwoners tot 2040. Op enkele wegen binnen de bebouwde kom zijn de huidige en verwachte doorstromingsproblemen zo groot dat maatregelen noodzakelijk zijn. Op opwaarderen van de bestaande wegen heeft teveel impact. Daarom wil de gemeente Barneveld de rondwegenstructuur rond Barneveld voltooien. Dit draagt bij aan robuustheid van het wegennet en bereikbaarheid van hulpdiensten in geval van incidenten, en aan de verkeersveiligheid en leefbaarheid in de kern. Daarnaast zorgt de oostelijke rondweg ervoor dat woon- en werkgebieden beter zijn verbonden met het buitengebied en de snelwegen. De oostelijke rondweg is als ambitie opgenomen in de Ontwerp-Omgevingsvisie Barneveld 2040.

Enkele jaren geleden hebben wij onderzoek uitgevoerd naar nut en noodzaak van de oostelijke rondweg Barneveld, naar de milieueffecten van diverse tracévarianten en naar bouwstenen voor een landschappelijke inpassing. Deze onderzoeken hebben wij (vrijwillig) tussentijds laten toetsen door de Commissie voor de milieueffectrapportage, zie link. Ook is de omgeving bij het proces betrokken, zie link. Na de vaststelling van de omgevingsvisie wil de gemeente op basis van een weging van aspecten als kosten, effecten, invloed op het landschap, natuurwaarden en water, maatschappelijke en andere belangen etc. tot een tracékeuze komen. Onderdeel hiervan is een keuze tussen een onderdoorgang of viaduct als kruising met de spoorverbinding Amersfoort – Ede-Wageningen.

Kandidaat omschrijving

  • Relevante meerjarige ervaring als projectleider met het aansturen van complexe, strategische en multidisciplinaire projecten op het gebied van ruimtelijke ordening;

  • Relevante meerjarige ervaring als projectleider van complexe nieuwe infra projecten, vanaf de initiatieffase;

  • Kennis van de financiële stromen en subsidiemogelijkheden vanuit provinciale en landelijke overheden  en een aantoonbaar relevant netwerk;

  • Ervaring met lobbyen bij hogere overheden;

  • Ervaring met verwerving en het opstellen van verwervingsstrategieën;

  • Goede communicatieve vaardigheden, ervaring met participatietrajecten en gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De werkzaamheden van de projectleider zullen primair bestaan uit het opstellen van een plan van aanpak en realistische planning  waarin ook risico’s zijn meegenomen tot aan de openstelling van rondweg en spoorkruising, uitvoeren van haalbaarheidsonderzoek, komen tot een tracékeuze, uitwerking in een ontwerp, opstellen van een verwervings- en financieringsstrategie

Wij verwachten maximaal 2 maanden na aanvang van de opdracht een plan van aanpak van de projectleider, met elementen als :

  • Processtappen en planning;

  • Risicoanalyse en beheersmaatregelen;

  • In- en externe projectorganisatie met gedefinieerde rollen en verantwoordelijkheden inschatting projectkosten;

  • Tracékeuze mogelijkheden ic beschrijving van het proces hoe tot een keuze te komen;

  • Herijking participatie- en communicatiestrategie en -plan voor overheden en samenleving.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het aansturen van complexe, strategische en multidisciplinaire projecten op het gebied van ruimtelijke ordening;

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider van complexe nieuwe infrastructurele projecten, vanaf de initiatieffase;

  3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Selectiecriteria / wensen (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider met het aansturen van complexe, strategische en multidisciplinaire projecten op het gebied van ruimtelijke ordening (25 punten);

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider van complexe nieuwe infrastructurele projecten, vanaf de initiatieffase (40 punten);

  3. Aantoonbare kennis van en/of werkervaring met de financiële stromen en subsidiemogelijkheden vanuit provinciale en landelijke overheden (15 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met het lobbyen bij hogere overheden (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van wervingsstrategieën (10 punten).

Competenties

  • Daadkrachtig;

  • Integer;

  • Communicatief vaardig;

  • Zelfstandigheid;

  • Besluitvaardigheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal minimaal 12, (doordat het specialistisch is waarschijnlijk 13). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 1 april 2025, vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 28 maart 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht €1.90 in rekening bij de winnende leverancier. 

Voor de ZZP'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.