thumbnail
thumbnail

Senior consulent participatiewet

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

11 mrt 2023

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening.

Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
De gemeente Alphen aan den Rijn ondersteunt middels de uitvoering van diverse regelingen, waaronder de Participatiewet, de inwoners van Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. De uitvoering van de Participatiewet c.a. ligt in handen van meerdere teams, zoals Inkomen, Inkomensadministratie, Minima, Debiteuren etc.

In de dagelijkse coördinatie van deze teams en de uitvoering van projecten spelen de senioren een belangrijke rol. Momenteel zijn wij op zoek naar een extra senior die tijdelijk werkzaam zal zijn binnen team Minima. Op termijn wordt inzet in een ander team binnen de Participatiewetketen niet uitgesloten.

Hooftaken
Als senior ben je verantwoordelijk voor de begeleiding van de medewerkers. Je bent het eerste aanspreekpunt voor je collega’s en fungeert als vraagbaak en klankbord op inhoud en proces. Je coacht je collega’s op werkinhoud en geeft feedback op houding en gedrag in de dagelijkse praktijk. Je bewaakt en bevordert de kwaliteit en zorgt voor een evenwichtige werkverdeling. Je werkt nauw samen met je teamleiders, je collega senioren en de beleidsmedewerkers van je discipline en servicepleinbreed. Je hebt oog voor hetgeen zich binnen het Serviceplein afspeelt. Je neemt inhoudelijk deel aan projecten en werkgroepen en bent in staat een project op enthousiaste wijze te trekken en/of te begeleiden. Je werkt intensief samen met de collega’s uit het kwaliteitsteam en draagt bij aan de implementatie van nieuwe methodieken/werkwijzen alsmede de optimalisatie van de bestaande processen.  Ook draag je zorg voor een goede samenwerking met andere disciplines en externe partners. Je bent beschikbaar voor dagelijkse afstemming in dossiers en het monitoren van termijnen en werkvoorraden. Je brengt verbinding binnen het team dat nu qua bezetting nog niet op volle sterkte is en draagt zorg voor lange termijn perspectief waarbij bemensing en productie zowel qua kwaliteit als kwantiteit op niveau komt.

Voor deze opdracht is het essentieel dat de kandidaat zich de materie snel eigen kan maken en de weg goed weet te vinden in wet- en regelgeving. Een kandidaat die van nature samenwerkingsgericht is en snel overzicht heeft. Ervaring in een soortgelijke functie is een pre. Vanwege beperkte interne mogelijkheden voor begeleiding, is het noodzakelijk dat de leverancier coaching on the job kan verzorgen.   

De werkzaamheden vinden gedeeltelijk thuis en gedeeltelijk op kantoor plaats. Jij bent hierin flexibel. Je beschikt zelf over een goed werkende laptop en mobiele telefoon. Vakanties zijn altijd in overleg en zal altijd in afstemming met de rest van het team zijn. Je bent leergierig en je maakt jezelf snel bekend met de systemen (o.a. SuiteWIZ)

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met het aansturen van medewerkers in een coördinerende rol;
2. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Participatiewet en/of aanverwante regelingen;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
4. Bij knelpunten in het functioneren is leverancier bereid om in coaching on the job en/of individuele begeleiding te voorzien.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het aansturen van medewerkers in een coördinerende rol (35 punten);
6. Aantoonbare werkervaring  op het gebied van projectmanagement (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met SuiteWIZ (25 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met procesoptimalisatie (20 punten).

Competenties

  • Stressbestendig:

  • Balans tussen ziel en zakelijkheid kunnen behouden;

  • Proactieve houding;

  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift;

  • Zelfstandigheid;

  • Flexibiliteit;

  • Resultaatgericht;

  • Accuraat;

  • Empathisch vermogen;

  • Samenwerkingsgericht (ook op afstand).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 23 maart 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 22 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Senior consulent participatiewet die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.