Regievoerder Inburgering

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

26 nov 2024

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Wij zoeken een zelfstandige en ervaren regievoerder die verantwoordelijk is voor de begeleiding en ondersteuning van inburgeraars gedurende hun inburgeringstraject. Als opdrachtnemer voer je een brede intake uit en stel je samen met de inburgeraar en betrokken partners een Persoonlijk Plan Inburgering en Participatie (PIP) op. Hierbij maak je een integrale afweging op basis van de startpositie en ontwikkelmogelijkheden van de inburgeraar en bepaal je de meest passende leerroute (bijvoorbeeld taal in combinatie met werk of vrijwilligerswerk). Gedurende het traject bewaak je de voortgang en stuur je op uitvoering van het PIP.

De opdracht omvat onder andere:

  • Het zelfstandig afnemen van intakes en het opstellen van PIP's.

  • Het onderhouden van contact met ketenpartners Echt Nederlands (taalschool), Rijnvicus (uitvoering MAP) en Kwadraad en De Driemaster (maatschappelijke begeleiding). Het bewaken en rapporteren van voortgang richting de opdrachtgever.

  • Het vastleggen van relevante gegevens in systemen zoals Suite, Suwinet en DUO.

Het contact met de opdrachtgever onderhoud je via de teamleider, hier worden nadere afspraken over gemaakt. Het contact kan op afstand, maar met enige regelmaat op kantoor geniet enige voorkeur.

Naast het begeleiden van de inburgeraars verwachten we dat de opdrachtnemer specialistische kennis inbrengt op basis van relevante ervaring. Deze kennis draagt de opdrachtnemer over aan teamleden door hen actief te betrekken bij onderdelen van de uitvoering, zodat de expertise geborgd wordt binnen het team.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de Wet Inburgering (WI);
2. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van het Persoonlijk Integratie Plan (PIP) en rapporteren en voorstellen doen in het kader van de voortgang van het inburgeringsplan in het kader van de Wet Inburgering;
3. Uiterlijk beschikbaar per  1 januari 2025 voor minimaal 32 uur per week;
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de participatiewet als consulent inburgering binnen een gemeentelijke instelling;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde minimaal hbo-bachelor niveau (15 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de uitvoering van de Participatiewet (35 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de uitvoering van de oude Wet Inburgering en vanaf de invoering van de nieuwe Wet Inburgering per 1 januari 2022 (35 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met verschillende ketenpartners (10 punten);
9. Aantoonbare werkervaring met het beheerden van een eigen caseload (5 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;

  • Netwerker;

  • Leergierig;

  • Flexibiliteit;

  • Resultaatgericht;

  • Accuraat;

  • Samnwerkingsgericht.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland op donderdag 5 december of vrijdag 6 december 2024 . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.