thumbnail
thumbnail

Projectleider klantroute Statushouders

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
24-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

14 mrt 2023

Organisatie
Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Wij bieden wegen naar werk voor mensen voor wie de arbeidsmarkt (nog) niet gemakkelijk te bereiken is. Onze kracht is het begeleiden naar werk door werk. Omdat we erin geloven dat je kennis en ervaring het beste leert door het te doen.

Binnen Rijnvicus zijn ruim 500 medewerkers aan de slag in een aangepaste werkomgeving. Daarnaast begeleiden we ieder jaar honderden werkzoekenden naar een passende baan o.a. in onze mooie leerwerkomgeving waar we mensen opleiden naar betaalde banen in bijvoorbeeld horeca, groen, logistiek, metatechniek en schoonmaak. We werken hiervoor nauw samen met werkgevers, onderwijs en zusterbedrijven in de regio. Het ontwikkelen van de mensen doen we door middel van leerwerklijnen binnen en buiten de organisatie.

Werken bij Rijnvicus - YouTube

Opdracht
Dit ga je doen

Een belangrijk doel van inburgering van statushouders is dat zij betaald werk vinden. Daarom biedt Rijnvicus de Module Arbeidsmarkt en Participatie (MAP) aan. Wij zijn nu een jaar onderweg en merken dat het ingerichte werkproces een verdiepingsslag mag krijgen. Als Projectleider Klantroute Statushouders  bestaat je opdracht uit het bundelen van de opgedane ervaring om van daaruit de visie op dienstverlening verder aan te scherpen, een integraal plan van aanpak te maken en uit te voeren. Aandachtpunten zijn het instrumentenpalet, het implementeren van taalondersteuning op onze leerlijnen en het effectief aansluiten van de verschillende partners. Als projectleider stuur je op het behalen van projectdoelstellingen waarbij je zelf ook de handen uit de mouwen steekt en meewerkt om de resultaten te behalen.

Rijnvicus en gemeente Alphen aan den Rijn werken samen aan de Uitvoeringsagenda, waarin projecten zijn ondergebracht die bijdragen aan een betere dienstverlening bij de uitvoering van de Participatiewet. Het project Klantroute Statushouders is een onderdeel van de Uitvoeringsagenda.

Werkzaamheden

  • Analyse van huidige situatie en vaststellen verbeterpunten

  • Projectplan (plan van aanpak) opstellen en uitvoeren

  • Vastleggen van de opbrengsten van het project in o.a. werkprocessen, instrumentenaanbod en werkafspraken met ketenpartners;

  • Deelnemen aan de Cockpit Uitvoeringsagenda en daar voortgangsinformatie delen;

  • Verbindingsofficier zijn tussen het Serviceplein van de gemeente Alphen aan den Rijn, Rijnvicus en andere partners die betrokken zijn bij de klantroute;

  • Verzorgen van een warme overdracht naar de lijn bij de afronding van het project;

  • De doorontwikkeling van de Module Arbeid en Participatie aan de hand van de opgedane ervaringen;

  • Het uitzetten van de B1- en Z-route, zowel in- als extern

  • Zorgen dat alle deelprocessen goed op elkaar aansluiten.

Wie ben je?
Je hebt HBO-werk en denkniveau en je bent inhoudelijk deskundig op het gebied van de Wet Inburgering. Je kunt complexe taken tot een goed einde brengen. Bovendien opereer je

soepel in een complex krachtenveld, heb je talent voor organiseren op diverse niveaus en ben je communicatief sterk (ook schriftelijk). Je bent gericht op samenwerking en voelt je thuis in een veranderende omgeving.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de Wet inburgering binnen het sociaal domein, bij voorkeur bij een vergelijkbare organisatie;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 projecten als projectleider op het gebied van Inburgering uitgevoerd (50 punten);
5. Aantoonbaar behaalde opleiding in projectmatig werken (30 punten);
6. Kort geschreven motivatie door de kandidaat zelf waarin de persoonlijke visie van de kandidaat op het begeleiden van statushouders naar werk wordt beschreven (20 punten)

Competenties

  • Scherp op de relatie (verdiepen in wat ander beweegt, nodig heeft);

  • Scherp op resultaat;

  • Scherp op de zaak (waar gaat het over, wat zijn relevante partijen, processen en systemen);

  • Communicatief (zowel mondeling als schriftelijk);

  • Eigenaarschap;

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 27 maart 2023  van 11.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 24 maart 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Projectleider klantroute Statushouders die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.