Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
18 nov 2024Einddatum:
18 mei 2025Uren per week:
24 - 36Publicatiedatum:
29 okt 2024Organisatie
Alphen aan den Rijn heeft meer dan 115.000 inwoners in meerdere kernen in het Groene Hart en kent zowel (groot)stedelijke als landelijke vraagstukken. In het sociaal domein zijn we in ontwikkeling. Gemeente Alphen aan den Rijn is in 2024 gestart met een nieuwe gezinsgerichte aanpak en lokale inkoop van de jeugd- en gezinshulp om expertise dichtbij te organiseren en zo het maximale resultaat te behalen voor ondersteuning van onze jeugdigen en gezinnen.
Jeugdhulporganisatie Oog voor Thuis is per 1 januari 2024 gestart met een nieuwe werkwijze voor de jeugdhulp en pakt alle nieuwe aanvragen voor jeugdhulp op. Vanuit Gemeente Alphen aan den Rijn als opdrachtgever wordt gefaciliteerd in zorgcontinuïteit voor jeugdigen die in 2023 al zorg kregen dan wel in afwachting waren. Deze zorgcontinuïteit is tijdelijk ondergebracht in een uitvoeringsteam bij Gemeente Alpen aan den Rijn. Wens is dat de uitvoering wordt gebundeld bij de uitvoeringsorganisatie Oog voor Thuis. Bovendien wil Gemeente Alphen aan den Rijn goed inzicht en overzicht in verleende specialistische jeugdhulp voor jeugdigen tegen de achtergrond van regionale en landelijke ontwikkelingen.
De opdracht
We zoeken een projectleider die zorgt voor het bundelen van de uitvoering en voor het bieden van inzicht en overzicht in verleende specialistische jeugdhulp.
Concreet ben je als projectleider verantwoordelijk voor het volgende:
Het creëren van voorwaarden voor de overdracht van uitvoeringstaken zorgcontinuïteit naar Oog voor Thuis en vervolgens het realiseren van een probleemloze overdracht van cliënten en werkzaamheden;
Ontwikkeling en implementatie van een dashboard jeugdzorg Alphen aan den Rijn in aansluiting met bestuurlijke en ambtelijke behoeften;
Zorgen voor aansluiting bij de werkwijze en werkprocessen van Oog voor Thuis.
We zoeken een projectleider die processen en werkwijzen snel doorheeft, die snapt waaraan je moet denken als je uitvoeringstaken jeugdzorg wilt bundelen binnen één uitvoeringsorganisatie, die de daadwerkelijke overdracht (van werkzaamheden, medewerkers, cliënten) ook soepel kan laten verlopen en daarover helder communiceert met betrokken partijen.
Die tevens goed is in het ophalen en bij elkaar brengen van uiteenlopende behoeften ten aanzien van monitoring, die de vertaling naar de functionele vraag voor een dashboard weet te maken en daarbij zoveel mogelijk aansluit bij data die toch al voorhanden zijn binnen de uitvoeringsorganisatie, die verstand heeft van dataverzameling, privacywetgeving, rapportages en DPIA’s, en die zorgt voor de daadwerkelijke ontwikkeling en implementatie van het dashboard.
De projectleider kent de wereld van de jeugdzorg en heeft bij voorkeur ervaring met overheids BV’s in de jeugdzorg. De projectleider werkt nauw samen met de coördinator die de dagelijkse aansturing doet van de uitvoeringstaken binnen Alphen aan den Rijn, met Oog voor Thuis en met betrokken collega’s binnen en buiten het sociaal domein van Gemeente Alphen aan den Rijn. De sectormanager Jeugd en Onderwijs is (gedelegeerd) opdrachtgever. In praktijk zorg je ervoor dat zowel Gemeente Alphen aan den Rijn als uitvoeringsorganisatie Oog voor Thuis blij gaan zijn met een werkbare overdracht van uitvoeringstaken en met een dashboard dat inzicht en overzicht geeft.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het sociaal domein;
2. Aantoonbare werkervaring met het overdragen van werkzaamheden naar een uitvoeringsorganisatie;
3. Aantoonbare werkervaring met dataverzameling en monitoring binnen de jeugdhulp en/of het sociaal domein;
4. Maximum uurtarief van € 115,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk;
5. Uiterlijk beschikbaar per 18 november 2024 voor minimaal 24 uur per week;
6. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij een gemeentelijke overheid; (20 punten)
8. Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als projectleider binnen de jeugdhulp en/of het sociaal domein; (25 punten)
9. Aantoonbare werkervaring in het begeleiden bij het bouwen van dashboards in het sociaal domein; (30 punten)
10. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen of met zelfstandige gemeentelijke uitvoeringsorganisaties. (25 punten)
Competenties
Projectleiding;
Analytisch én verbindend;
Daadkrachtig en resultaatgericht;
Open, duidelijke en toegankelijke communicatiestijl;
Politiek-bestuurlijk sensitief.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, ma – di – wo – do – vr.
Hybride werken is mogelijk.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 november 2024 tussen 8:30 en 11:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).