Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Leerplichtambtenaar

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 mei 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

31 okt 2024

Let op: Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden.

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
Als leerplichtambtenaar heb je vooral de taak om toezicht te houden op de naleving van de Leerplichtwet. Dit betekent concreet:

  • Controleren of alle leerplichtigen een schoolinschrijving hebben.

  • Beoordelen van vrijstellingen van inschrijfplicht of een vrijstelling van geregeld schoolbezoek.

  • Verzuimmeldingen van scholen behandelen. Hierbij onderzoek je de reden van het verzuim en kijk je mee naar oplossingen voor het schoolverzuim.

Bij verzuimmeldingen heeft de leerplichtambtenaar een belangrijke schakelrol. Je onderhoudt het contact met ouders en school en zorgt voor een passende actie op de verzuimmeldingen. Als er rond de melding zorgen zijn over de ontwikkeling van een kind heb je hierover contact met Veilig Thuis of de Jeugdhulpverlening.

Steeds meer wordt de leerplichtambtenaar preventief betrokken bij kinderen en jongeren die dreigen uit te vallen in het onderwijs en daardoor thuis zouden komen te zitten. Korte lijnen en een goede samenwerking met ouders, scholen en hulpverlening zijn essentieel.

Inwerken nieuwe collega’s
Vanaf december 2024 starten twee nieuwe collega’s binnen team Leerlingzaken. Onderdeel van de opdracht is het inwerken van deze collega’s op het wettelijke van de leerplicht en hen, op basis van de ervaring van de kandidaat, snel op vlieghoogte te krijgen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als leerplichtambtenaar bij een gemeente;
2. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3.Uiterlijk per 1 december 2024 beschikbaar voor minimaal 32 uur per week;
4. Aantoonbaar bereidt de volledige werkweek op kantoor te zijn (benoem dit bij de inschrijving);

Gunningscriteria (weging)
5. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als leerplichtambtenaar (30 punten);
6. Aantoonbare werkervaring in het inwerken / begeleiden van andere medewerkers (15 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als leerplichtambtenaar met de MBO doelgroep; (30 punten)
8. Aantoonbaar in het bezit van een BOA bevoegdheid (25 punten)

Competenties
Je bent zelfstandig en hebt een klantgerichte instelling waarbij je ook bent gericht op samenwerking. Je bent integer en gaat graag mee in veranderingen die de kwaliteit van het werk ten goede komen wat zich vertaalt in het denken in kansen. Je bent flexibel in werkdagen, hebt durf, blijft goed overeind in stressbestendige situaties en bent een goede netwerker.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: on overleg, ma – di – wo – do – vr.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 11 november 2024. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 november 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.