Casusregisseur Sociaal Domein Hersteloperatie Toeslagen

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 - 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 jan 2025

Organisatie 
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners. 

Onze organisatie bestaat uit meerdere onderdelen die allen een unieke bijdrage leveren aan onze opgaven en gemeentelijke dienstverlening. Je zit binnen onze organisatie altijd in een thuisteam met vakcollega’s en een teamleider. Een groot aantal collega’s werkt aan maatschappelijke opgaven in uiteenlopende vakgebieden. Je krijgt bij ons de kans om op basis van je talent ingezet te worden voor die opgaven en deel uit te maken van diverse samengestelde teams.

Opdracht
De gemeente Alphen aan den Rijn zoekt tijdelijke ondersteuning voor casusregie binnen het sociaal domein, met een specifieke focus op de hersteloperatie toeslagen en inwoners met meervoudige problematiek. De opdracht richt zich op het begeleiden van gedupeerden en het voeren van regie op complexe casussen om te komen tot duurzame oplossingen.
De opdracht omvat:
• Voeren van gesprekken met gedupeerden van de toeslagenaffaire en inwoners met complexe hulpvragen, gericht op leefgebieden zoals inkomen, schulden en huisvesting.
• Het opstellen van concrete en haalbare plannen van aanpak voor ondersteuning, met oog voor maatwerkoplossingen en duurzaam herstel.
• Regie voeren over casussen, waarbij alle betrokken partijen effectief worden gemotiveerd en betrokken.
• Documenteren van voortgang en resultaten in goed gestructureerde rapportages, in lijn met de gestelde kaders van de opdracht.
• Samenwerken met ketenpartners en bijdragen aan oplossingen die aansluiten bij de specifieke behoeften van inwoners.

Vereisten / Knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als regiehouder op complexe casuïstiek;
3. Aantoonbare werkervaring met de Hersteloperatie Toeslagen;
4. Aantoonbare werkervaring binnen het gemeentelijke sociaal domein;
5. Kandidaat is bereid te werken vanuit het gemeentehuis en tot het afleggen van huisbezoeken;

Gunningscriteria (weging)
6. Aantoonbare werkervaring met regievoering op casus- en procesniveau en ketensamenwerking (casemanagement) omschrijf duidelijk in het cv; (20 punten)
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met de aanpak Hersteloperatie Toeslagen; (25 punten) .
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als casemanager op complexe problematiek of maatschappelijk werker bij een gemeentelijke instelling; (15 punten)
9. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met inwoners met meervoudige problematiek; (10 punten)
10. Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie op de relevantie van opgedane kennis en werkervaring met gespreksvoering met kwetsbare inwoners en samenwerking binnen de context van de opdracht. (30 punten)
 
Competenties
De opdracht vraagt om een resultaatgerichte en stress-sensitieve aanpak. Daarnaast zijn de volgende competenties essentieel:
• Zelfstandigheid en oplossingsgerichtheid om casussen effectief en duurzaam af te handelen.
• Het vermogen om samen te werken met ketenpartners in de context van de opdracht.
• Stressbestendigheid en flexibiliteit om te schakelen tussen uiteenlopende situaties.
• Klantgerichtheid en het vermogen om inwoners centraal te stellen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 (uurtarief maximaal tussen de € 65,- en € 75,-).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: on overleg, ma – di – wo – do – vr. 
Is hybride werken mogelijk? Beperkt

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 februari 2025 tussen 13.00 - 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.