Beleidsadviseur Wonen

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

29 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Detachering) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt

Organisatie
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Opdracht
Op het gebied van Wonen spelen veel onderwerpen, zoals het woningtekort, huisvesting van aandachtsgroepen, prestatieafspraken, voldoende sociale en middenhuur, etc. Daarom zoeken wij een beleidsadviseur Wonen, die ons team kan versterken. Je gaat invulling geven aan onze uitvoeringsagenda die is opgenomen in de Woonvisie. Daartoe werk je samen met de collega’s op het gebied van wonen, zorg, vastgoed, ruimtelijke ordening en projecten. Tot de werkzaamheden behoren onder andere het beoordelen van initiatieven voor woningbouw, opstellen en uitvoeren van volkshuisvestingsinstrumenten en samenwerken met de woningcorporaties. Je bent één van onze aanspreekpunten voor management, directie en wethouder op dit beleidsveld.

Belangrijkste taken zijn:

Als beleidsadviseur wonen ben je (mede) verantwoordelijk voor:

  • Uitvoering woonvisie;

  • Prestatieafspraken woningcorporaties en huurdersorganisaties;

  • Advisering binnen regionale samenwerking Holland Rijnland;

  • Woonadviezen bij ontwikkelingen;

  • Woningbouwprogrammering.

Kandidaat omschrijving:
Je hebt kennis van volkshuisvesting en bent politiek-bestuurlijk sensitief. Je weet hoe je mensen mee kunt krijgen en hoe je om kunt gaan met weerstand. Je werkt graag planmatig en zelfstandig. Hierbij stem je je werkzaamheden goed af met je collega beleidsadviseur wonen. Je bent stressbestendig en weet goed om te gaan met deadlines. Je kunt prioriteiten stellen en gemakkelijk je eigen werk organiseren. Tot slot kan je goed coördineren en beschik je over overtuigingskracht en een helicopterview.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie;
3. Aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op woonbeleid;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als beleidsadviseur op woonbeleid; (40 punten)
5. Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 5 jaar; (20 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van meerjarige prestatieafspraken en besluitvorming, omschrijf duidelijk in cv hoe deze ervaring is opgedaan; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring in de communicatie met externe partijen zoals woningcorporaties. (15 punten)

Competenties

  • Communicatief vaardig;

  • Samenwerkingsgericht, ervaring met werken in teamverband;

  • Bestuurlijke sensitiviteit;

  • Oplossingsgerichtheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 februari 2025 van 14.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.