Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Zuid-Holland Bereikbaar
Logo van Zuid-Holland Bereikbaar

PMO Specialist

Zuid-Holland Bereikbaar

Voorzand 24, 2984 BH Ridderkerk, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32

Omschrijving

Ben jij degene die structuur brengt in dynamische projecten? Bij Zuid-Holland Bereikbaar (ZHB) zoeken we een enthousiaste PMO Specialist die houdt van organiseren, verbinden en vooruitdenken. Onze organisatie is volop in ontwikkeling er is nog veel te bouwen en te verbeteren. Werken bij ZHB betekent werken in een omgeving waar samenwerking centraal staat en waar jouw ideeën echt het verschil maken.

Wat ga je doen?
Als PMO Specialist ben jij onderdeel van het projectmanagementteam, dat bestaat uit vier collega's: twee PMO'ers, één projectondersteuner en één coördinator. Samen zorgen jullie dat het projectenportfolio soepel draait.
Het team PMO maakt deel uit van het team Bedrijfsvoering waartoe ook Inkoop, HR, Finance en Officemanagement behoren. Het team Bedrijfsvoering is klein, dus samenwerken is heel belangrijk.

In jouw rol ben je de rechterhand van de coördinator projectenportfolio en de spin in het web achter onze projecten. Je houdt de projectenadministratie op orde, zorgt dat projectgegevens compleet en actueel zijn en dat documenten volgens de juiste formats worden opgeslagen.

Je levert rapportages die het management en projectleiders helpen bij besluitvorming, je stel voortgangsrapportages op, denkt actief mee en pakt een grote rol bij de implementatie over het verbeteren van processen en systemen (zoals AFAS). Ook ben je het aanspreekpunt voor collega's en spring je bij waar nodig.

Bij afwezigheid van de coördinator neem jij tijdelijk diens belangrijkste taken over. Zo blijft het overzicht en de voortgang in het portfolio gewaarborgd.
Let op! Het betreft geen secretarieel werk/management assistente of ondersteuner.

Taken en verantwoordelijkheden
  • Controleren en afronden van concept projectvoorstellen (format, volledigheid, taalgebruik).
  • Inrichten en beheren van projecten in AFAS en Teams.
  • Bewaken dat projectdocumenten correct en volledig worden aangeleverd en opgeslagen.
  • Genereren van periodieke rapportages en signaleren van ontbrekende informatie of acties.
  • Zelf actualiseren van projectgegevens op basis van de voortgang.
  • Ondersteunen bij het opstellen en verspreiden van voortgangsrapportages.
  • Overleggen met projectleiders en het MT over de voortgang en verbeterkansen binnen het projectenportfolio.
  • Beheren en actualiseren van reguliere projectdocumenten en zorgen dat de juiste versies in gebruik zijn.
  • Je denkt mee over procesverbeteringen in AFAS en andere systemen, doet voorstellen en portfolio de implementatie.
  • Actief ondersteunen van projectleiders en medewerkers bij hulpvragen.
  • Tijdelijk waarnemen van de coördinator bij afwezigheid voor urgente taken.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een ondersteunende rol binnen een projectmatige omgeving.
  • Aantoonbare ervaring met AFAS en/of Microsoft-applicatie.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een PMO rol (GEEN secretarieel werk/management assistent/management ondersteuner) in een project- of vergelijkbare omgeving.

Wensen en competenties

Wensen
  • Opleiding of cursus in projectmatig werken en planningstechnieken is een pré.
  • Aantoonbare ervaring met het werken met AFAS en/of Microsoft Teams.
  • Aantoonbare ervaring met het mobiliteitsdomein.
  • Ervaring met projectadministratie en backoffice ondersteuning.

Competenties
  • Sterk in ordenen, analyseren en verwerken van projectinformatie.
  • Nauwgezet, analytisch en probleemoplossend.
  • Communicatief vaardig je weet collega's op een constructieve manier aan te spreken en mee te krijgen.
  • Ervaring met systemen zoals AFAS of de vaardigheid om je deze snel eigen te maken.
  • Communicatieve vaardigheden
  • Gestructureerd
  • Verbindend
  • Pro-actief

Organisatie en team

Wie is ZHB?
Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail.

Onze hoofdtaak is het verbeteren van de bereikbaarheid in Zuid-Holland. Om dit te realiseren zorgen wij, met de partners, dat de hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame mobiliteitstransitie. We hebben ongeveer 100 mensen die werken bij ZHB. Dat is een vaste basis van circa 30 medewerkers en zo'n 70 mensen in een flexibele schil.

Projectmanagementorganisatie
De Projectmanagementorganisatie (PMO) draagt zorg voor een uniforme aanpak van het projectenproces en de rapportages van de diverse projecten, coördineert de resources en de (voortgangs)rapportages. Actuele projecten zijn groot onderhoud en herinrichting van wegen zoals A15, A20-corridor en N14, renovaties van bruggen (o.a. de Van Brienenoordbrug, en Papendrechtse Brug) en tunnels (o.a. Noord-, en Beneluxtunnel). Bij dergelijke projecten ontwikkelt én realiseert ZHB een pakket met hinderbeperkende mobiliteitsmaatregelen, waarbij we nauw samenwerken met de projectteams bij de opdrachtgevers. ZHB werkt ook aan duurzaamheidsprojecten en speelt een actieve rol in het Programma Spitsspreiden en -mijden. Ons projectenvolume bedraagt ongeveer 5 miljoen euro in 2026. ZHB is in ontwikkeling naar een meer datagedreven en uniform werkende organisatie en jij speelt daarin een sleutelrol.

Gespreksinformatie

De data voor gesprekken worden nader bepaald.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Goed om te weten
  • 32 uur, in overleg in te delen.
  • Hybride werken deels vanuit huis en deels op locatie in Schiedam.
  • Inhuur voor periode van 2 jaar; met mogelijkheid tot 2x 1 jaar verlenging.

LET OP: Bij gebleken geschiktheid kan inzet (met een afwijkend aantal uren ten opzichte van waarvoor initieel is ingehuurd) op andere (deel)projecten tot de mogelijkheden behoren. Daarnaast is er een optie voor urenuitbreiding bij een groter takenpakket binnen het team.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr