Medior Planeconoom

Stadhuisplein 1, 2711 EC Zoetermeer, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
120 32-36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2025

Uren per week:

32-36

Publicatiedatum:

31 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie en afdeling
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.

Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!

Team Grondzaken houdt zich bezig met alle financiële en juridische aspecten van gebiedsontwikkeling. Het team van ca. 25 medewerkers bestaat uit uitgifteadviseurs, juristen grondzaken en planeconomen die met elkaar de basis leggen voor de projecten binnen de gemeente. Daarnaast zitten in het team medewerkers die zich bezighouden met snippergroen en het beheer van gronden en panden. Veel werkzaamheden worden verricht voor de ruimtelijke projecten binnen de gemeente. Projecten waarbij de gemeente een actief grondbeleid voert, maar ook – steeds meer – projecten waarin de gemeente een faciliterende rol heeft. Het team verzorgt (de advisering over) het verwerven en uitgeven van grond, het maken van ramingen en taxaties, het opstellen van overeenkomsten en het voeren van de onderhandelingen die daarvoor nodig zijn. Verder zorgt het team dat de inhoudelijke kaders van het grondbeleid op orde zijn. Denk hierbij aan beleidsdocumenten als de Nota’s grondbeleid, kostenverhaal, grondprijzen, etc.

Opdracht
Zoetermeer heeft grote ambities op het gebied van bouwen, terwijl tegelijkertijd de ruimte schaars is. Het accent ligt daarom steeds vaker op binnenstedelijke (her)ontwikkeling, wat met zich meebrengt dat we met meer én verschillende partners te maken krijgen. Vanuit Team Grondzaken wordt bij deze complexe opgaven financieel maatwerk geleverd. Binnen ruimtelijke programma’s of projecten verzorg je als planeconoom de financiële expertise op het gebied van grondbeleid. Hieronder vallen alle voorkomende werkzaamheden, zoals het opstellen en bijhouden van grondexploitaties bij gebiedsontwikkelingen, het inventariseren en beheersen van risico's en het geven van gevraagd en ongevraagd financieel-economisch advies.

We zijn op zoek naar een planeconoom die het huidige team bij deze opgaven kan versterken. Een planeconoom die er geknipt voor is om niet alleen inhoudelijk bezig te zijn, maar die het ook leuk vindt om op een natuurlijke manier te fungeren als sparringpartner voor de andere planeconomen in het team en graag de brede kennis deelt. Die ziet waar zaken liggen die verder ontwikkeld kunnen worden en dat graag in gang zet.

Vereisten / knock-out criteria
1. De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 6 maanden geen 3 overeenkomsten met een totale duur van 24 maanden gehad bij de opdrachtgever. (Dit criterium is niet van toepassing op kandidaten die een vast dienstverband hebben bij de uitlenende instantie.)
2. Een maximum uurtarief van €120,- exclusief btw/inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten;
3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als planeconoom bij een gemeente;
4. Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;

Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als planeconoom (30 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen vijf jaar met het opstellen en actualiseren van grondexploitaties binnen een gemeente (20 punten);
7. Minimaal een afgeronde hbo bachelor op het gebied van planeconomie, planologie, bouwkunde, vastgoed(kunde) of civiele techniek (15 punten);
8. Beschikbaar om in de week van 24 februari 2025 minimaal 2 uur beschikbaar te zijn voor overdracht (15 punten);
9. Uiterlijk per 3 maart 2025 beschikbaar voor 32-36 uur per week voor de gehele duur van de opdracht (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring als planeconoom met het proactief delen van kennis binnen een gemeente, licht duidelijk in het cv toe hoe en waar dit is gedaan (10 punten).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competenties
-
Je kunt goed zelfstandig werken, neemt graag de regie en weet anderen daarbij te betrekken;
- Je hebt een projectmatige werkaanpak, je kunt goed plannen, coördineren en prioriteiten stellen;
- Je bent diplomatiek en je hebt een goed gevoel voor politieke en maatschappelijke verhoudingen;
- Je bent klantgericht naar de in- en externe opdrachtgevers, maar ook een stevige onderhandelaar;
- Je hebt een enthousiaste, initiërende en pragmatische werkhouding en bent accuraat en stressbestendig.

Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 11 (nieuwe structuur)

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 13 februari 2025 tussen 12:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een vereiste.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Leya Schoonderwoerd via 06 43 60 79 99 / leya.schoonderwoerd@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Leya Schoonderwoerd
Leya Schoonderwoerd
Opdracht Adviseur