thumbnail
Secretaris Bezwaarschriftencommissie

Wijdemeren

Rading 1, 1231 KB Loosdrecht, Nederland

Juridisch
Sluit morgen
Schaal 10
18 Noord-Holland

Publicatiedatum:

06-08-2022

Sluitingsdatum:

15-08-2022

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

18

Organisatie
De gemeente Wijdemeren is schitterend! Een uniek stukje Nederland in Gooi & Vecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen te midden van de prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen.

De ambtelijke organisatie bestaat uit drie afdelingen, te weten Inwoners, Omgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de afdeling Bedrijfsvoering zijn diverse teams ondergebracht, waaronder het team Juridische Zaken en Veiligheid, waar het secretariaat is ondergebracht.

Opdracht
Wij zijn op zoek naar twee professionals die tijdelijk ons team kunnen versterken in de uitvoering van de rol als secretaris van de Bezwaarschriftencommissie zodat de rechtsbescherming van onze inwoners gewaarborgd blijft. Het secretariaat vormt het aanspreekpunt voor de leden van de onafhankelijke bezwaarschriftencommissie, onze inwoners en de ambtelijke organisatie.

De commissie behandelt bezwaarschriften op een zeer breed terrein: ruimtelijke ordening, algemeen bestuursrecht, vergunning & handhaving, subsidies, de Woo, horeca & evenementen etc. De commissie houdt eens in de maand een hoorzitting. Deze hoorzittingen zijn gepland op de maandagavond. Je vervult daarbij de rol van secretaris van de commissie. Je ondersteunt de commissievoorzitter en commissieleden op een proactieve en professionele wijze zowel procedureel als inhoudelijk.

Je schrijft de beslissing op bezwaar indien het advies van de commissie niet terug wordt geleidt naar de inhoudelijke teams waar het primaire besluit is genomen. Je bent mede verantwoordelijk voor een adequaat en efficiënt verloop van de ‘bezwaarschriftenstroom’ en houdt de termijnen van jouw zaken in de gaten. Je werkt samen met je collega-secretarissen. Alle werkzaamheden worden in goed overleg onderling verdeeld over de collega’s en wordt hierbij ondersteund door een administratief juridisch medewerker, die onder meer zorgt voor de dossiervorming, toezending van stukken en het inplannen van zittingen.

Wanneer je kennis en ervaring hebt over de Wet open overheid (WOO), zetten we je graag ook in als aanvulling op de WOO-coördinator.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid;
2. Aantoonbare werkervaring binnen de gemeentelijke overheid als secretaris van de bezwaarschriftencommissie;
3. Beschikbaar eind augustus 2022, uiterlijk 1 september 2022;

Gunningscriteria (weging)
4. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau, specialisatie rechten (Staats- en bestuursrecht) (25 punten);
5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jurist binnen de overheid, dan wel de rechtspraak (25 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het werken met de systemen Notubiz en Decos (20 punten).
7. Aantoonbare werkervaring met de uitvoering van een vergelijkbare opdracht in een gemeente met een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie in de afgelopen 3 jaar (30 punten);

Competenties
Wij zoeken een jurist die verantwoordelijkheid durft te nemen en afspraken nakomt. Je denkt in pragmatische oplossingen en niet in problemen en werkt vanuit een open en positieve grondhouding. Daarbij ben je je bewust van je omgeving: zowel binnen als buiten de organisatie. Je beschikt over politiek bestuurlijke sensitiviteit .Je blijft op de hoogte van de ontwikkelingen op je vakgebied en helpt mee deze toe te passen in het eigen werkveld. Je beschikt over de nodige overtuigingskrachten en een goed analytisch en organiserend vermogen. Daarnaast communiceer je uitstekend zowel schriftelijk als mondeling.

Je past onze kernwaarden zelf toe en je bent in woord en gebaar in staat om anderen hierop aan te spreken:

Je toont eigenaarschap:

  • Geeft en neemt verantwoordelijkheid;

  • Komt afspraken na;

Je bent eigentijds en vernieuwend:

  • Is lerend, omarmt veranderingen en gaat vooruit;

  • Denkt in mogelijkheden;

 Je werkt inclusief:

  • Werkt samen;

  • Praat met en niet over medewerkers.

Je bent professioneel:

  • voorbereiding is 90% van het succes;

  • Rondt af wat is begonnen;

 Je bent benaderbaar:

  • Waardeert en spreekt aan;

  • Luistert en verwelkomt meningen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Benodigd aantal professionals
2. (2 x 18 uur).

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente Wijdemeren zijn gepland op vrijdag 19 augustus 2022 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 17 augustus 2022 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl. 

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw droomopdracht

Zoek jouw droomopdracht in ons portaal en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs nog dezelfde dag contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Secretaris Bezwaarschriftencommissie die deze organisatie zoekt?