Logo van Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)
Logo van Werkorganisatie Druten Wijchen (WDW)

Consulent Jeugd

Kasteellaan 27, 6602 BS Wijchen, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Consulent jeugd werk je in het Sociaal Team Wijchen. Jouw werkzaamheden op het terrein van de Jeugdwet zijn onder meer:

Werkzaamheden:

  • Je begeleidt en beoordeelt de binnenkomende hulpvragen op het terrein van jeugd.
  • Vanuit het gesprek met de klant beoordeel je de zorgbehoefte/hulpvraag en de mogelijkheden in deze specifieke situatie.
  • Je doet nader onderzoek, hebt oog voor signalen van aspecten van onveiligheid (risicotaxatie), hebt overleg met betrokken instanties en maakt afspraken met de klant.
  • De bevindingen en gemaakte afspraken leg je vast in een gezinsplan en je voert de regie van aanvraag tot afhandeling.
  • Je stelt veiligheidsplannen op en bewaakt de uitvoering hiervan.
  • Ook verricht je crisisinterventies en dien je, indien nodig, een verzoek in tot onderzoek bij de Beschermtafel Nijmegen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag (geen ZZP'er).

  • Aantoonbaar in het bezit van geldige SKJ registratie (benoem het registratienummer en de afloopdatum duidelijk in het cv).

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als jeugdconsulent bij een gemeente.

  • Je werkt onafhankelijk en goed in staat te plannen.

  • Je bent creatief, stressbestendig, werkt systematisch, resultaatgericht en communiceert gemakkelijk met collega’s en organisaties.

  • Je bent een expert op het terrein van de jeugdzorg en hebt brede kennis van relevante wet- en regelgeving.

  • Je bent ondernemend en beschikt over overtuigings- en daadkracht.

  • Je hebt ruime ervaring in het werken met complexe (jeugd)casussen, drang- en dwang trajecten en/of jeugdbescherming.

  • Je hebt ervaring met het voeren van complexe gesprekken en je staat daarin stevig in je schoenen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Jeugdconsulent bij een gemeente (35 punten);

  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder kennis van de nieuw te vormen wet “Stevige sociale teams binnen een Solide sociale basis” (Benoem dit duidelijk in het cv) (15 punten);

  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht en over zijn/haar competenties t.o.v. de functie. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf. In je brief geef je toelichting op je werkervaring, kennis van wet-regelgeving, kennis van systemen en jouw persoonlijkheid (35 punten);

    • Geeft geen duidelijk toelichting op kennis en ervaring en niet duidelijk aan waarom hij/zij geschikt is (0 punten);

    • Geeft duidelijk aan waarom deze geschikt is voor deze opdracht, toelichting op persoonlijkheid en zijn/haar competenties t.o.v. de functie (10 punten);

    • Geeft een duidelijke toelichting op werkervaring, kennis van wet-regelgeving en kennis van systemen (25 punten);

    • Geeft duidelijk aan waarom deze geschikt is voor deze opdracht, toelichting op persoonlijkheid en zijn/haar competenties t.o.v. de functie en geeft een duidelijke toelichting op werkervaring, kennis van wet-regelgeving en kennis van systemen (35 punten);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting Pedagogiek of Maatschappelijk werk en Dienstverlening/Social work (15 punten).

Competenties

  • Creatief

  • Stressbestendig

  • Systematisch werken

  • Resultaatgericht

  • Communicatief vaardig

  • Ondernemend

  • Overtuigend

  • Onafhankelijk

Organisatie en team

De Werkorganisatie Druten Wijchen werkt voor twee gemeenten, met ieder hun eigen bestuur, gemeenteraden en ambities. Om dit in goede banen te leiden werken we met zelforganiserende teams met veel eigen verantwoordelijkheid. In onze organisatie telt iedereen mee, ongeacht achtergrond, leeftijd, opleiding en werkervaring. De cultuur is open, informeel en positief.

Gespreksinformatie

Selectiegesprek, gepland op maandag 22 december 2025. Kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht. Tijdens het gesprek wordt getoetst op competenties (minimaal een voldoende per competentie). Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 2x 3 maanden

Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Motivatie: Opgesteld door de professional zelf, toegevoegd als een document achter het cv.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr.

Overig:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor deze opdracht moet de kandidaat GEEN gebruik maken van een eigen device (BYOD: Nee).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr