thumbnail
thumbnail

Beleidsmedewerker Sociaal Domein; Minimabeleid en schuldhulpverlening

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
20 Overijssel

Begindatum:

13 feb 2023

Einddatum:

12 mei 2023

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

24 jan 2023

Organisatie
De gemeente Dalfsen is gelegen in het prachtige Vechtdal aan de Overijsselse Vecht. Er wonen ruim 28.000 inwoners verdeeld over de kernen Dalfsen, Hoonhorst, Lemelerveld, Nieuwleusen en Oudleusen. Dalfsen heeft duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving hoog in het vaandel staan.

Onze medewerkers kunnen snel inspelen op veranderingen en wij kennen korte lijnen tussen het bestuur en de organisatie. Onze kernwaarden resultaatgerichtheid, denken in kansen en mogelijkheden en samen werken aan het collectieve doel helpen ons daarbij. Er hangt een informele sfeer en wij denken in oplossingen. Vanuit onze organisatievisie ‘Onze toekomst, jouw uitdaging’ krijgen wij veel ruimte om de werkzaamheden uit te voeren op de manier die het beste bij ons past, daarmee halen wij het beste in onszelf naar boven. Kijk voor meer informatie op onze website www.dalfsen.nl.

Ter vervanging wegens ziekte zoeken wij een interim beleidsmedewerker Maatschappelijke Ondersteuning.
In de opdracht worden verschillende beleidsonderwerpen binnen het sociaal domein opgepakt, met name gericht op Minimabeleid, Schuldhulpverlening en de Lokale Inclusie Agenda.

Actuele werkzaamheden in de functie als beleidsmedewerker zijn onder andere:

  • Schuldhulpverlening: sturing op het verbeteren van de vroegsignalering en preventie, onder andere door betere samenwerking met woningbouwverenigingen en het voorveld. Daarnaast in overleg met partners verbeteren van de kwaliteit rondom bewindvoering.

  • Energieregeling 2023 vaststellen en implementeren in de uitvoering.

  • Deelname aan de energietaskforce van de gemeente

  • Sturing op de uitvoering van het minimabeleid, waaronder bijzondere bijstand, kindregeling en overige minimaregelingen.

Wat verwachten we van jou?
Op basis van jouw (gemeentelijke) ervaring kun je zelfstandig aan de slag en werk je samen met de beleidsmedewerkers, consulenten en diverse ketenpartners. Je beschikt over hbo werk- en denkniveau en een werkervaring die aansluit bij de werkzaamheden en het werkveld.

In jouw functie neem je tijdelijk een aantal werkzaamheden waar. Het is belangrijk dat je snel kunt schakelen, een zelfstarter bent en makkelijk verbindingen legt met en tussen collega’s om resultaten te realiseren. Het beleid is reeds vastgesteld: je werkzaamheden richten zich met name op implementatie en uitvoering van beleidsplannen, de monitoring van beleidsdoelstellingen, en het maken c.q. evalueren van praktische uitvoeringsafpraken. Hiervoor heb je nauw contact met de uitvoering en ketenpartners en ben je praktisch ingesteld. Voor jouw beleidsonderdelen ben je financieel budgetbeheerder: je monitort de uitgaven en stelt bij waar nodig. Je adviseert aan de wethouder, het college van B en W en de gemeenteraad.

Eenheid Maatschappelijke Ondersteuning, team Beleid
De eenheid Maatschappelijke Ondersteuning is in het kader van de transformatie bezig met een organisatieontwikkeling. De gemeente Dalfsen heeft een behoorlijke ambitie om lokaal uitvoering te geven aan de zorg en ondersteuning van onze burgers.

We maken werk van de verantwoordelijkheid voor zorg en welzijn, koersen op maatwerkafspraken en werken aan een toekomstbestendige structuur met als doel: prettig wonen, werken en leven in de gemeente Dalfsen. Daarnaast kennen we ons collectieve doel, waarbij centraal staat dat we voor ieder vraagstuk streven naar een passende oplossing

In samenwerking met de collega’s van team uitvoering ontwikkelen wij beleid op het gebied van Wmo, Jeugdzorg, Participatie, Welzijn en Onderwijs. In projecten werken we, met beleidsondersteuners en beleidsuitvoerders, nauw samen aan beleidsvorming en dragen we zorg voor de juiste verbinding tussen beleid en uitvoering. De ontwikkeling van de transformatie staat daarin centraal!

Als gemeente vinden wij de samenwerking met inwoners zeer belangrijk. Om zowel interne als externe partijen en belanghebbenden vooraf en gedurende onze processen te betrekken, onder andere gericht op beleidsontwikkeling.

Meer informatie
Voor vragen omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de footer van deze pagina of ga naar onze Hoe Werkt Het-pagina. Toch nog vragen? Neem direct contact op met Jan de Vries via 06 - 365 104 90 of per mail via jan.devries@kbenp.nl.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht
Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
Neem contact op met een van onze opdracht adviseurs.
Opdracht Adviseur
Jan de Vries
opdracht adviseur
ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

Ben jij de Beleidsmedewerker Sociaal Domein; Minimabeleid en schuldhulpverlening die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.