Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Waternet
Logo van Waternet

Teamleider Ketenregie Waterzuivering

Korte Ouderkerkerdijk 7, 1096 AC Amsterdam, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen de afdeling Waterzuivering zijn we op zoek naar een Teamleider Ketenregie Waterzuivering die een nieuwe team vorm gaat geven.

Als Teamleider ben je eindverantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team Ketenregie bestaande uit circa 12 fte. Je bewaakt de samenhang tussen de strategische doelstellingen van het waterschap, de assetmanagementsystematiek en de praktische uitvoering van het bedienen en onderhouden van de zuiveringen. Daarnaast ondersteun je het afdelingshoofd Waterzuivering die tevens effecteigenaar 'gezuiverd water' is. Je vervult daarmee een belangrijke rol in de regievoering over de keten (beleid, assetmanagement, opdrachtgeverschap, projecten, onderzoek en onderhoud). Je fungeert als spil in het verbinden en het verder in balans brengen van beleid, uitvoering en ondersteuning en je zorgt voor een professioneel, betrokken en gemotiveerd team.

Het team ketenregie is te beschouwen als stafteam van de effecteigenaar en heeft 3 hoofdtaken:
1. Ondersteuning in functionele effectsturing, o.a. ondersteuning in verantwoording (P&C/ bestuurlijk proces en producten
2. Procesverbetering/ business improvement
3. Bedrijfsuitvoeringstaken, KAM en contractmanagement

Het team ketenregie ondersteunt de afdelingsmanager in de sturing op, verantwoording van en bedrijfsvoering van de hele keten betreft gezuiverd afvalwater.

Werkzaamheden
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan uit:

Planning & Control (P&C) cyclus en -producten
  • Bewaken en ontwikkelen van P&C-producten (begrotingen, rapportages), in samenwerking met de business controller en financieel administratief medewerkers, zorgen dat deadlines worden gehaald en managementinformatie correct en tijdig beschikbaar wordt gesteld;
  • Regie houden op het voorbereiden en controleren op inhoud van bestuursvoorstellen, waarbij bestuurlijke sensitiviteit en heldere, doeltreffende communicatie geborgd worden;
  • Een coördinerende rol spelen bij de relevante bestuurlijke effecten en deskundige ondersteuning bieden aan het management en diverse afdelingen.
Het voeren van regie op de effectketen, mede door
  • Overleggen te organiseren tussen alle relevante spelers binnen de keten
  • Het verbinden en het in balans brengen van belangen van de assetmanagers en asset users
  • Stimuleren en borgen van procesgericht werken en toepassing van de assetmanagementprincipes binnen het team en de afdeling.
Operationele regie en prioriteiten stellen
  • Plannen, organiseren en bewaken van werkzaamheden en projecten binnen het team. Prioriteren van taken en middelen om doelstellingen te realiseren.
Kwaliteitsbewaking en verbeteringen
  • Borgen van Kwaliteit Arbo en Milieu, binnen de afdeling en faciliteren van verbeterinitiatieven vanuit het team.
Vertegenwoordigen van het team
  • Optreden als aanspreekpunt binnen de organisatie en richting externe partijen. Participeren in management overleggen en ketenoverleg.

Eisen

  • In het bezit van een afgeronde HBO opleiding
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een leidinggevende rol, bij voorkeur binnen een technische of publieke organisatie
  • In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in een continu productie proces van assetmanagementsystematiek (bijv. ISO 55000)
  • Rijbewijs B
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift

Wensen en competenties

Wensen
  • Diploma in de richting van organisatiekunde, bedrijfskunde, watermanagement of technische bedrijfskunde (40p)
  • Affiniteit met waterbeheer, technische onderhoudsprocessen en procesmanagement (20p)
  • Sterke coachende en communicatieve vaardigheden (20p)
  • Financieel inzicht en ervaring met budgetbeheer (20p)
Competenties
  • verbinden: medewerkers motiveren, verbinden en de samenwerking stimuleren zowel binnen als buiten het team bemaling.
  • duidelijk communiceren: goed je eigen menig kunnen onderbouwen met heldere argumenten.
  • leiderschap: Taakgericht leiding geven, je kunt een team aansturen, overtuigen en klantgericht werken.
  • innovatief: Innovatief zijn, ideeën verbeteren en probleemoplossend werken?
  • Planmatig: organisatievermogen, zorgvuldig, planmatig en resultaatgericht kunnen werken.
  • Stressbestendig. je bent in staat om onder tijdsdruk te kunnen werken en je kunt goed schakelen. In geval van calamiteiten zelfstandig handelend op te treden als coördinator scenario.
  • Analytisch; Breed analyseren en in staat om hoofd- en bijzaken te scheiden.

Organisatie en team

Je gaat aan de slag bij Waterschap Amstel, Gooi en Vecht (AGV); een nieuwe Waterschapsorganisatie die zich inzet voor waterveiligheid en werkt aan schoon en voldoende water. Ons werkgebied is veelzijdig: van de stedelijke dynamiek van Amsterdam tot uitgestrekte weilanden en natuurlijke plassengebieden. Klimaatverandering en bevolkingsgroei zorgen voor complexe uitdagingen, waarop we innovatieve en duurzame oplossingen vinden. AGV beheert dijken, gemalen en waterzuiveringsinstallaties en werkt samen met overheden en partners om het watersysteem toekomstbestendig te houden.
Het waterschap werkt met de nieuwste technieken en is bijna 100% klimaatneutraal. Bij ons werken echte vakmensen: van dijkinspecteur tot dataspecialist en van techneut tot teamleider. Al deze betrokken medewerkers maken Amstel, Gooi en Vecht samen tot een werkgever waar je jezelf kan zijn. Wij stimuleren je om elke dag een stukje beter te worden. Je vindt dan ook een groot aanbod aan opleidingen en trainingen bij onze eigen Academie.
Als organisatie werken we samen volgens de volgende kernwaarden: deskundig, dichtbij, dapper en duurzaam.

De afdeling Waterzuivering beheert 11 rioolwaterzuiveringsinstallaties (rwzi's) eind eindgemalen en doet dit met vier teams: Operatie Stedelijk Gebied, Operatie Landelijk Gebied, Productie (met de centrale regiekamer, procesvoerders en procestechnologen) en het nieuwe team Ketenregie. In totaal circa 80 FTE. Je komt te werken in het team Ketenregie van de afdeling Waterzuivering bij het Waterschap AGV. Je rapporteert aan de afdelingsmanager Waterzuivering die tevens effecteigenaar 'gezuiverd water' is. Je geeft sturing aan een multidisciplinair team van specialisten (waaronder adviseurs KAM, contractmanagers), analisten, vertegenwoordiger van de gebruikers van de assets (rioolwaterzuiveringen), in totaal circa 12 fte.
Je werkt nauw samen met:
  • Teamleden binnen Ketenregie – aansturen, ondersteunen en faciliteren
  • Afdelingsmanager, tevens effecteigenaar – afstemming over strategie en beleid
  • Andere teams en afdelingen – zoals Assetmanagement, Operatie, ICT, Financiën
  • Externe partners – zoals aannemers, leveranciers en ketenpartners
  • Verandermanagers en projectleiders – bij implementatie van nieuwe werkwijzen en systemen

Gespreksinformatie

Data matchgesprek: 01-12-2025
Het matchgesprek wordt gehouden op basis van de aangeleverde gegevens en competenties van de kandidaat (CV) in combinatie met de behoefte uit deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
LET OP:
  • Deze functie is niet geschikt voor een zzp'er of zzp via intermediair
  • Waternet hanteert de WNT norm.
  • Waternet hanteert een maximum van €135,- per uur, dit is algemeen Waternet beleid (het maximaal uurtarief voor deze uitvraag vindt u op pagina 1).
  • Waternet heeft voor inhuuropdrachten bij de afdelingen Projecten een broker raamovereenkomst afgesloten. Inhuuropdrachten kunnen na 1 januari 2026 alleen via deze raamovereenkomst worden aangegaan of verlengd.
  • Na de maximale inhuurperiode, zoals beschreven op pagina 1, dient er een minimale onderbreking van 6 maanden te zijn, voor er opnieuw werkzaamheden voor Waternet uitgevoerd mogen worden.
  • De totale opdrachtwaarde, inclusief verlengingen, is €500.000,-
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr