Inhuur Senior waarnemer RijnlandRoute, deelproject N206 Europaweg ;

Zuid Hollandplein 1, 2596 AW Den Haag, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
115 20 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2027

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

10 sept 2024

Programma Rijnland
Route De provincie Zuid-Holland (PZH) werkt samen met het Rijk en de omliggende gemeentes aan de RijnlandRoute, een verbetering van de Oost-Westverbinding tussen de A4 en Katwijk. De RijnlandRoute kent drie hoofddoelen, te weten:

  • Het realiseren van een betere oost-westverbinding voor het autoverkeer;

  • Het verbeteren van de leefbaarheid in de regio Holland Rijnland (en aangrenzende gemeenten);

  • Het mogelijk maken van ruimtelijk-economische ontwikkelingen in deze regio.

Deze drie hoofddoelen worden gerealiseerd door drie afzonderlijke deelprojecten die qua fasering in de tijd elkaar opvolgen.

  1. Het deelproject A44-N434-A4 waarvan de geboorde tunnel onderdeel uitmaakt is uitgevoerd door aannemerscombinatie Comol5. (DBM-contract, incl. 15 jaar beheer en onderhoud) en in juli 2024 opengesteld en in gebruik genomen.

  2. Het deelproject N206 ir. G. Tjalmaweg (UAV-GC contract) en is uitgevoerd door Boskalis en is in september 2023 opengesteld en in gebruik genomen.

  3. Het deelproject N206 Europaweg van het programma RijnlandRoute. Bij deze uitvraag gaat het om dit project.

Er is sprake van één programma RijnlandRoute met daaronder 3 met elkaar samenhangende deelprojecten.

Context deelproject Europaweg en omschrijving van de opdracht
De N206 Europaweg is het derde en laatste onderdeel van het programma RijnlandRoute dat is gegund. De N206 is een provinciale weg op Zuid-Hollands grondgebied. Het specifieke projectdeel loopt van de A4 tot aan de Rooseveltstraat en de Kanaalweg te Leiden. Het grootste deel van het project bestaat uit een verbreding van de Europaweg en een herinrichting van het Lammenschansplein die samen een belangrijke (stads)entree voor Leiden en Voorschoten vormen. De N206 Europaweg en het Lammenschansplein vormen de belangrijkste ontsluitingsroute voor het zuidoostelijk deel van de Leidse regio. De Europaweg vormt met het Lammenschansplein en de Lammebrug een verkeerskundig knooppunt in een drukke stedelijke omgeving. Aanpassing van een bestaande weg en bruggen in een drukbevolkt gebied is een enorme uitdaging qua omgevings- en verkeershinder. De projectscope omvat in de aanbestedingsstukken de onderstaande elementen, zoals:

  1. Verbreding van de N206 Europaweg te Leiden van 2 x 1 naar 2 x 2 rijstroken tussen de westelijke aansluiting met de A4 en de Rooseveltstraat, inclusief Lammenschansplein te Leiden, plus de realisatie van een bus strook voor lijnbussen op de Europaweg tussen het kruispunt Hofvlietweg tot aan de Lammebrug.

  2. Realisatie van een nieuwe beweegbare Lammebrug met een doorvaarthoogte van 5,5 meter en een nieuwe Trekvlietbrug (vaste brug) met een doorvaarthoogte van maximaal 2.20 meter.

  3. Aanpassing van het onderliggend wegennet Vrouwenweg, Vlietweg, Kanaalweg, Lammenschansweg, Lammenschansplein en alle andere overige onderdelen op gemeentelijk gebied, waaronder de fietsstructuur en; iv. Een nieuwe Knotterpolderburg met waterkerende constructie, waarbij een gedeeltelijke verlegging van de Vrouwenvaart.

Daarnaast bestaat de scope van het deelproject uit een aantal voorzieningen t.b.v. de flora en fauna. Het deelproject N206 Europaweg is in januari 2024 definitief gegund waarmee de Realisatiefase is gestart

Deze uitvraag richt zich op de invulling van de rol van Senior waarnemer binnen het projectteam van de N206 Europaweg RijnlandRoute. De Senior waarnemer controleert en rapporteert de gerealiseerde productkwaliteit, het werken door Opdrachtnemer volgens de werkplannen en de voortgang van de activiteiten van het werk. De Senior waarnemer valt onder de verantwoordelijkheid van de Technisch manager.

Omschrijving van de opdracht Organisatie

  • De medewerker treedt op als waarnemer en wordt aangestuurd door de Technisch manager. Verantwoording over de uitgevoerde werkzaamheden en bereikte resultaten wordt afgelegd aan de Technisch manager, het zij de Contractmanager of Omgevingsmanager;

  • De Provincie past voor het project het Integraal Projectmanagement Model (IPM) toe;

  • Het project wordt uitgevoerd in opdracht van de Provincie Zuid-Holland.

Deelproject
Voor het deelproject N206 Europaweg RijnlandRoute (verder Europaweg) is gekozen voor D&C contract (Design – Construct) onder UAV-GC, waarbij de opdrachtnemer een grote mate van vrijheid heeft binnen deze overeenkomst en integraal verantwoordelijk is voor ontwerp en realisatie van de infrastructuur. Het deelproject kent vele civiele disciplines:

  • Wegenbouw – verbreding van de ingebruik zijnde N206 met de daarvoor benodigde verkeersfaseringen;

  • Kunstwerken - realisatie van een de Trekvlietbrug, Lammebrug, 2 fietstunnels, Knottepolderbrug, natte ecoduiker en diverse faunapassages;

  • Installatietechniek – realisatie van diiverse installaties als signalering, openbare verlichting, verkeersregelinstallaties etc.

Doelen in de fase contractuitvoering/beheersing

  1. Waarborgen dat aantoonbaar wordt voldaan aan de contractvoorwaarden en dat de infrastructuur conform contract wordt ontworpen en gebouwd zodat rechtmatig betaald kan worden. De contractbeheersing wordt uitgevoerd conform de methode ‘Systeemgerichte Contractbeheersing’.

  2. Waarborgen dat de EMVI-beloften ook daarwerkelijk worden waargemaakt zodat daarmee ook gestuurd wordt op de projectdoelstellingen;

  3. Waarborgen van een ‘rimpelloze’ faseovergang van de projectorganisatie naar de beheerders (provincie, gemeente Leiden en Hoogheemraadschap).

Toelichting functie waarnemer
De waarnemer verricht waarnemingen op alle civiele disciplines van het project en legt deze waarnemingen vast in rapportages voorzien van foto’s. Deze rapportages kunnen aanleiding geven voor het aanscherpen van het risicodossier van de provincie. Behoudens acute veiligheidssituaties, heeft de waarnemer geen bevoegdheid tot ingrijpen en de waarnemer de bevindingen rapporteren aan het technisch team. Uitdrukkelijk wordt gesteld dat de functie NIET inhoud het zijn van een opzichter die een uitvoerder instrueert.

Verantwoordelijkheden

  • Het planmatig doen van eigen waarnemingen van Opdrachtgever ten aanzien van de werkzaamheden;

  • Indirect bijdragen aan de betrouwbaarheid van beschrijving en kwantificering van risico’s.

Taken

  • Het doen van eigen (objectieve & onafhankelijke) waarnemingen (ogen en oren) en het actief risicogestuurd toetsen in het veld voor wat betreft het uitvoeren van werkzaamheden door ON op het gebied van;

    • technische (product)kwaliteit met focus op behalen uitgevraagde levensduur, waterdichtheid, esthetische afwerking, etc.;

    • veiligheid op en om de bouwplaats op de bouw- en omleidingsroutes / routes in de directe omgeving en het werkterrein;

    • omgevingshinder in brede zin;

  • Het informeren van en afstemmen met ON (uitvoerder, kwaliteitsafdeling) ten aanzien van waarnemingen;

  • Het pro-actief signaleren, actie nemen en melden van veiligheidsrisico’s;

  • Het rapporteren van waarnemingen;

  • Informeren van en afstemmen met adviseurs en Technisch manager (inclusief Integrale Veiligheid) ten aanzien van waarnemingen; • Deelnemen aan technische- en omgevingsoverleggen;

  • Het opstellen van weekrapporten;

  • Het opstellen van rapporten m.b.t. risico gestuurde waarnemingen;

  • Het up-to-date houden van de risico-lijst ‘waarnemingen’;

  • Het ondersteunen bij SCB toetsen, audits en inspecties als materie deskundige;

Bij einde dienstverband dient u ieder document wat voor de provincie Zuid-Holland relevant is i.h.k.v. de opdracht en het project, in IDMS te plaatsen. De betrokken IPM rolhouder ziet hier op toe. Pas wanneer dit aantoonbaar is gerealiseerd kan de slotfactuur betaalbaar worden gesteld.

Bevoegdheden

  • Betreden van het bouwterrein;

  • Escalatie van (mogelijke) waargenomen afwijkingen of andere ongewenste situaties naar de Technisch manager en of Contractmanager.

Looptijd werkzaamheden
De werkzaamheden zullen starten op 21 oktober 2024 en lopen tot einde project, nu voorzien op eind december 2027.

Eisen

  • Eis 1 Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat is gedurende de periode van oktober 2024 tot december 2027 beschikbaar voor circa 20 uren per week voor de voorbereiding uitvoering en realisatie van het project en is flexibel inzetbaar. De kandidaat moet op 21 oktober 2024 kunnen starten, of in onderling overleg op een ander te bepalen datum;

  • Eis 2 Vormvereiste CV: De inschrijver heeft de Curriculum Vitae van de kandidaat uitsluitend beschreven in bijgevoegd ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0003531’ en toegevoegd in tabblad ‘aanmelding’ op het aanbestedingsplatform. Alleen CV’s die in het aangeboden format worden ingevuld, worden beoordeeld. NOOT apart bijgevoegde CV’s (zoals in eigen format) worden niet meegenomen in de beoordeling.

  • Eis 3 Vormvereiste invulformulier Kwaliteit: Per subcriterium staat voorgeschreven hoeveel A4 u ervoor mag gebruiken in het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024- 0003531’. Bevat uw uitwerking meer dan het gestelde maximum aantal pagina’s, dan worden de pagina’s die meer zijn dan het gestelde maximum niet beoordeeld;

  • Eis 4 Vormvereiste Uurtarief: Bijlage ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0003531’ wordt ingevuld en apart bijgevoegd in tabblad “aanmelding” op het aanbestedingsplatform; BELANGRIJK: Uurtarief mag ENKEL ingevuld worden in het voornoemde ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0003531’ zodat de kwaliteit beoordeeld kan worden zonder kennis van het Uurtarief.

  • Eis 5 Bandbreedte Uurtarief : Het aangeboden uurtarief bedraagt in het ‘Invulformulier Uurtarief DOS-2024-0003531’ minimaal € 95,00 en maximaal € 115,00 exclusief BTW inclusief alle overige kosten, bijvoorbeeld reis- , verblijf-, telefoon- en parkeerkosten; Voor deze uitvraag is onder hoofdstuk 3 een indexering bepaling opgenomen in afwijking op de voorwaarden van DAS Inzet Technisch Gerelateerd Personeel DOS-2019-0000155.

  • Eis 6 Kennis en expertise: Uit het ‘Invulformulier Kwaliteit DOS-2024-0003531’ blijkt minimaal dat de kennis en expertise van de aangeboden kandidaat aantoonbaar en verifieerbaar is (middels opleidingen, cursussen, werkervaring) beschikt over:

    • Eis 6.1: Minimaal MBO werk/denkniveau in civieltechnische richting;

    • Eis 6.2: Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring in de civiele techniek;

    • Eis 6.3: Minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring als waarnemer in complexe infrastructurele projecten van meer dan € 15 miljoen met een Design & Construct (D&C) of Design & Build and Maintenance (DBM) contract op basis van UAV-gc in de uitvoeringsfase bij een vergelijkbare overheidsorganisatie;

    • Eis 6.4: Aantoonbare kennis van en ervaring met CROW 96a en 96b;

    • Eis 6.5 Een geldig VCA-certificaat VOL 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA);

    • Eis 6.6: Een rijbewijs B.

  • Eis 7: Verklaring omtrent gedrag (VOGnp): De inschrijver zal in het geval deze de opdracht gegund krijgt een VOGnp (algemeen risicoprofiel) van de kandidaat aanleveren via het aanbestedingsplatform binnen 4 weken na definitieve gunning. Het aanvragen van de VOGnp kan inschrijver zelf doen of hiervoor een dienstverlener inschakelen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.