Logo van Provincie Overijssel
Logo van Provincie Overijssel

Projectleider Dagelijks onderhoud kunstwerken

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

16 - 32

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 125Opdracht uren 16 - 32
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw uitdaging als projectleider dagelijks onderhoud

Om deze voorzieningen in stand te houden voeren we continu onderhoud uit.  Als projectleider dagelijks onderhoud ben jij verantwoordelijk voor een goede uitvoering hiervan en stuur je op de contracten met aannemers. Dit doe je samen met jouw projectteam waarin jij als verbinder zorgt voor een goede samenwerking binnen het team.  

Jij bent het aanspreekpunt voor de opdrachtgever (programmamanager). Daarnaast zorg je voor een goede wisselwerking met de toezichthouders dagelijks onderhoud  zodat de bijzonderheden die zij op en langs onze infrastructuur constateren, meegenomen worden in het dagelijks onderhoud. Ook treed je op als projectleider/directievoerder tijdens de uitvoering van het dagelijks onderhoud. Je bent tijdens de uitvoering van het project een deskundig gesprekspartner voor de aannemer. 

Je past de vastgestelde processen toe, toont eigenaarschap en verantwoordelijkheid.
Je kunt loslaten, maar ook aanspreken en escaleren. Je zorgt dat het project “in control” blijft. Dus jij bewaakt het project, het proces, de kwaliteit en de financiële kaders.

Naast je rol in projecten maak je onderdeel uit van het cluster projectleiders. In het cluster staat kennisuitwisseling centraal. Van jou wordt een actieve rol verwacht in het aanpakken van nieuwe zaken die je op de projecten tegenkomt en geborgd moeten worden. Je zoekt naar kansen om jezelf te ontwikkelen en je bent benieuwd naar ontwikkelingen in het vakgebied.

Ook ben je inzetbaar als specialist kunstwerken in het zelfstandig oppakken van (voor)onderzoeken naar kunstwerken in ons areaal. Hierin pak je zelf de regie en zorg je voor een plan van aanpak waar we verder actie op kunnen ondernemen. 

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 125,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 12 jaar als manager op het gebied van infrastructurele projecten;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op het gebied van kunstwerken voor een overheidsinstelling;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het het gebied van wegen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Contractmanager bij een overheidsinstelling; (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met infrastructurele projecten zoals wegen en bruggen; (20 punten)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met technisch begeleiden van projecten; (20 punten)
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Weg- & Waterbouwkunde; (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met opstellen van PvE en technische eisen voor technische projecten; (10 punten)

Competenties

  • Resultaatgericht gevoel voor werken in een politiek-bestuurlijke omgeving;
  • Verbindend
  • Analytisch

Organisatie en team

Werken bij Overijssel

Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Wegen en Kanalen

Je gaat aan de slag bij de afdeling Wegen en Kanalen (WK), één van de acht afdelingen binnen provincie Overijssel. De afdeling Wegen en Kanalen heeft binnen de provincie Overijssel de zorg voor de provinciale infrastructuur. De afdeling is verantwoordelijk voor het bouwen en beheren van de provinciale wegen, waterwegen, bruggen en sluizen. De afdeling zorgt ervoor dat de benodigde infrastructurele voorzieningen worden gerealiseerd en dat het benodigde onderhoud wordt uitgevoerd. 

De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding , Bedrijfsvoering Project Advies, Asset en Beleid, Wegen en Groen, Vaarwegen, Installaties en Kunstwerken.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging
3x 6 maanden

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-woe-do-vrij
Standplaats: Zwolle, provinciehuis Luttenbergstraat 2

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

  • Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).\

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr