Begindatum:
2 jan 2023Einddatum:
30 jun 2023Uren per week:
24 - 32 uurPublicatiedatum:
21 nov 2022Gelderland, de mooiste provincie van Nederland! Elke dag werken we in de grootste provincie van Nederland samen met 1500 medewerkers om Gelderland mooi, schoon, welvarend en gaaf te houden van en voor ons allemaal. We doen dit met veel inzet, motivatie, kennis en kunde en uiteraard samen met allerlei organisaties en andere partijen. Samen zoeken we telkens naar nieuwe passende oplossingen voor complexe maatschappelijke opgaven zoals energietransitie, mobiliteit of milieu. Dit maakt ons werk uitdagend, interessant en zinvol.
Vergunningverlening, toezicht en handhaving zijn instrumenten die we inzetten om onze provinciale doelen te bereiken. Het gaat om de taakvelden natuur, (zwem)water, ontgrondingen, bodem en luchtvaart. Jaarlijks worden er circa 5000 vergunningaanvragen en meldingen afgehandeld en worden er circa 3000 toezichtcontroles uitgevoerd.
Op het taakveld natuur zoeken wij op korte termijn versterking van onze juridische slagkracht. De Wet natuurbescherming regelt - kort gezegd- de bescherming van bossen, flora- en fauna en natuurwaarden. In dit speelveld van veel en vaak verschillende belangen zijn de juridische spelregels een belangrijke leidraad.
Door de dynamiek rondom stikstof is er een achterstand in vergunningen ontstaan, waardoor ontwikkelingen in de knel komen. Dit leidt zowel intern als extern tot (bestuurlijke) aandacht, situaties die vragen om een aanpak en een oplossing. De vraagstukken kennen vaak een hoge tijdsdruk, zijn bestuurlijk lastig en raken vele partijen in- en extern. Hoewel stikstof momenteel veel aandacht vraagt zijn ook op de andere taakgebieden dergelijke situaties.
Voor de aanpak van de achterstand is de afdeling VVHH gestart met een projectmatige aanpak van de werkvoorraad, waarbij een scheiding wordt gemaakt tussen ‘achterstand’ en ‘binnen wettelijke termijn’. De werkvoorraad is in clusters verdeeld, die vervolgens door groepen (teams) van vergunningverleners worden behandeld en weggewerkt. De projectmatige aanpak wordt klein gestart, waarbij transparantie, goede communicatie, duidelijk doel, werken in verbeterstappen, opbouw van zelflerend vermogen en kort-cyclisch werken belangrijk is.
Wij zoeken naar een juridisch adviseur voor dit project die voor 24 - 32 uur per week beschikbaar is en die het proces voor de aanpak van de werkvoorraad bij een aantal teams begeleidt en faciliteert vanuit juridische achtergrond en kennis van het proces van vergunningverlening, toezicht en handhaving.
De taken en verantwoordelijkheden van een juridisch adviseur voor de aanpak van de werkvoorraad bestaan met name uit:
Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.