Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Omgevingsdienst De Vallei
Logo van Omgevingsdienst De Vallei

Projectleider Informatievoorziening I-GO / Scrum Master

Horapark 4, 6717 LZ Ede, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

40

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 102Opdracht uren 40

Omschrijving

Opdracht

De zes Gelderse twee Overijsselse en 1 Friese Omgevingsdiensten werken gezamenlijk aan de ontwikkeling en het beheer van de informatievoorziening I-GO. Het platform ondersteunt vergunningverlening, toezicht en handhaving (VTH) door data uit verschillende bronnen te integreren, valideren en beschikbaar te stellen. Momenteel is een transitie gaande naar I-GO 2.0 een toekomstbestendige, schaalbare en datagedreven voorziening die aansluit op de Omgevingswet en het Conceptueel Informatiemodel VTH Fysieke Leefomgeving (CIM VTH FLo). Binnen deze transitie zoeken wij een professional die de continuiteit van het huidige platform waarborgt en actief bijdraagt aan de vernieuwing van de I-GO-architectuur en dataproducten.

De opdrachtnemer is verantwoordelijk voor:

  • Beheer en continuïteit van het I-GO platform

    • Dagelijks technisch en functioneel beheer van de bestaande omgeving.

    • Beheer van data-invoer, validatieprocessen en gegevenslevering aan ketenpartners (Inspectieview, kaartlagen, dashboards).

    • Optimalisatie van performance en monitoring, mede op basis van stresstests.

    • Contact met leveranciers en gebruikers, inclusief coördinatie van wijzigingen en releases.

  • Project I-GO 2.0

    • Actieve deelname als Scrum Master (PSM II) in het ontwikkelteam.

    • Opzetten en begeleiden van sprints, backlogbeheer en voortgangsrapportage.

    • Bijdragen aan het ontwerp en de implementatie van het nieuwe datamodel conform CIM VTH FLo.

    • Coördineren van migratie van bestaande modules naar de nieuwe architectuur (Azure-omgeving, Diginetwerkintegratie).

  • Ontwikkeling van datagedreven producten

    • (Mee)bouwen aan het Register Milieubelastende Activiteiten (rMBA) en integratie met VTH-data.

    • Ontwikkeling van nieuwe risicomodellen en analysetools (Power BI, Python, ETL Easymorph).

    • Toepassen van data-analyse voor risicogestuurd toezicht en beleidsinformatie.

Resultaten / Deliverables

  • Beheerrapportages en voortgangsdocumentatie (periodiek)

  • Werkende componenten binnen I-GO 2.0 volgens sprintplanning.

  • Aansluiting van I-GO 2.0 op CIM VTH FLo (basisentiteiten en kernregistratie).

  • Applicatie register Milieubelastende Activiteiten in de I-GO-omgeving.

  • Verbeterde risicomodellen met gevalideerde datasets en Power BI-dashboards.

  • Plan voor verdere professionalisering van beheerprocessen (governance, security, performance).

Eisen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een overheidsinstelling;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met informatievoorziening en dataplaformen bij een overheidsinstelling;

  • Aantoonbaar PSM II gecertificeerd (benoem duidelijk in cv);

  • Aantoonbare werkervaring met Azure-platform, ETL-tools en scripting, Databases, Power BI en data-analyse, Geo-informatiesystemen en koppelingen met basisregistraties (benoem duidelijk in cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het beheren, ontwikkelen en combineren van agile projecten (50 punten).

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider bij een overheidsinstelling (30 punten).

  • Een maximum uurtarief van 102,- per uur exclusief btw, inclusief woon- en werkverkeer, parkeerkosten en fee (20 punten).

Competenties

  • Analytisch en oplossingsgericht.

  • Affiniteit met werkzaamheden van de omgevingsdiensten.

  • Oog voor kwaliteit en dataveiligheid.

  • Communicatief vaardig.

  • Actiegericht, oplossingsgericht, out-of-the-box denkend.

  • In staat om zelfstandig en in samenwerking met collega's en leveranciers tot resultaat te komen.

Organisatie en team

Omgevingsdienst de Vallei

Omgevingsdienst de Vallei (OddV) zorgt voor een veilige, gezonde en duurzame omgeving waarin mensen goed kunnen wonen, werken, leven en recreëren. De organisatie werkt in opdracht van de gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Scherpenzeel, Wageningen en de provincie Gelderland. OddV voert vergunning-, toezicht- en handhavingstaken uit op het gebied van milieu en bouwen, met als doel de leefomgeving te beschermen en te verbeteren.

Een dynamische en professionele organisatie
Met 140 medewerkers verdeeld over vier teams Ontwikkeling en Bedrijfsvoering, Toezicht en Handhaving, Vergunningverlening en Juridisch Advies biedt OddV een dynamische werkomgeving. Als externe professional maak je deel uit van een deskundig team dat kwaliteit levert en goed samenwerkt. Onze kernwaarden zijn dienstverlenend, professioneel en in verbinding. OddV werkt nauw samen met andere omgevingsdiensten in Gelderland, wat zorgt voor een waardevol netwerk en kennisuitwisseling. Binnen de organisatie wordt voortdurend gewerkt aan innovatie met optimaal ingerichte werkprocessen. Als externe professional bij OddV draag je bij aan deze dynamische en vooruitstrevende werkomgeving.

Werken met plezier
Bij OddV is er een fijne werksfeer waarin naast het leveren van kwalitatief goed werk ook ruimte is voor humor. Ons moderne kantoor, gelegen in de bossen nabij station Ede-Wageningen, biedt verschillende werkplekken: van reguliere bureaus tot stiltewerkplekken en een werkcafe voor informele ontmoetingen. Bij mooi weer kun je zelfs buiten overleggen op ons terras.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zullen in overleg met de kandidaten worden ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen spoedig na sluiten van de opdracht bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging

2x 12 maanden

Randvoorwaarden en uitgangspunten

De opdrachtnemer voert de werkzaamheden zelfstandig en op projectbasis uit. Er is geen sprake van een gezagsverhouding of integratie in de organisatie van de opdrachtgever. De opdrachtnemer bepaalt zelf de wijze van uitvoering, planning en inzet van middelen, en stemt periodiek af over voortgang en resultaten. De opdrachtgever beoordeelt uitsluitend de opgeleverde producten en resultaten, niet de dagelijkse uitvoering. De opdrachtnemer draagt het ondernemersrisico, zorgt zelf voor verzekeringen en fiscale verplichtingen, en kan waar passend delen van het werk door derden laten uitvoeren. De overeenkomst wordt aangegaan op basis van een modelovereenkomst die door de Belastingdienst is goedgekeurd in het kader van de Wet DBA (geen dienstbetrekking aanwezig).

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop. mobiele telefoon

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr