Consulent Jeugd

Olst-Wijhe

Jan Schamhartstraat 5B, 8121 CM Olst, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24-28 Overijssel

Begindatum:

6 jan 2025

Einddatum:

30 apr 2025

Uren per week:

24-28

Publicatiedatum:

26 nov 2024

Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 18.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht

Als Consulent Jeugd behandel, beoordeel en toets je (complexe) meervoudige aanvragen op het gebied van jeugd en opvoeding aan de hand van beleid, wet- en regelgeving. Je voert gesprekken om de vraag van de cliënt te verhelderen en verzamelt informatie over de eigen kracht en de sociale omgeving. Hierbij werk je samen met de collega’s van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG) en met andere partners in de gemeente zoals de huisartsen, het onderwijs en de kinderopvang.

Je stelt het ondersteuningsplan op en zorgt voor een (warme) overdracht naar de zorg- en/of welzijnsaanbieder, waarbij de cliënt wordt ondersteund bij de doorgeleiding. Daarnaast houd je (toe)zicht en regie op de uitvoering en kwaliteit van het zorg- en ondersteuningsplan en je spreekt partijen/partners aan die afspraken niet nakomen.

Verder coördineer je de zorg rondom meervoudige probleemhuishoudens waarbij veiligheidsvraagstukken en crisissituaties aan de orde kunnen zijn. Hierbij werk je samen met Veilig Thuis, jeugdbeschermers en de Raad voor de Kinderbescherming. Tot slot denk je actief mee in werkprocessen, teamprocessen en samenwerking met externe partijen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;
2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional in de afgelopen 10 jaar bij een gemeente of organisatie die uitvoering geeft aan de jeugdwet;
3. Aantoonbare werkervaring met de jeugdwet, benoem waar deze is opgedaan;
4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het schrijven van ondersteuningsplannen en het opstellen van doelen, benoem waar dit is opgedaan;
5. Per 6 januari 2025 beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;
6. Een aantoonbare geldige SKJ-registratie (noteer de registratie SKJ en duur geldigheid in het cv).

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als jeugdconsulent en/of jeugd- en gezinsprofessional (50 punten);
8. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met procesregie bij multiproblematiek en onveiligheid bij een gemeente. Licht dit duidelijk toe in het cv; (25 punten)
9. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work en Pedagogiek  (25 punten);

Competenties
Wij zoeken een enthousiaste, accurate en communicatief sterke collega met een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van (jeugd)zorg, zoals Social Work of Pedagogiek en minimaal 2 jaar relevante en recente gemeentelijke werkervaring op het terrein van de Jeugdwet. Je hebt kennis en ervaring met de zorg voor kinderen en/of hun ouders bij wie sprake is van een fysieke en/ of cognitieve beperking en/ of sociaal-emotionele c.q. psychische problematiek.

Daarnaast heb je kennis en ervaring met de aanpak van meervoudige probleemhuishoudens en je bent in staat om regie te voeren op de uitvoering van het plan/de casus. Je werkt zelfstandig, neemt verantwoordelijkheid en zoekt de interne en externe samenwerking. Het beschikken over een geldige SKJ-registratie Jeugd is een vereiste.

Je voelt je thuis in een gemeentelijke organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving. Die de kracht van de kleine gemeente wil benutten en hoge eisen stelt aan de kwaliteit van de dienstverlening aan haar inwoners.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, in ieder geval graag maandag en dinsdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 10 december 2024 vanaf 11.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 9 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.