Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Nederlandse Spoorwegen (NS)
Logo van Nederlandse Spoorwegen (NS)

Districtmanager services regio Oost

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen

Begindatum:

8 dec 2025

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 36

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Als Districtmanager Services ben je verantwoordelijk voor de exploitatie van de Services (Fietsenstallingen, Fiets & Service reparatiepunten, OV-fiets, toiletten, bagagekluizen en P+R-terreinen) op de stations in jouw regio. Dit doe je samen met het team waar jij leiding aan geeft en samen mee werkt. De focus in het werk ligt op het aansturen van de mensen en processen in je operatie en het uitvoeren van het stakeholdermanagement, met als resultaat een juiste balans tussen kosten & opbrengsten en een tevreden klant en stakeholders. In afstemming met jou worden innovaties, verbeteringen en projecten geimplementeerd in de operatie. Deze opdracht is in eerste instantie voor een aantal maanden maar er is wel een mogelijkheid dat het eerder stopt of juist wordt verlengd. We zoeken een Districtmanager voor Regio Oost (uitgebreide regio in het oosten van het land met onder andere Nijmegen, Arnhem en Enschede).

Werkzaamheden

Vanwege de aard van de functie is het essentieel dat je snel en flexibel aanwezig kunt zijn op verschillende stations binnen de regio Oost, vooral bij calamiteiten en crisissituaties. Je bent verantwoordelijk voor het operationeel aansturen en ondersteunen van teams ter plaatse en moet daarom binnen korte tijd beschikbaar zijn. Om hieraan te kunnen voldoen, is het een harde eis dat je woon- of werkplek zich binnen een maximale reistijd van ongeveer 30 minuten van de regio Oost bevindt. Dit is noodzakelijk om: direct en effectief te kunnen reageren op calamiteiten;snel aanwezig te zijn bij spoedeisende situaties;regelmatig en flexibel op locatie te kunnen werken. Dit alles doe je met succes door jouw pro-activiteit en professionaliteit in te zetten bij het: Hierarchisch leidinggeven aan je managers en samenwerken met je andere collegas in de regio;Sturen op de inzet, vitaliteit, veiligheid en het werkplezier van de gemiddeld 75 mensen in je regio;Realiseren en borgen van gemaakte afspraken in exploitatieovereenkomsten met stakeholders in de dagelijkse operatie;Proactief stakeholdermanagement;Sturen op de P&L en de operationele KPIs van de Services en in jouw regio;Scheiden van hoofd- en bij zaken (je weet wanneer je in of uit moet zoomen op dossiers);Professionaliseren van de verschillende Services in jouw regio;Mogelijk extra taken oppakken zoals het samenstellen van inwerktrajecten voor de collega's in de fietsenstallingen),In deze functie is je gevoel voor wanneer en op welke moment het nodig is dat je aanwezig bent voor je management en/of medewerkers in de regio belangrijk.

Resultaten

De focus in het werk ligt op het aansturen van de mensen en processen in je operatie en het uitvoeren van het stakeholdermanagement, met als resultaat een juiste balans tussen kosten & opbrengsten en een tevreden klant en stakeholders.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo opleiding bij voorkeur in de richting van organisatiekunde en/of bedrijfskunde
  • Je hebt hart voor operatie en hebt minimaal 3-5 jaar hierarchisch leidinggevende ervaring in een operationeel gestuurde omgeving
  • Je hebt gewerkt bij een grote, complexe organisatie, soortgelijk aan NS
  • Je hebt een maximale reistijd van 30 minuten in regio Oost (omgeving Arnhem/Nijmegen of Enschede/Deventer)

Wensen en competenties

Wensen

  • Het is een pre als je standby/wachtdiensten kan draaien. Dit houdt in dat je 1 week per 6 weken 24/7 standby staat. Deze dienst is geconverteerd in je all-in tarief.

Competenties

  • Je bent stressbestendig, flexibel, een echte teamplayer en hebt verantwoordelijkheidsgevoel
  • Je bent klantgericht met een outside-in aanpak door vanuit de reiziger te denken en handelen
  • Je bent vaardig in het acteren en communiceren op verschillende niveaus. Van medewerker met afstand tot de arbeidsmarkt tot een stakeholder relatie bij de gemeente
  • Je maakt complexe situaties snel eigen, waarbij je hoofd- en bijzaken goed van elkaar kan scheiden
  • Je beschikt over de vaardigheid om meetbaar en gestructureerd verbeteringen te realiseren in complexe materie

Organisatie en team

NS Stations brengt stationsgebieden tot leven door er gebieden van te maken waar mensen kunnen aankomen, vertrekken, wonen, werken, verblijven en ontspannen. Veilig en comfortabel. Hiermee creeren we multifunctionele, aangename en leefbare stationsgebieden met een uitgebreid aanbod aan service, producten en diensten. Met als resultaat: een aantrekkelijke plek waar reizigers en niet reizigers ons willen bezoeken en waar bedrijven zich graag willen vestigen. Er wordt gewerkt aan een herinrichting van de afdeling Services. Goed om te weten dat dit van invloed kan zijn op je rol in de toekomst. Je werkt ongeveer 1 dag per week op de 8e verdieping van ons servicekantoor met een prachtig uitzicht over de sporen van Station Utrecht Centraal. Aangezien jij verantwoordelijk bent voor een gehele regio, zal je de rest van de tijd je werk doen in je regio. Dit zal dus regio Oost zijn (uitgebreide regio in het oosten van het land met onder andere Nijmegen, Arnhem en Enschede). Binnen NS Stations heeft Services een essentiele rol in het succesvol beinvloeden van de deur tot deur reis van onze reizigers. Binnen Services is de afdeling Services Operatie verantwoordelijk voor de operationele uitvoering van de 7 Services formules (Fietsenstallingen, OV-fiets, Fiets & Service winkels, Bagagekluizen, Toiletten, Autoparkeren, wachten). Als Districtmanager Services ben je lid van het team van 6 Districtmanagers en rapporteer je aan de manager Service Operatie. Elke Districtmanager heeft zijn of haar eigen regio en regioteam. Je komt te werken in een leuk en enthousiast team en in een groeiende business waarin jij de schakel bent tussen de operatie buiten en de diverse afdelingen van NS.

Gespreksinformatie

  • Selectiegesprekken: vanaf vrijdag 21 november in Utrecht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Startdatum: 08-12-2025
Einddatum: 31-03-2026
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr