Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Nederlandse Spoorwegen (NS)
Logo van Nederlandse Spoorwegen (NS)

Campagne marketeer

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Sluit over 2 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

30 jun 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 85Opdracht uren 36

Omschrijving

Binnen het team Acquisitie maken wij het kiezen voor de trein eenvoudig. Wij verleiden nieuwe reizigers met inspirerende paid media campagnes om vaker de trein te nemen. Als campagnemarketeer heb je veel invloed en vrijheid, van het briefen van bureaus tot aan de uitwerking van de campagnes. Je zorgt ervoor dat bureaus tijdig worden gebrieft, beoordeelt creatieve concepten en mediaplannen en bewaakt de uitvoering van de campagnes. Daarnaast stuur je bij op basis van tussentijdse evaluaties om de doelstellingen te behalen. In deze rol werk je nauw samen met de CRM-specialist, content specialist, data-analist en andere campagnemarketeers binnen het team. Ook stem je af met diverse stakeholders zoals Legal, andere clusters en andere teams in RC Consument. Dit alles vindt plaats binnen een dynamische omgeving vol kansen om onze producten nog beter in de markt te zetten.

Je werkzaamheden:

  1. Livegang doelgroepen campagne (ouderen of jongeren)
    • Briefing met de bureaus (media/reclame);
    • Beoordeling concept ontwikkeling en uitwerking van middelen voor livegang;
    • Beoordelen van het paid media plan;
    • Briefen & uitwerking van de interne media;
    • Inregelen campagne dashboard;
    • Bijsturen campagne op basis van de resultaten om doelstellingen te behalen.
  2. Voorbereiding livegang Weg=Weg Zomer
    • Briefing met het bureau (media/reclame);
    • Beoordeling concept ontwikkeling en uitwerking van middelen voor livegang;
    • Beoordelen van het paid media plan;
    • Briefen & uitwerking van de interne media.

Eisen

  • Jij bent gespecialiseerd in (online) marketingcommunicatie en acquisitiemarketing.
  • Minimaal een afgeronde HBO-opleiding, bij voorkeur richting een marketing-gerelateerde studie;
  • Je hebt minimaal 3 jaar relevante werkervaring als campagnemarketeer waarbij je van A tot Z (van briefing tot eindbeoordeling) betrokken was;
  • Je hebt minimaal 2 jaar in een corporate-organisatie gewerkt;
  • Ervaring met het aansturen van reclame- en mediabureaus;
  • Inhoudelijke kennis over de juiste inzet, impact en invulling van media en middelen, met een focus op online. Je weet hoe je de inzet van paid en owned media kunt optimaliseren (bijvoorbeeld met a/b-testen);
  • Ervaring met grote campagnes met veel impact (TV, Radio etc);
  • Een duidelijke visie op data-driven marketing. Je hebt ervaring met gepersonaliseerde communicatie. Je durft je visie ook uit te dragen naar de organisatie;
  • Enige kennis van analytics tooling (Google Analytics);
  • Kennis van de consumentenmarkt, markttrends en ontwikkelingen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met agile werken is een pre;
  • Brede kennis van e-mailmarketing (ervaring met Selligent is een pre).

Competenties

  • Je bent flexibel en kunt onder druk projecten managen;
  • Je bent ondernemend, analytisch, proactief, enthousiast en je denkt commercieel.

Organisatie en team

Op de afdeling ComIT, gevestigd op het hoofdkantoor in Utrecht, werken commerciele en IT-professionals in multidisciplinaire teams samen. We hanteren een Agile mindset en werken volgens Scrum. We zijn ondernemend, zelforganiserend en continu gericht op leren, ontwikkelen en verbeteren zodat we een wendbare werkomgeving creeren. Zo kunnen wij nu en in de toekomst voldoen aan de steeds veranderende behoeften van onze reizigers. Binnen ComIT maak je deel uit van het team Acquisitie. Zoals de naam al aangeeft, krijgen wij energie van het werven van nieuwe abonnementhouders. We helpen reizigers om voordelig, flexibel en duurzaam te reizen. Ons team behoort tot het Resultaatcluster Consument, dat bestaat uit 12 teams en zich richt op het behalen van KPIs voor bestaande en potentiele NS-abonnementhouders en verkoop van losse tickets in de consumentenmarkt.

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Gespreksinformatie

Uiterlijk aanbieden: donderdag 11-12-2025 om 12:00 uur.

Selectiegesprekken: vanaf dinsdag 16 december.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: Niets over bekend. Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr