thumbnail
thumbnail

Business Analist

Laan van Puntenburg 100, 3511 ER Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€100
36 Utrecht

Begindatum:

30 okt 2024

Einddatum:

29 okt 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 okt 2024

Omschrijving van de opdracht

Startdatum: 30-10-2024
Einddatum: 29-10-2025
Locatie: Utrecht/Thuiswerkplek.
Uiterlijk aanbieden: maandag 07-10-2024 om 09:00 uur. 
Selectiegesprekken: in week 42. 
Maximum tarief*: €100-, 
*Let op: Bovenstaand tarief is een max. all-in uurtarief (incl. o.a. reiskosten, faciliteiten, eventuele vergoedingen en de fee(s) voor onze contractmanager FastFlex, excl. btw). Het tarief weegt mee in het selectieproces.

Dit ga je doen
In de functie als business/informatie analist Autoparkeren sla jij de brug tussen de business processen en de (IT) oplossingen die daarbij benodigd zijn. Je bent sterk op detail en tactisch niveau en verliest daarbij de mens niet uit het oog.

De belangrijkste opdracht waar je aan gaat werken is het in kaart brengen van alle huidige en toekomstige processen en (samen met de architect) de bijbehorende architectuur van het autoparkeren landschap (IST en SOLL). Omdat we toewerken naar een aanbesteding zit hier veel tijdsdruk op. De extra uitdaging is dat lang niet alle processen gedocumenteerd zijn, over veel verschillende (NS) afdelingen lopen en tegelijkertijd deels door onze leveranciers worden uitgevoerd. We zoeken iemand die er energie van krijgt om hierin te duiken en dit te trekken.
Dankzij jouw inhoudelijke kennis ben jij van grote waarde bij het:

  • Vertalen van de business wensen naar wat er concreet mogelijk is met IT oplossingen en andersom;

  • Maken en/of ondersteunen bij het opstellen van functionele documentatie. Bij de procesbeschrijvingen, visio flows en architectuurplaten t.b.v. de aanbesteding heb je een leidende rol;

  • Bijdragen aan het datagedreven werken en realiseren van dashboards;

  • Analyses doen op cijfers, de vertaalslag maken naar inzichten voor de business en op basis hiervan met voorstellen komen;

  • Kunnen volgen en leiden van technische alsook business discussies;

  • Nemen van de lead in het analyseren van grote epics en benodigde requirements vanuit IT.

Hier ga je werken
Vanuit IT Stations kom je te werken in het multidisciplinaire agile team Autoparkeren. In dit team werk je samen met zowel IT als business collega’s aan de producten die we onze reizigers bieden. Team Autoparkeren heeft het parkeren op kentekenherkenning geïntroduceerd en is druk bezig met aanpassingen voor het inrijden met de toekomstig nieuwe OV chipkaart. Daarnaast lopen er trajecten rondom laadpalen op onze P+R terreinen, een aanbesteding om een (nieuwe) partner te selecteren en willen we een volgende stap maken met de vastlegging van onze (asset) data en de benutting hiervan.

Dit zijn de eisen

  • Je hebt een HBO/ WO werk- en denkniveau;

  • Je hebt aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring in een business analyse of informatie analyse rol;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het 1-op-1 schakelen met leveranciers. Je hebt een tactvolle communicatiestijl richting externe partijen;

  • Je hebt ervaring opgedaan met aanbestedingstrajecten;

  • Je hebt ruime kennis van en ervaring in requirements engineering, bij voorkeur ben je IREB gecertificeerd;

  • Je bent analytisch sterk en komt in een complex IT landschap goed uit de verf. Hierbij is het belangrijk de wereld niet alleen vanuit het IT perspectief te bezien, maar vooral te kijken hoe we met onze IT middelen onze businessdoelen kunnen bereiken;

  • Sterk op zowel detail niveau als tactisch niveau;

  • Je bent een echte teamplayer en neemt een actieve rol in het groepsproces;

  • Je hebt ervaring met Agile werken;

  • Je bezit goede communicatieve vaardigheden om IT en business bij elkaar te brengen. Ook ben je in staat helder en transparant te communiceren over de (on)mogelijkheden van oplossingen;

  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal.

Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Jij helpt mee om Nederland bereikbaar te houden, voor iedereen. Bij NS krijg je veel vrijheid. We beloven je dat geen dag hetzelfde is. De kernwaarden van NS zijn open en betrouwbaar. Wij gaan voor resultaat en willen vooruit.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur

Ben jij de Business Analist die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.