Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Senior communicatieadviseur

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2027

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief OnbekendOpdracht uren 18
Wij zoeken een ervaren adviseur omgevingscommunicatie voor 18 uur per week:
Jij bent een communicatief sterke aanpakker die focus houdt op planning en uitvoering van communicatie. Je staat als adviseur sterk in je schoenen en schakelt makkelijk tussen onderwerpen. En je hebt gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen.
Wat ga je doen?
Als adviseur omgevingscommunicatie werk je aan twee grote civieltechnische herinrichtingsprojecten binnen de gemeente Utrechtse Heuvelrug. Vanuit een proactieve en omgevingsbewuste houding adviseer je als sparringpartner de projectleider en de projectteams over in te zetten communicatie bij de twee projecten.
  • Je adviseert de projectleider en de projectteams over de communicatie.
  • Je coördineert de uitvoering van de projectcommunicatie en neemt ook uitvoerende communicatietaken voor deze projecten voor je rekening; hiervoor werk je nauw samen met de projectleider, de omgevingsmanager en de collega’s uit het projectteam.
  • Je bepaalt de benodigde inzet van communicatiemiddelen en de momenten waarop dat nodig is voor de doelgroepen.
  • Je schrijft toegankelijke teksten voor on- en offline communicatie en persberichten.
  • Je denkt vanuit jouw vakgebied mee over ontmoetings- en participatiemomenten.
  • Je draagt bij aan de verbetering van de communicatieprocessen, -kanalen en producten met aandacht voor de rol van participatie bij jouw projecten.
  • Je stemt je communicatiewerk af met alle benodigde onderdelen binnen en buiten de organisatie. Van klantcontactcentrum tot collega's binnen het communicatieteam en van bestuur tot externe samenwerkingspartners en aannemers.
  • Je monitort en evalueert de inzet en impact van de communicatie-inspanningen.
Wie ben jij?
  • Je hebt aantoonbaar minimaal 10 jaar wekervaring als communicatieadviseur bij projecten.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal vijf jaar ervaring met de ondersteuning van complexe civieltechnische herinrichtingsprojecten binnen een middelgrote gemeente in een spanningsveld tussen inwoners, bestuur en de ambtelijke organisatie.
  • Je weet uitstekend je weg te vinden in de ambtelijke en bestuurlijke samenwerkingsverbanden binnen een gemeente.
  • Je hebt kennis van projectstructuren, de verschillende projectfasen en rollen en verantwoordelijkheden binnen projecten.
  • Je hebt een hands-on mentaliteit én het vermogen om strategisch te denken;
  • Je hebt een vlotte pen en gevoel voor heldere, toegankelijke communicatie;
  • Je neemt verantwoordelijkheid en weet binnen en buiten de organisatie de juiste verbindingen te leggen.
  • Je bent flexibel inzetbaar op diverse dagen per week (dus geen opdracht voor één dag per week maar uren verspreid over diverse dagen per week).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr