Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Inhuurdesk
Logo van Inhuurdesk

Adviseur Ecologie

Inhuurdesk

Jacob van Campenweg 55, 3067 LH Rotterdam, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

31 dec 2026

Uren per week:

4

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 4
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als adviseur ecologie adviseer je intern op de ecologische componenten bij verschillende ruimtelijke projecten en plannen zodat deze kunnen worden beoordeeld. Dit doe je ten tijde van drukte en de vakanties van onze vaste adviseur.

Wat verwachten we van je?
Concrete taakvelden waarvoor je onder andere verantwoordelijk bent en waarvoor we relevante kennis en ervaring vragen:
1. Advisering op Wabo aanvragen
2. Advisering op onze intake -en omgevingstafel
3. Beantwoorden vragen van collega's

Omdat je in deze rol alleen adviseert op het moment dat er sprake is van verhoogde werkdruk, of afwezigheid van de vaste kracht, vraagt deze rol om een grote mate van flexibiliteit. Er kan voortdurend, op afroep, een beroep op je worden gedaan. Intake en omgevingstafel eisen advies binnen 3,5 werkdag. Wabo advies moet binnen een week kunnen worden geleverd.

Eisen

  • Tenminste relevante en afgeronde hbo-opleiding
  • Kennis en ervaring met de rol van adviseur ecologie
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de ecologisch adviespraktijk
  • Relevante kennis en ervaring op het gebied van wet -en regelgeving m.b.t. natuur
  • Kennis van relevante beschermde soorten en gebieden i.r.t. de Omgevingswet
  • Meerdere jaren ervaring binnen een gemeentelijke instelling in de provincie Utrecht, meest recente ervaringsperiode niet langer geleden dan 1 jaar (te verantwoorden vanwege het nieuwe NNN beleid van de provincie)
  • Heeft aantoonbare breder ervaring op het gebied van: landschap/water/dierenwelzijn en ruimtelijke ontwikkeling.
  • Ervaring met RxMission
  • Ervaring met Omgevingstafels/Intaketafels

Wensen en competenties

Wensen
  • Recente (niet ouder dan 1 jaar) werkervaring bij een gemeente
  • Is op afroep, flexibel inzetbaar, gedurende het gehele jaar
  • Heeft ervaring met werken in de provincie/regio Utrecht en heeft korte lijnen met natuurcollega's van de provincie Utrecht om snel te schakelen bij vraagstukken.
  • De kandidaat is in staat zelfstanding, met weinig begeleiding, te werken, in een complexe omgeving
  • Is per 1-1-2026 beschikbaar en inzetbaar zonder ondersteuning
Competenties
  • Verbindend en positief
  • Ondernemend en doortastend
  • Kan snel schakelen, prioriteren en werken met deadlines
  • Samenwerken is voor jou een vanzelfsprekendheid
  • Flexibel
  • Communicatief vaardig
  • Kan complexe langlopende projecten snel doorgronden en eigen maken

Organisatie en team

Klant: (MP) Inhuurdesk
Business unit: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Afdeling: Gemeente Utrechtse Heuvelrug
Werklocatie: Doorn

Onze kernwaarden zijn; omgevingsgevoelig, verantwoordelijk, dienstverlenend, samenwerken en zelfreflectie

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Optie tot verlenging: ja 4 x 6 maanden Het totaal aantal uren dat in 2026 ingezet mag worden is 200. Deze uren worden op afroep, flexibel, ingezet gedurende het jaar. Dit kan de 1e week 10 uur zijn, en de volgende week 0.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr