Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
31 dec 2024Uren per week:
40Publicatiedatum:
30 aug 2024Opdrachtomschrijving
KVK is op zoek naar een tijdelijke Senior Marketeer. Als Senior Marketeer bouw je mee aan het realiseren van de missie van KVK; Nederland vindt KVK onmisbaar op het domein veilig en verantwoord zakendoen. Deze missie is doorvertaald naar een unieke positionering; met de kennis van KVK kun je als ondernemer met meer vertrouwen beslissingen nemen. In de klantcontactstrategie en bijbehorende servicebeloften is beschreven hoe we dit doen. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor het implementeren van de servicebeloften in alle onderdelen van de marketingstrategie en doorvertaling naar de 4 waardeproposities. Je denkt hierbij vanuit data (klant/markt) en behoeften van onze klanten en kijkt naar alle touchpoints in de klantreis, naar onze producten, diensten en communicatiekanalen. Zo zorgen we ervoor dat onze klanten houvast ervaren. Je werkt samen in een dynamisch, fris marketingteam (10fte) met collega’s die iedere dag het verschil willen maken. Deze rol is ter tijdelijke versterking van het team.
Wat ga je doen?
Implementatie servicebeloften als onderdeel van de marketingstrategie in dienstverlening en organisatie (bijv. propositie-ontwikkeling, way-of-working marketing ontwikkelen, contentmarketing). Doorvertaling servicebeloften in communicatiemiddelen naar touchpoints richting de markt in de marketingfunnel, maar vooral ook intern en naar andere stakeholders. Bij alles wat je doet denk je na over de toegevoegde waarde voor de klant en vraag je jezelf af of het efficient en doelgericht is.
Wat vragen wij?
Benodigde competenties: je werkt en denkt op HBO/WO-niveau en hebt een relevante marketing opleiding afgerond, bij voorkeur in (Digital) Marketing, Marketingcommunicatie, Brandmanagement. Bekend met klant-onderzoek methodes en gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen. Minimaal 5 jaar werkervaring met het vanuit de marketing-/merkstrategie bouwen van waardepropositie binnen grote, complexe klantgedreven organisaties. Je kunt jouw visie goed verwoorden en je bent in staat hiervoor draagvlak te creëren. Je hebt ervaring in het intern uitrollen van proposties, bijvoorbeeld servicebeloften, klantcontact strategieën. Aantoonbare ervaring in het bedenken en ‘runnen’ van propositiecampagnes met een brede middelenmix van online en offline campagneonderdelen, op SEE, THINK, DO en CARE niveau. Juist ook ervaring met interne uitrol is van belang. Creativiteit om met verrassende oplossingen te komen teneinde je (campagne)doel weten te bereiken. Ervaring bij vergelijkbare overheidsorganisaties met het werken met reclame en mediabureaus; evenals goed stakeholdermanagement en wendbaar zijn/bij te sturen zodra er nieuwe inzichten ontstaan of de markt of stakeholders iets anders vragen.Kennis van en ervaring met fact based werken, conversieoptimalisatie, media inkoop en contentmarketing. Vanuit de principes: vertrouwen, vrijheid, verantwoordelijkheid en samenwerken ga je voor resultaat. Ervaring in het werken een Agile organisatie is een must, evenals ervaring in vergelijkbare organisaties als KVK.
Kandidaatomschrijving
Analytisch Vermogen
Onderzoekt, herkent en begrijpt de belangrijkste elementen van vraagstukken en hun onderlinge samenhang.
Communiceren
Verwoordt gedachten helder en vlot, brengt mondeling en schriftelijk een boodschap begrijpelijk over aan anderen en weet hierbij hun aandacht vast te houden.
Nauwkeurigheid
Is nauwgezet in de uitvoering van de werkzaamheden binnen gestelde normen.
Overtuigingskracht
Is in staat draagkracht te creëren en weet anderen ertoe te brengen een standpunt, idee, advies of plan te accepteren en/of over te nemen.
Resultaatgericht
Werkt doelgericht en vasthoudend naar resultaten toe en weet het resultaat op efficiënte en effectieve wijze te realiseren.
De competenties worden tijdens het interview getoetst. Let op!: Voorafgaand aan de beoordeling van uw aanbieding wordt deze getoetst op volledigheid en geldigheid aan de hand van de in de uitvraag gestelde eisen en de informatie in het CV. Indien gestelde eisen niet aantoonbaar in het cv zijn te herleiden dan zal deze eis in het antwoord van uw aanbieding worden aangepast. Het resultaat daarvan is dat uw aanbieding of lager scoort in de ranking of terzijde wordt gelegd. U ontvangt hierover een gemotiveerd bericht.
Goed om te weten: screening is onderdeel van de procedure, waarbij ook een social media check plaatsvindt. Zie https://werkenbij.kvk.nl/pages/nl-nl/algemeen/privacyverklaring voor meer informatie hierover.
Interviewplanning
Start publicatie tender: 30-08-2024
Sluiting inschrijving tender: 09-09-2024
Cv beoordeling: 09-09-2024
Gesprekken: tussen 11-09-2024 en 18-09-2024
Gunningsbesluit: 18-09-2024
Voorlopige gunning: 18-09-2024
Startdatum: 01-10-2024
Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
CPV code
79620000-6 - Diensten voor de terbeschikkingstelling van personeel, met inbegrip van tijdelijk personeel
Eisen
Opleiding: Kandidaat heeft minimaal een afgeronde hbo (bachelor) opleiding in de richting van Marketing, Marketingcommunicatie, brandmanagement
Kennis en ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare kennis van en ervaring met servicesbeloften, proposities, fact based werken en conversieoptimalisatie
Kennis: Kandidaat is gewend om vanuit klantbehoeftes te denken en handelen
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met propositie marketing
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring in het ontwikkelen en implementeren van proposities en daarvoor draagvlak creëren binnen de organisatie
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 7 jaar) en minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met werken bij vergelijkbare grote, complexe klantgedreven organisaties
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring in het intern uitrollen en meekrijgen van de teams voor het implementeren van servicebeloften in relatie tot alle dienstverlening
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met stakeholdermanagement
Ervaring: Kandidaat heeft actuele (in de afgelopen 5 jaar) en aantoonbare ervaring met B-to-B marketing
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 30 %
Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met Agile werken
0 tot 3 jaar (5 %)
3 tot 5 jaar (10 %)
5 jaar of meer (16 %)
Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare werkervaring binnen de overheid
0 tot 3 jaar (5 %)
3 tot 5 jaar (10 %)
5 jaar of meer (17 %)
Ervaring
Kandidaat heeft ... jaar aantoonbare ervaring met het intern delen van marketing kennis naar klantreisteams
0 tot 3 jaar (5 %)
3 tot 5 jaar (10 %)
5 jaar of meer (17 %)
Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Het interview heeft een tweeledig doel.
Allereerst toetsen we de kennis en ervaring van de kandidaat. Basis hierin vormt het eerder ingediende CV in relatie tot de uitvraag. Een negatieve afwijking leidt tot bijstelling van de eerdere beoordeling die heeft geleidt tot de uitnodiging voor het interview en kan leiden tot uitsluiting van de verdere procedure.
Vervolgens gaan we met de kandidaat in gesprek om te toetsen hoe de benodigde competenties terugkomen in de manier hoe hij/zij binnen de opdracht het werk zal gaan doen en wat hij/zij aan vaardigheden meebrengt om dit juist te doen.
Zeer goed 20% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer goed aan in relatie tot de opdracht. Alle elementen en aspecten van de competenties zijn volledig inhoudelijk aansprekend en zeer goed beantwoord. Er worden inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die volledig aansluiten bij de opdracht van KVK.
Goed 10% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat goed aan in relatie tot de opdracht. De meeste elementen en aspecten van de competenties zijn inhoudelijk aansprekend en goed beantwoord. Er worden inhoudelijk specifieke en relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die goed aansluiten bij de opdracht van KVK.
Voldoende 3% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat voldoende aan in relatie tot de opdracht. De elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. Er worden geen inhoudelijke specifieke relevante bijzonderheden besproken door de Kandidaat die duidelijk aansluiten bij de opdracht van KVK.
Onvoldoende 0% – Naar het oordeel van het beoordelingsteam sluiten de competenties van de Kandidaat zeer beperkt aan in relatie tot de opdracht. Niet alle elementen en aspecten van de competenties zijn voldoende beantwoord. De Kandidaat geeft naar het oordeel van het beoordelingsteam te weinig of geen inhoudelijk antwoord op de gestelde vragen.