Logo van Kadaster
Logo van Kadaster

Projectmanagement Implementatie arbodienstverlening / ziekteverzuim

Hofstraat 110, 7311 KZ Apeldoorn, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

15 jan 2026

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 108Opdracht uren 24

Omschrijving

Het Kadaster is bezig met de aanbesteding van een nieuwe arbodienstverlener. Op 21 oktober is de aanbesteding voor de Arbodienstverlening gepubliceerd. Als projectmanager van de implementatie van de arbodienstverlening zorg je ten eerste dat de aanbesteding succesvol wordt afgerond. Daarnaast gaat een groot deel van jouw tijd, aandacht én enthousiasme op aan de implementatie van het contract met de arbodienstverlener aan wie de opdracht wordt gegund. Je zorgt dat de implementatie goed verloopt, van A tot Z. Dit betekent onder andere dat je het aanbestedingsteam functioneel aanstuurt en afstemming en draagvlak creëert bij verschillende interne stakeholders in de organisatie, zowel binnen als buiten de directie P&O. Je hebt contact met de OR om instemming te verkrijgen op de gunning van het contract aan de arbodienstverlener. Ook zorg je waar nodig voor overdracht van dossiers en medische gegevens en zorg je dat alle betrokkenen in de organisatie goed kunnen werken met alle onderdelen van de arbodienstverlener aan wie de opdracht is gegund.

Daarnaast heb je een tweede opdracht, waarbij we je vragen om invulling en uitvoering te geven aan een plan van aanpak voor het terugdringen van het ziekteverzuim in onze organisatie. Ook vragen we je om richting en invulling te geven aan het voorkomen en beheersen van het ziekteverzuim. Zaken die hierbij onder andere jouw aandacht gaan vragen zijn het inzetten van adequate interventies voor preventie en curatie van ziekte verzuim, in een rol als procesmanager. Tenslotte geef je ons advies over het inbedden van deze taken in de organisatie wanneer jouw taak als projectmanager erop zit.

 Je bent een ervaren projectmanager binnen het vakgebied HRM. Het is een flinke pré als je daarnaast ervaring hebt met verandermanagement in grote organisaties.

De belangrijkste taken en verantwoordelijkheden zijn

Aanbesteding:

  • Afronding aanbesteding arbodienstverlening (projectmanagement, functioneel aansturen van het aanbestedingsteam).

  • Projectmanager van de implementatie van de nieuwe arbodienstverlener, inclusief overdracht van dossiers en medische gegevens.

  • Afstemming met en draagvlak creëren bij stakeholders, onder andere: OR, OBO, MT P&O, DR.

  • Instemming OR realiseren aangaande gunning contract aan arbodienstverlener.

Overig:

  • Ontwikkelen van een adviesrapport voor interventies en financiële inzet bij preventie en verzuimreductie.

  • Opstellen van een procesvoorstel voor langdurig verzuim casuïstiek, inclusief aanbevelingen voor een platform.

  • Uitwerken van een plan van aanpak voor ziekteverzuim, inclusief KPIs en implementatieadvies.

  • Advies voor inbedding van bovenstaande taken in de organisatie na 1 oktober (eventueel structurele invulling).

Eisen

  • Een maximum uurtarief van 108,00 exclusief btw, inclusief woon-werkverkeer en fee en overige kosten.

  • Het CV dient in het Nederlands te zijn opgesteld en mag niet langer zijn dan maximaal 7 paginas A4. De motivaties op de eisen en de antwoorden op de gunningscriteria dienen binnen het opgegeven aantal paginas te worden opgenomen!

  • De kandidaat beheerst de Nederlandse taal vloeiend, in woord en geschrift.

  • Afgeronde universitaire opleiding.

  • Minimaal 5 jaar ervaring met verandermanagement in organisatie(s) met meer dan 1000 werknemers.

  • Minimaal 10 jaar werkervaring binnen HRM waarvan minimaal 5 jaar in (een) organisatie(s) met meer dan 1000 werknemers.

  • Door de kandidaat zelf geschreven CV en motivatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare ervaring met implementatie van nieuwe systemen of contracten (omschrijf deze ervaring);

  • Aantoonbare ervaring met het succesvol begeleiden van veranderingen in grote organisaties (omschrijf best practices en successen);

  • Aantoonbare ervaring met het doorgeleiden van advies- of instemmingsaanvragen naar de OR (omschrijf deze ervaring);

  • Beschrijf wat jouw aanpak is de eerste weken om snel up to speed te komen.

Competenties

  • Organisatiesensitiviteit

  • Helicopterview

  • Resultaatgericht

  • Adviesvaardigheid

  • Kwaliteitsgericht

  • Klantgericht

  • Gestructureerd werken / projectmatig werken

  • Sterke schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden

  • Pro-actief en initiatiefrijk

Organisatie en team

Kadaster
Het Kadaster registreert en verstrekt gegevens over de ligging van vastgoed in Nederland en de daarmee samenhangende rechten, zoals eigendom en hypotheek. Als zelfstandig bestuursorgaan is dat onze wettelijke taak. Onze gegevens bieden houvast bij het onderzoeken van maatschappelijke vraagstukken, of het nu gaat om de beste route voor een nieuwe snelweg, actuele ontwikkelingen op de woningmarkt of het in beeld brengen van leegstand.

Gespreksinformatie

Datum verificatiegesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. Deze datum staat vast en hier wordt niet van afgeweken.De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

1x 9 maanden

Conceptovereenkomsten

Voor deze opdracht gaat het Kadaster een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden, te weten: 1a Modelovereenkomst ZZP 1b Opdrachtovereenkomst indirecte ZZP 1c Opdrachtovereenkomst

Voor deze opdracht gaat de externe partij een tweepartijen-overeenkomst aan met de opdrachtnemer in lijn met de overeenkomst zoals vermeld onder de inkoopvoorwaarden.

Contractpartijen

Het Kadaster gaat uitsluitend met de inschrijvende partij de overeenkomst aan.

Voorwaarden

Op deze offerteaanvraag zijn uitsluitend de inkoopvoorwaarden (ARVODI 2025) en de concept overeenkomst van het Kadaster van toepassing. Eventuele andere voorwaarden worden van de hand gewezen. Per leverancier mag een offerte worden ingediend op deze aanvraag.

Geheimhoudingsverklaring

Het Kadaster verplicht geselecteerde Inschrijver haar in te zetten kandidaat een geheimhoudingsverklaring (zie bijlage 2c) te laten tekenen. De geheimhoudingsverklaring dient bij het Kadaster ondertekend in het bezit te zijn bij aanvang van de werkzaamheden.

VOG

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

Acquisitie

Acquisitie naar aanleiding van deze opdracht is niet gewenst.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr