Projectleider Financiën

Doelwater 5, 3011 AH Rotterdam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€ 145,00 32 Zuid-Holland

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

25 okt 2024

Wij richten ons met deze aanvraag tot álle potentiële aanbieders/inschrijvers; zowel aanbieders die een kandidaat offreren, als zzp'ers die zichzelf offreren.

Voor deze opdracht is een BO screening van toepassing. Een positief besluit is een vereiste voor het uitvoeren van deze opdracht.

LET OP: In verband met het spoedkarakter van deze opdracht, wordt deze aanvraag verkort uitgezet. Reageren kan tot 01-11-2024 tot 8.00 uur.

De Taskforce Ombuigingen is een opdracht van de Korpschef om te komen tot concrete voorstellen/scenario’s hoe de politie meerjarig financieel in balans kan komen. De opdracht betreft de rol van projectleider voor deze Taskforce, tevens deelprojectleider van het spoor Financiën.

De projectleider maakt onderdeel uit van een klein kernteam (3-4fte), waarvan ook de intern opdrachtnemer van de Taskforce (directeur Financiën en Control) onderdeel is. De Taskforce kent daarnaast verschillende sporen met deelprojectleiders. 

De projectleider coördineert samen met het kernteam dit geheel en is zelf deelprojectleider voor het spoor financiën. De projectleider is tevens – samen met het kernteam – verantwoordelijk voor het opleveren van het eindproduct in de zomer van 2025. 

Het kernteam werkt op gelijkwaardige voet met elkaar samen. Over de inhoud van de op te leveren producten binnen de Taskforce wordt door projectleider en kernteam verantwoording afgelegd aan de referent Bedrijfsvoering van de Staf Korpsleiding.

De Taskforce is reeds aan de slag, eerste tussenrapportage zal eind november worden opgeleverd, een tweede rapportagemoment volgt in het eerste kwartaal van 2024. In Juli 2025 wordt het  eindrapport opgeleverd met concrete voorstellen tot beheersing en besparing orde grootte 200/ 300 miljoen. De projectleider coördineert met het kernteam de totstandkoming van dit eindrapport. Voorstellen moeten realistisch en uitvoerbaar zijn en begrepen en uitlegbaar zijn ook voor departement en de gezagen. 

Na juli 2025 zullen er nog enige werkzaamheden moeten worden uitgevoerd voor het afronden van de Taskforce en het voorbereiden van implementatie / ten uitvoer brengen van de opbrengst daarvan. Denk aan het formaliseren van decharge, beleggen van restpunten en ook het in gang zetten van implementatie van besluiten uit de Taskforce in de organisatie. De inschatting is dat hiervoor na 1 juli nog enkele maanden nodig zijn. De einddatum van de opdracht is daarom gesteld op 1/10/2025.

Diepgaande financiële kennis, ervaring met de financiële wereld binnen zowel kerndepartement als in de uitvoering. Dit omdat voorstellen voor de Taskforce financieel vertaald moeten worden, er beheersing van uitgaven nodig is en middelen slimmer benut kunnen worden. Kennis van processen bij het departement en daar ook draagvlak voor voorstellen verkrijgen is van groot belang.

NB Dit is aanvullend op de financiële kennis die binnen de directie FenC en dienst Financiën intern beschikbaar is. Het gaat enerzijds om een uitbreiding van capaciteit om te kunnen voldoen aanvullend beslag dat de Taskforce legt op de beschikbare financiële expertise. Daarnaast wordt specifiek gevraagd om ervaring óók met de financiële processen op het departement.

Contacten zullen plaatsvinden met financiële deskundigen van politie en ministerie (JenV), medewerkers en leiding vanuit de operatie en de bedrijfsvoering, rapportage naar leden KL, departement en het gezag.

 

Eis:

  • Kandidaat is in het bezit van een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op HBP/ WO niveau Bedrijfseconomie (MSc) of Bedrijfskunde (MSc).

Wens: 

  • Kandidaat staat ingeschreven als Registeraccountant bij de Beroepsorganisatie van accountants (NBA). 

 

 

Eisen:

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met accounting, control en producten t.b.v. P&C cyclus binnen een grote politiek bestuurlijke organisatie (+1000 medewerkers.

Wensen:

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met overheidsfinanciën op strategisch niveau.
  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan binnen de Politie.
  • Kandidaat heeft werkervaring binnen het baten-lasten stelsel en met geïntegreerde verplichtingen-kasadministratie. 
  • Probleemanalyse
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerken
  • Organisatie sensitiviteit
  • Resultaatgerichtheid
De Externe is inzetbaar vanaf 01-02-2025 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2025 voor 32 uur per week. Het contract kan door de Opdrachtgever optioneel worden verlengd. Dit zoals wordt aangegeven in het profiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de Opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Maximaal: € 145,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Eis 1. Onder een cv verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de Externe. Dit in het Nederlands gesteld in PDF-formaat, van maximaal 7 pagina's A4. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template. Maakt u geen gebruik van bijgevoegd template zal uw bieding terzijde worden gelegd.
Eis 2. Kandidaat is in het bezit van een afgeronde, erkende en volwaardige opleiding op HBP/ WO niveau Bedrijfseconomie (MSc) of Bedrijfskunde (MSc). Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
Eis 3. Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met accounting, control en producten t.b.v. P&C cyclus binnen een grote politiek bestuurlijke organisatie (+1000 medewerkers). Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jjjj t/m mm-jjjj).
Eis 4. Vereiste competenties/vaardigheden: Probleemanalyse: Signaleert problemen, zoekt en herkent belangrijke informatie, rafelt vraagstukken uiteen en legt verbanden tussen gegevens. Overtuigingskracht: Toont gedrag dat er op is gericht om anderen te overtuigen van een bepaald standpunt en instemming te krijgen met bepaalde plannen of ideeën. Samenwerken: Heeft oog voor het groepsbelang en draagt actief bij aan het gemeenschappelijke resultaat. Organisatie sensitiviteit: Speelt in op interne politiek en is alert op veranderingen binnen de organisatie. Onderkent de invloed en de gevolgen van eigen beslissingen of activiteiten op de andere organisatieonderdelen. Resultaatgerichtheid: Maakt een vertaalslag van doelen naar beoogde resultaten en weet deze op een efficiënte en effectieve wijze te realiseren. Toont zich aanspreekbaar op resultaten. Mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Maakt feiten, meningen en ideeën aan anderen in begrijpelijk Nederlandse taal mondeling en schriftelijk duidelijk. Bovenstaande competenties, gevraagde werk -en denkniveau en/of vaardigheden hoeven niet in het CV te worden benoemd/uitgeschreven maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk aangetoond te worden tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde competenties beschikt, zal dit leiden tot het terzijde leggen van de bieding.
35 %
Wens 1. Kandidaat heeft in de afgelopen 10 jaar, minimaal 5 jaar werkervaring met overheidsfinanciën op strategisch niveau. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Onvoldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 1/5= Matig t.a.v. de overige aanbiedingen 2/5= Voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 3/5= Ruim voldoende t.a.v. de overige aanbiedingen 4/5= Goed t.a.v. de overige aanbiedingen 5/5= Uitstekend t.a.v. de overige aanbiedingen
30 %
Wens 2. Kandidaat heeft werkervaring binnen het baten-lasten stelsel en met geïntegreerde verplichtingen-kasadministratie. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een inhoudelijke situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeeld worden d.m.v. een puntenverdeling. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een algemene motivatie is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0/5= Heeft geen werkervaring met het gevraagde 1/5= Heeft 1 jaar werkervaring met het gevraagde 3/5= Heeft 3 jaar werkervaring met het gevraagde 5/5= Heeft 5 jaar werkervaring met het gevraagde
25 %
Wens 3. Kandidaat staat ingeschreven als Registeraccountant bij de Beroepsorganisatie van accountants (NBA). Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. De kandidaat dient voor het verificatiegesprek het bewijsmiddel te kunnen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde diploma/certificaat beschikt, worden geen punten toegekend. Puntenverdeling: 0/5= Nee 5/5= Ja
10 %
Wens 4. Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar werkervaring opgedaan binnen de Politie. De werkervaring zoals gevraagd in de wensen moet middels concrete voorbeelden duidelijk zijn in het CV van de kandidaat. Noem het nummer van de wens in het CV en benoem in de toelichting de functie, werkzaamheden, naam van de opdrachtgever(s) en de periode [dd-mm-jjjj] waaruit blijkt dat de kandidaat aan de wens voldoet. Bij het niet duidelijk benoemen zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5= Nee 5/5= Ja
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.