Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van ICT Rijk van Nijmegen (iRvN)
Logo van ICT Rijk van Nijmegen (iRvN)

Contractmanager

Nieuwe Dukenburgseweg 21a, 6534 AD Nijmegen, Nederland

Sluit over 11 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

-

Uren per week:

8

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 8
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

iRvN is, net als het WerkBedrijf in het Rijk van Nijmegen (WBRN), onderdeel van de Modulaire Gemeenschappelijke Regeling Rijk van Nijmegen. Binnen iRvN is in 2025 werk gemaakt van het professionaliseren van het contract- en leveranciersmanagement, in 2026 gaan we daarmee verder om ook op dat proces volwassenheid te kunnen garanderen. Natuurlijk werken wij daarbij nauw samen op MGR-niveau met onze zusterorganisatie WBRN. Inmiddels bewegen we van opzet en bestaan naar werking. Voor de personele invulling van het proces zijn we op zoek naar een tijdelijke contractmanager. iRvN wil minimaal op Volwassenheidsniveau 3 acteren. Dat betekent dat er volop aandacht besteed wordt om de werkzaamheden plaats te laten vinden in herhaalbare en beheerste processen die zijn gebaseerd op een bedrijfsbreed vastgestelde werkwijze. Het borgen van het proces in de organisatie is gestart maar nog niet klaar. Van de contractmanager verwachten wij dat hij/zij daar nadrukkelijk bij betrokken is en mede zorgdraagt voor de verdere implementatie en uitvoering ervan.

Verantwoordelijkheden

  • Je wordt verantwoordelijk voor het verder opzetten en uitvoeren van het contractmanagement binnen iRvN in samenwerking met WBRN/MGR.
  • De werkzaamheden vinden merendeels op kantoor plaats.
  • De contractmanager zal verantwoordelijk zijn voor:
    • Het beheren van contracten in algemene zin
    • Het checken of aan voorwaarden wordt voldaan om een contract te kunnen tekenen
    • De vastlegging van contracten in ons financieel systeem en in ons contractmanagement app.
    • Het produceren van managementrapportages over looptijden van contracten, kosten van contracten, budgetoverschrijdingen en aanbestedingen
    • Het beoordelen van bestaande en nieuwe contracten op onredelijke bedingen en valkuilen en of het contract oplevert wat de organisatie beoogt
    • Het (mee)onderhandelen over een contract op een zo vroeg mogelijk tijdstip
    • Het meedenken over de vraag of werk uitbesteed moet worden of niet (make or buy)
    • Het bewaken van de uitvoering (performance) rond contractbeheer en -management
    • Het in samenhang beschouwen van contracten en het voorstellen van aanpassingen
    • Het afhandelen van accountantsvragen
    • Het opstellen van de aanbestedingskalenders, het bijhouden ervan en het daarover rapporteren
    • Het meedenken over de vraag of wel of niet aanbesteed moet worden
    • Het meewerken bij aanbestedingstrajecten

Eisen

  • Bij aanvang van de opdracht beschik je over een geldig VOG;
  • Aantoonbaar afgeronde bachelor;
  • Aantoonbaar minimaal 5 jaar recente ervaring als Contractmanager ICT;
  • Aantoonbaar minimaal 1 jaar recente ervaring als Contractmanager bij een gemeente of aan gemeenten gelieerde werkorganisatie met minimaal 5000+ eindgebruikers;
  • In het bezit van een CATS CM-certificering;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.

Wensen en competenties

Competenties

  • je bent in staat om zelfstandig en pro actief activiteiten uit te voeren;
  • je communicatieve en sociale vaardigheden zijn uitstekend ontwikkeld, je communiceert makkelijk en correct op alle niveaus (collegas, gebruikers, opdrachtgevers, leveranciers);
  • je bent stressbestendig, je komt afspraken na en signaleert tijdig;
  • je bent kwaliteitsgericht.

Organisatie en team

Organisatie ICT Rijk van Nijmegen

ICT Rijk van Nijmegen (iRvN, www.iRvN.nl) ondersteunt de gemeenten en hun samenwerkingsorganisaties in het Rijk van Nijmegen met raad en daad op het gebied van ICT-beheer. Daarnaast voert iRvN voor een aantal van deze organisaties ook het functioneel beheer uit van grote delen van hun applicatielandschap en we ondersteunen en participeren in projecten van de deelnemende gemeenten. Opdracht iRvN is, net als het WerkBedrijf in het Rijk van Nijmegen (WBRN), onderdeel van de Modulaire Gemeenschappelijke Regeling Rijk van Nijmegen.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 1 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 25 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Overige informatie

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: di, wo, do, vr