Jeugdconsulent

Huizen

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24-32 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

24-32

Publicatiedatum:

20 nov 2023

Opdrachtgever
Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!' Anders gezegd, wij zijn 4G.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

1. Opdracht
Takenpakket:

  • Je gaat aan de slag als jeugdconsulent om de wachtlijsten die er zijn ontstaan weg te werken.

  • Je gaat intakegesprekken voeren en zorgvuldig inventariseren wat de hulpvraag is.

  • Je gaat samen met het gezin een plan van aanpak opstellen en je regelt daarbij de passende ondersteuning.

  • Je begeleidt gedurende het hulpverleningstraject het gezin en eventueel bijhorend netwerk. Je monitort de inzet van zorg en stelt bij daar waar nodig.

  • Je onderhoudt het contact met ketenpartners, het onderwijs en andere instellingen rondom de jeugdigen.

  • Je rapporteert en registreert de voortgang van de resultaten van de hulpverlening. Daar waar nodig grijp je in.

2. Contacten met inwoners:

  • Je bent aanwezig binnen de gezinnen.

  • Je werkt samen met het gezin en de (aanwezige) hulpverleners om de veiligheid te verhogen zodat de kwetsbare kinderen zich veilig kunnen ontwikkelen.

  • Je stimuleert gezinnen en hun netwerk om het beste voor het kind te doen.

  • Als jeugdconsulent zet je de hulpverlening in het gezin, maak je verbindingen, zoek je de samenwerking en grijp je in waar nodig.

  • Samen met het gezin ben je verantwoordelijk voor het opstellen en coördineren van het gezinsplan.

 Minimumeisen / knock-outcriteria
1. Aantoonbaar in het bezit van een SKJ registratie (benoem dit duidelijk in het cv);
2. Aantoonbare werkervaring als jeugdjeugdconsulent;
3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jeugdconsulent (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een gezinsplan (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
6. Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SPH of MWD (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als consulent in een lokaal team met aandachtsgebied jeugd en gezin bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten).

Competenties

  • Je hebt een klantvriendelijke instelling en bent communicatief vaardig.

  • Je kunt goed omgaan met veranderingen.

  • Je bezit vaardigheden in het omgaan met agressie.

  • Je hebt bij voorkeur al enige kennis van de sociale kaart van de regio.

  • Je kunt methodisch werken.

  • Je kunt de ernst van de situatie waarin een kind zich bevindt inschatten en hiernaar handelen. Indien nodig stel je veiligheidsplannen op.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 30 november 2023. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 29 november 2023 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.