thumbnail
thumbnail

Adviseur Tentoonstellingen

Hilversum

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
4 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 apr 2025

Uren per week:

4

Publicatiedatum:

26 sept 2024

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam. We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan. Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Wij zoeken een adviseur/medewerker die kan adviseren bij het inrichten van een nieuwe tentoonstellingsruimte.

Algemene omschrijving
Bij cluster cultuur van het team Leef- en vestigingsklimaat in de gemeente Hilversum hebben we deze leuke tijdelijke vacature voor de duur vier maanden.

In de nieuwe bibliotheek aan de Gooische Brink wordt een tentoonstellingsruimte ingericht waar naast de collectie Hilversum ook tentoonstellingen te zien zijn van het Erfgoedhuis en lokale kunstenaars via Art Hilversum aangevuld met het overzichten van het Grafisch Atelier Hilversum.

We zijn we op zoek naar een adviseur/medewerker tentoonstellingen. We streven hierbij naar een diversiteit aan kennis, achtergrond en ervaring.

Je bent vanuit deze rol verantwoordelijk voor:

  • Je draagt namens de gemeente bij aan de programmatische invulling van de gezamenlijke tentoonstellingsruimte in samenwerking met de verschillende partijen.

  • Je draagt bij aan de totstandkoming van de samenwerking tussen de verschillende partijen en weet de bijdragen goed te vertalen zodat er gedragen en bruikbare input voor een programma van eisen, afspraken met betrekking tot de onderlinge samenwerking en met betrekking tot de fysieke inrichting van de ruimte beschikbaar komt,

  • Je bent in navolging van bovenstaande gesprekspartner namens de gemeente voor de bibliotheek als het gaat om te maken afspraken m.b.t. huur en gebruik voor het deel van de ruimte zover het gemeentelijk gebruik betreft .

  • Bij de uitvoering van bovenstaande en de uiteindelijke vastlegging van alle afspraken, houdt je afstemming met de senior beleidsmedewerker cultuur van de gemeente.

  • Je bent goed op de hoogte van het inrichten van tentoonstellingsruimten en hebt een visie op een inhoudelijke samenwerking tussen de verschillende partijen.

  • Je bent in staat tentoonstellingen samen te stellen en hebt goed zicht op de technische benodigdheden om de collectie Hilversum verder te ontsluiten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Ervaring als conservator historische tentoonstellingen;
2. Aantoonbare ervaring met het samenstellen van tentoonstellingen van dergelijke collecties;
3. Aantoonbare ervaring in tot stand brengen van samenwerkingen tussen verschillende partijen;
4. Een afgeronde opleiding op mbo 4 niveau;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met adviseren op (artistiek) inhoudelijk en zakelijke onderdelen (ligt dit duidelijk toe in het cv) (25 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het samenstellen van tentoonstellingen; (25 punten)
7. Aantoonbare ervaring op het gebied van projectleiding ; (20 punten)
8. Een opleiding op hbo niveau gericht op beeldende kunsten of kunstgeschiedenis; (10 punten)

Competenties waarover de kandidaat moet beschikken:

  1. resultaatgericht

  2. verbindend

  3. Teamspeler
    Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands,

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 oktober 2024 tussen 14:00-16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Voor de zzp'er

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur

Ben jij de Adviseur Tentoonstellingen die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.