Logo van HECHT
Logo van HECHT

Interim Business Controller

Parmentierweg 49, 2316 ZV Leiden, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

31 mrt 2026

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Door een toename van werkzaamheden ivm de jaarafsluiting en jaarrekening is er behoefte aan tijdelijke extra ondersteuning bij Business Control.

Belangrijkste taken:

  • Opstellen periodieke managementrapportages, begrotingen en prognoses.

  • Het controleren van financiële cijfers.

  • Bijdrage leveren aan jaarafsluiting en jaarwerk / jaarrekening.

  • De business controller adviseert directie en afdelingen over strategische besluiten en het optimaliseren van processen.

  • Er wordt gewerkt met diverse financieringsstromen.

Eisen

  • Je hebt minimaal een afgeronde relevante HBO opleiding bijv. (bedrijfseconomie, accountancy) en een specialisatie in control, aangevuld met minimaal 5 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.

  • Je hebt aantoonbare recente ervaring als Business controller binnen een publieke of semipublieke organisatie.

  • Je hebt ervaring met het bewaken van subsidiestromen/gelden.

  • Excel: Je hebt uitgebreide kennis van- en ervaring met Excel gericht op Control.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met PowerBI is een pre.

  • Relevante recente ervaring als Business Controller binnen een publieke of semipublieke organisatie.

  • De kandidaat heeft een heldere kijk op control en ruime ervaring met jaarrekeningen en jaarafsluiting. Je denkt samen met de managers mee met de business en kunt de activiteiten en ontwikkelingen plaatsen in een organisatie brede context. Beschrijf dit duidelijk.

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het ontwikkelen van management

  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met financiële administraties en ervaring met het bewaken van subsidiestromen.

  • De kandidaat is vanaf de startdatum inzetbaar voor min 24 uur per week - Geef dit ook duidelijk aan in de offerte.

Competenties

  • Nauwkeurig, betrokken, communicatief vaardig en beschikt over een hands-on mentaliteit.

  • Doorgrondt administraties en signaleert ontwikkelingen.

  • Kijkt vooruit en helpt managers de financien en consequenties van keuzes te begrijpen.

  • Heldere kijk op control; denkt samen met managers mee over de business en kan activiteiten en ontwikkelingen plaatsen in een organisatie brede context.

Organisatie en team

De organisatie werkt met diverse financieringsstromen en zoekt een business controller met ervaring binnen een publieke of semi-publieke organisatie.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken vinden plaats op 18 december in de middag tussen 13.00 uur en 15.00 uur.

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

In het gesprek worden vragen gesteld over kennis, ervaring en competenties.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

2 x 3 maanden

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr