Logo van Gemeente Zaltbommel
Logo van Gemeente Zaltbommel

Projectleider Asiel

Gemeente Zaltbommel

Hogeweg 11, 5301 LB Zaltbommel, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 16

Omschrijving

De gemeente Zaltbommel zoekt een ervaren en verbindende professional voor de rol van Projectleider Asiel. Als projectleider ben je verantwoordelijk voor een integraal en zorgvuldig participatieproces rondom de invulling van de asielopgave en ben je aanspreekpunt op het thema asiel. Je focus ligt op draagvlak intern en extern.  

Werkzaamheden:

  • Als projectleider Asiel ben je voorzitter van het kernteam binnen onze organisatie. Het kernteam is een integrale team dat zich bezighoudt met de voorbereiding en uitvoering van de asielopgave binnen de gemeente.

  • Als voorzitter speel je een centrale rol in de aansturing van dit proces, fungeert als schakel tussen de ambtelijke en bestuurlijke lagen en onderhoudt actief contact met regionale en landelijke stakeholders

  • Je vertegenwoordigt onze gemeente in ambtelijke overleggen op regionaal niveau, ondersteunt bij bestuurlijke overleggen in de regio (inclusief voorbereiding en opvolging), bent aanspreekpunt voor externe stakeholders (zoals het COA) en bewaakt het proces van bestuurlijke besluitvorming (inclusief planning, afstemming en kwaliteitsborging).

  • Je begeleid zorgvuldig het participatietraject waarbij bewoners, ondernemers en maatschappelijke partners input hebben geleverd.

  • Je stelt een participatieverslag op en een raadsvoorstel die het besluitvormingsproces ondersteunen en het vertrouwen van de gemeenschap vergroten.

  • Je bent aanspreektpunt voor doorstroomlocaties.

Eisen

  • 'Bring your own device' is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met participatieprocessen in complexe en maatschappelijk gevoelige projecten (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Een maximum uurtarief van 130,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en fee;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA);

  • Aantoonbare werkervaring met regionale samenwerkingen (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider binnen een gemeente en/of gemeentelijke organisatie.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met projectleiding rond asielzoekerscentra, flexwoningen en/of maatschappelijke opvang (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten);
  • Minimaal 5 jaar projectmanager bij de lokale overheid binnen de fysieke leefomgeving (20 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij/met het COA (Benoem dit duidelijk in het cv) (40 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Klantgericht;
  • Delegeren;
  • Luisteren;
  • Doorzettingsvermogen;
  • Tactisch gedrag;
  • Motiveren;
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Besluitvaardigheid;
  • Kritisch;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Werken bij de gemeente Zaltbommel (https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/) betekent deel uitmaken van een dynamisch organisatie met een open werksfeer. Onze 160 medewerkers werken vanuit het gemeentekantoor en de gemeentewerf in de historische stad Zaltbommel en het omliggende buitengebied met elf dorpen. De gemeente is goed bereikbaar naast de A2 en met een directe treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Ontdek de vele mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel en groei mee in een ambitieuze organisatie.

Gespreksinformatie

Planning:

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 18 december 2025.

  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 17 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's;

  • Opgesteld in het Nederlands;

  • Minimaal 2 referenties.

Werkdagen: In overleg.

Overig:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr