Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van gemeente Weststellingwerf
Logo van gemeente Weststellingwerf

Projectleider Implementatie ICT Raadswerkomgeving

gemeente Weststellingwerf

Griffioenpark 1, 8471 KR Wolvega, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

18 nov 2025

Einddatum:

3 apr 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 36

Omschrijving

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. Bij de gemeente Weststellingwerf werk je met mensen voor mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

Voor het team Informatie & Automatisering zijn wij op zoek naar een Projectleider / ICT-specialist (externe uitvoering nieuwe raadswerkomgeving)

Doelstellingen:

  • Leiden en realiseren van de implementatie van de nieuwe digitale werkomgeving voor de raadsleden van de drie OWO-gemeenten (Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland).
  • Een hands-on projectleidersrol vervullen waarin zowel regie gevoerd wordt als zelf meegewerkt wordt aan een zichtbare, veilige en toekomstbestendige ICT-voorziening voor het democratisch proces.

Werkzaamheden:

  • Coördineren en actief uitvoeren van de implementatie: van het afstemmen met leveranciers tot het inrichten van de omgeving, koppelingen en adoptie-activiteiten.
  • Organiseren van de uitvoering samen met de externe ICT-partner en bewaken van de planning, kwaliteit en voortgang.
  • Zorgen voor afstemming met de griffies, team ICT en de functioneel beheerders van o.a. iBabs en Youforce.
  • Werken aan:
    • technische realisatie van de koppeling iBabs Microsoft 365 Youforce;
    • inrichting en uitrol van iPads of laptops voor raadsleden;
    • adoptie, training en communicatie richting gebruikers;
    • overdracht en borging binnen het reguliere ICT-beheer.

Eisen

  • - Aantoonbare ervaring met implementatieprojecten binnen Microsoft 365
  • - Kennis van en ervaring met Intune, Apple Business Manager en devicebeheer (iOS en Windows)
  • - Vaardig in het maken en beheren van images, policies en Conditional Access
  • - Inzicht in koppelingen met systemen als Youforce, iBabs en Azure AD
  • - Gewend om te werken volgens BIO2/NIS2-richtlijnen en gemeentelijke ICT-kaders

Wensen en competenties

Competenties:

  • - Een ervaren ICT'er die het leuk vindt om zowel te organiseren als uit te voeren
  • - Schakelt makkelijk tussen techniek en mensen
  • - Weet projecten op een gestructureerde manier tot een goed einde te brengen
  • - Communicatief sterk, met gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • - In staat om leveranciers en interne teams op een lijn te krijgen
  • - Iemand die niet alleen plannen maakt, maar ze ook zelf uitvoert en afrondt

Organisatie en team

Werken bij een gemeente suf en saai? Vergeet het maar! De gemeente Weststellingwerf bemoeit zich met de hele lokale samenleving, van afvalcontainer tot zwembad, van thuishulp tot fietspad. Hierdoor werken bij ons veel verschillende mensen met allerlei opleidingen en deskundigheden. Bij de gemeente Weststellingwerf werk je met mensen voor mensen. En kun je echt iets betekenen! De wensen en behoeften, maar ook de mogelijkheden van de inwoners van onze 26 dorpen nemen we graag mee in de plannen die we maken. Mits die passen bij de wetten en regels waar we mee te maken hebben. Dat is complex, enorm interessant en brengt verantwoordelijkheden met zich mee.

De opdrachtgever is de gemeente Weststellingwerf. De werkzaamheden vinden plaats voor de drie OWO-gemeenten (Ooststellingwerf, Weststellingwerf en Opsterland).

Je komt te werken voor het team Informatie & Automatisering.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr