Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Wassenaar
Logo van Gemeente Wassenaar

Functioneel beheerder JOIN

Johan de Wittstraat 45, 2242 LV Wassenaar, Nederland

Sluit over 4 dagen

Begindatum:

5 jan 2026

Einddatum:

5 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief 99Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een ervaren functioneel beheerder JOIN met een bewezen track-record binnen de gemeentelijke overheid en een hart voor publieke dienstverlening? Voor de gemeenten Voorschoten en Wassenaar zoeken wij een functioneel beheerder JOIN.

Werkzaamheden:

  • Ondersteuning van de eindgebruikers bij alle vragen rond het gebruik van Decos JOIN;

  • Ondersteuning van de key-users binnen het team DIV bij het gebruik van Decos JOIN;

  • Regie op de leverancier Decos voor wat betreft het technisch beheer van de JOIN Cloud en de escalatie van functionele incidenten;

  • Verantwoordelijk voor het volledige autorisatiebeheer binnen JOIN;

  • Ondersteuning van de eindgebruikers en de data-professionals bij het inrichten en genereren van rapportages;

  • Verzorgen van individuele en groepsinstructies voor het gebruik van Decos JOIN.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Een maximum uurtarief van 99,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en Fee Flextender;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als functioneel beheerder DMS en/of zaaksysteem. Duidelijk weergeven in het cv;
  • Aantoonbare werkervaring als functioneel beheerder Decos JOIN.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde hbo bachelor opleiding Business IT & Management (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als functioneel beheerder Decos JOIN (35 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als functioneel beheerder Decos JOIN bij een gemeentelijke organisatie (25 punten);
  • Uiterlijk per 5 januari 2026 beschikbaar voor 24 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Je bent resultaatgericht en je hebt een klant- en kwaliteitsgerichte houding;
  • Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en je kunt procesmatig werken;
  • Je kan zelfstandig werken, maar je bent daarnaast een teamspeler die stevig in zijn schoen staat en een sterke wil heeft om te leren;
  • Je geeft praktisch advies, signaleert niet alleen risicos, maar komt ook met oplossingen;
  • Je weet van aanpakken en weet te overtuigen;
  • Je kan goed prioriteiten stellen en hierop sturen;
  • Je bent in staat om het belang van verschillende perspectieven te duiden en te wegen;
  • Als je ook nog beschikt over een gezonde dosis humor worden wij helemaal blij.

Organisatie en team

Welkom in Wassenaar

Je komt te werken bij de eenheid Informatie en Datamanagement (I&D) in een kleine bijzondere, gemeente. Een uniek stukje Nederland, waar zo’n 27.000 mensen wonen. Wassenaar ligt midden in het groen aan de Zuid-Hollandse kust, direct naast de bestuurlijke hoofdstad Den Haag. De organisatie telt ruim 250 medewerkers en heeft een platte organisatiestructuur. De sfeer wordt gekenmerkt als open en collegiaal, met veel ruimte voor nieuwe ideeën en eigen inbreng. De kernwaarden respectvol, verantwoordelijk, omgevingsgericht en samen zijn leidend in onze werkcultuur.

De eenheid ondersteunt de gemeentelijke collega’s in hun werk en bij het optimaal en veilig benutten van onze ICT-infrastructuur. Van gegevensbeveiliging tot digitale dienstverlening, we hebben het allemaal. Werk samen met ons om de toekomst van informatie en dienstverlening vorm te geven. Sluit je aan en maak het verschil voor onze inwoners, bedrijven en instellingen!

I&D is in een gastheerschapsconstructie ondergebracht bij de gemeente Wassenaar. Door middel van een dienstverleningsovereenkomst (DvO) neemt de gemeente Voorschoten deze diensten ook af.

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de gemeente Wassenaar zijn gepland op woensdag 17 december van 09.00 uur tot 16.00 uur op het gemeentekantoor van Wassenaar. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 16 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging

3x 3 maanden

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di –  Wo –  Do –  Vr.

Je bent 2 werkdagen fysiek aanwezig in het gemeentekantoor van Wassenaar, in ieder geval op de dinsdag. De tweede fysieke dag wordt in afstemming met de gemeente bepaald. De overige uren kun je in overleg met je directe collega’s vanuit huis invullen.

Overige informatie

De gemeente Wassenaar zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr