Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
thumbnail
thumbnail
Teamleider GEO-informatie Ruimte

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€120
24 Utrecht

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

1 jun 2024

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

13 nov 2023

Teamleider GEO-informatie Ruimte (tijdelijk)
Periode: Van 01- 01-2024 tot 01-06-2024 (met verleningsopties)
Belasting: 24 uur per week gemiddeld
Tarief: 120 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
OO Ruimte is een groot organisatieonderdeel (900+ FTE), met hoge ambities. Integrale sturing is een belangrijk speerpunt van de organisatieontwikkeling die momenteel wordt vormgegeven. Integrale sturing wordt mogelijk door een goede informatiepositie, bij Ruimte levert Ontwerpstudio Ruimte (verder OSR) hier een belangrijkere bijdrage aan. Wij zoeken tijdelijk een Teamleider, of eigenlijk een Lead OSR (Ontwerpstudio Ruimte) die de ontwikkeling op het gebied van GEO-informatie verder vormgeeft en het OSR-team functioneel aanstuurt.

OSR is als volgt gepositioneerd: OO Ruimte - Gilde Bedrijfsvoering- subgilde Digitaal- en datagedreven (samen)werken team OSR. De lead OSR valt onder de Gildemanager digitaal en datagedreven werken en stuurt functioneel een team aan van 14 medewerkers (13,4 fte) aan.

OO Ruimte beschikt over een schat aan data over de openbare ruimte, de ondergrond, erfgoed, mobiliteit, groen, etc. Om vanuit de missie, gezond stedelijk leven, invulling te geven aan de RSU (Ruimtelijke Strategie Utrecht) is het noodzakelijk om datagedreven te werken. Met behulp van (geo) data kan op de realisatie en samenhang van activiteiten (conform RSU) gestuurd en bijgestuurd worden en kan (integraal) beleid worden ontwikkeld. OSR is een essentiele schakel als het gaat om de GEO informatievoorziening. Echter, om data/ informatie gericht in te zetten voor de realisatie van de ambities die Ruimte heeft en datagedreven te werken is het nodig om OSR/ de geo informatievoorziening naar een hoger volwassenheidniveau te tillen. Er is een serieuze ontwikkeling nodig die staat beschreven in het visiedocument GIS4Ruimte. Binnenkort wordt de kwartiermakersopdracht op GEO-data naar een hoger niveau te tillen afgerond. De Lead OSR geeft verdere uitvoering aan wat de kwartiermaker in gang heeft gezet.

Je taken zijn:
De Lead OSR werkt zelfstanding en planmatig aan de ontwikkeling (grote en geplande verandering) en zorgt tegelijkertijd voor de dagelijkse aansturing van het team. Het realiseren van de verandering is de primaire opdracht en in het dagelijks werk en de lead OSR neemt het team hierin mee. Tegelijkertijd blijft de huidige dienstverlening van OSR bestaan en stuurt de lead OSR het team dagelijks aan.

Als Lead OSR zorg je ervoor dat de dagelijkse aansturing in de geest van de gestelde ambitie is en beide sporen met elkaar in balans zijn.

De Lead OSR regisseert de samenwerking met de vraaghouder (opgavemanagers), dataleveranciers (DomstadIT), ketenpartners (fysiek domein, IPM), etc. Het resultaat is een verbeterde geo-informatie voor Ruimte (/ Fysiek domein) en een goed bemenst, stabiel team OSR dat continu goede dienstverlening levert en wendbaar is om op nieuwe ontwikkelingen (zoals 4D/ tijd) in te spelen.

Jij bent:

  • Wo Werk- en denkniveau

  • Minimaal een afgeronde Hbo of WO opleiding in een richting als geo- of informatiemanagement of een gerelateerde opleiding

  • Minimaal 10 jaar ervaring met (het leiden van) teams en/of projecten in het geo werkveld

  • Mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse taal is verplicht.

  • Stevige inhoudelijke kennis van informatiemanagement.

  • Minimaal 7 jaar ervaring bij een gemeentelijke organisatie.

  • Minimaal 2 jaar ervaring bij een G4 (gemeentelijk) organisatie.

  • Stevige inhoudelijke kennis van GIS/ GEO-informatie. Gedegen en aantoonbare kennis van een aantal van Bentley en ESRI systemen.

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen en uitdagen van een visie op GEO-informatie voor een gemeentelijke organisatie. De belangrijkste competenties zijn:

    • organisatiesensitiviteit

    • verbindend leiderschap

    • overtuigend

    • inspirerend en enthousiasmerend in communicatie

    • in staat om draagvlak voor nieuwe ideeen en oplossingen te creeren

    • resultaatgericht

Goed om te weten:
Gesprekken worden gepland in de week van 27 november (einde week) of in de week van 4 december. Als deze data bekend wordt zullen we dit communiceren. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Hybride werken is mogelijk, met vaste kantoordagen op dinsdag en donderdag.

Voor deze opdracht is het niet noodzakelijk een motivatiebrief in te dienen bij jouw offerte. In plaats daarvan zijn er drie open vragen waarop we graag antwoord zien die belangrijk zijn voor de beoordeling. Er is wel de optie toegevoegd om een extra toelichting/motivatie te kunnen geven. Dit is ter kennisgeving en wordt niet beoordeeld.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Een deta-vast constructie kan, indien dit gewenst is door de Gemeente Utrecht, aanbieder en kandidaat, tot de mogelijkheden behoren. Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Documenten:

    Vind jouw volgende opdracht

    Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

    Kies een opdracht
    Twijfel je of deze inhuuropdracht bij jou past?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur.
    Opdracht Adviseur Jan de Vries
    Jan de Vries
    opdracht adviseur
    ma - vr tussen 9.00 & 17.00 uur

    Ben jij de Teamleider GEO-informatie Ruimte die deze organisatie zoekt?

    Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
    Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.