Ontwikkelaar SAP ECC

Stadsplateau 1, 3521 AZ Utrecht, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€115 12-18 Utrecht

Begindatum:

16 sept 2024

Einddatum:

1 jan 2025

Uren per week:

12-18

Publicatiedatum:

10 aug 2024

Ontwikkelaar SAP ECC
Periode: Van 16 september 2024 tot 1 januari 2025 met verlengingsopties
Belasting: 12 - 18 uur per week gemiddeld
Tarief: max. 115,00 per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Utrecht heeft jou nodig!

Het team
Je komt te werken bij het domein Bedrijfsvoering en Bestuur binnen het Bedrijfsvoering en Strategie Netwerk dat bestaat uit 40 collegas. Dit ondersteunt de primaire bedrijfsprocessen binnen de gemeente Utrecht en bestaat uit drie verschillende teams in een prachtig stadskantoor tegenover het centraal station.

Het Agile SAP Team bestaat naast de Product Owner en Scrum Master uit 1 technisch beheerder en 6 functionele beheerders. Het team voert het dagelijks beheer van het SAP-landschap, ondersteunt het optimale gebruik van de bedrijfsvoeringprocessen en denkt mee over innovatie. Het team heeft een Agile Mindset en maakt gebruik van de Kanban methodiek om hun werk te prioriteren en plannen.

De Omgeving
Onze systemen: ERP, SRM/MUIS, BI, Fiori, Solution Manager, GRC en Content Server.
Onze SAP HANA database omgeving is gebaseerd op 2 fysieke appliance s. 1 machine is bestemd voor ERP, SRM, BI en Fiori productie omgevingen. De andere is voor de replicatie-, ontwikkel-en testomgevingen. De HANA Database appliance wordt beheerd door Magnus Blue. De Solution Manager en Content Server draaien op een MaxDB database. Op de Front-end draaien plus minus 15 virtuele servers die gebruik maken van SAP HANA.
Parallel is de gemeente Utrecht bezig met de S4 HANA implementatie, een belangrijk traject waardoor wij weer jaren vooruit kunnen.

Je taken zijn:
Je werkt binnen team IPM Bedrijfsvoering en Bestuur, onderdeel van BSN Staf. Je zorgt voornamelijk voor beschikbaarheid, (technisch) beheer en onderhoud van onze SAP-omgeving in samenwerking met de leverancier. Naast het beheer en verbeteren starten wij projecten met een Agile Mindset om meer klantwaarde toe te voegen. De DomstadIT omgeving bestaat uit VDI-desktop s, VMWare clusters, gevirtualiseerde Windows server omgevingen gebruikmakend van NetApp storage, Red Hat Linux en een SAP HANA omgeving. Naast de productieomgeving bestaat de infrastructuur ook uit diverse OTAP-omgevingen.

In je werk neem je mee dat het SAP Team jaarlijks wordt ge-audit door intern en externe auditors. Dit betekent dat je accuraat werkt, doet aan vastlegging en op verzoek bewijsmateriaal kan overleggen. Een failover van de systemen waarbij niet aangetoond kan worden dat er een failover heeft plaatsgevonden en de gebruikers daadwerkelijk waren ingelogd op het andere systeem is een typisch voorbeeld wat wij niet willen. Je kijkt verder dan alleen bouwen & inrichten en neemt, in overleg, preventieve en correctieve maatregelen.

Wij leveren onze dienstverlening 24/7 en plannen groot onderhoud meestal in het weekend en updates in de avond. Zo hebben gebruikers er het minste last van. Daardoor hebben we je inzet soms ook s avonds of in het weekend nodig.

Je hebt/bent:
Je moet je thuis voelen in een ICT-afdeling met ambitie. We geloven in medewerkers die ondernemerschap tonen en willen meedenken in de verdere ontwikkeling van de afdeling. Daarom is het belangrijk dat je denkt in oplossingen, dat je goed kan samenwerken. Maar ook dat je verantwoordelijkheid voelt en het initiatief kan nemen. En minstens even belangrijk is het dat je plezier hebt in wat je doet.
Om succesvol te zijn in deze functie vinden we het belangrijk dat je beschikt over:

  • HBO denk-en werkniveau richting ICT;

  • Ruime ervaring op het gebied van SAP technisch beheer in een SAP omgeving met SAP HANA als database

  • Kennis van middelware Open Tunnel

  • Minimaal 5 jaar bewezen SAP-kennis op ABAP gebied

  • Gedegen kennis van het framework IDoc & web servicesDump analyse en daaruit vloeiend de nodige correcties uit te voeren

  • Kennis van workflow, configuratie, ontwikkeling, organisatie structuur

  • Kennis en ervaring met monitoring vanuit Solution Manager

  • Ruime kennis van SAP GRC (Access control)

  • Ruime ervaring met bouwen van rollen en autorisaties voor ECC en S4HANA

  • Kennis van SAP FIORI.

  • Kennis van processen binnen de gemeentelijke overheid, bij voorkeur in een G4

  • Je bent goed in het schrijven van documentatie zoals werkinstructies en rapportages.

  • Kennis van Agile, Scrum, Kanban, Prince2, ITIL

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zon inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen? Lees dat op deze pagina.

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op 5 en 6 september, waarschijnlijk tussen 15:30 17:00 uur. De manager zal contact opnemen indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.

Hybride werken is mogelijk, met vaste kantoordagen op dinsdag.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beeindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.