Ambtelijk Secretaris Periode: Z.s.m maar uiterlijk 1-1-2023 t/m 31-12-2023, met 12 verlengopties van 12 maanden. Echter deta-vast na 12 maanden inhuur heeft de voorkeur.
Belasting: 20 - 24 uur per week gemiddeld
Tarief: Tot 80 euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW
Deze tender wordt voor een derde keer opengzet ivm onvoldoende geschiktheid van de kandidaten. Indien je een afwijzing hebt ontvangen op T25560 verzoeken we je om dezelfde offerte niet nogmaals aan te bieden.
De gemeente geeft de voorkeur aan een deta-vast constructie, waarna na 12 maanden inhuur overname volgt. Korte beschrijving speelveldUtrecht is een van de snelst groeiende steden van Nederland en groeit met 100.000 inwoners naar 450.000 inwoners in 2040. Deze ontwikkeling brengt kansen en uitdagingen met zich mee. Met een groeiend aantal inwoners willen we Utrecht aantrekkelijk houden om te wonen, te werken en te verblijven. We werken aan ruimtelijke, economische, sociale en maatschappelijke ontwikkelingen van Utrecht. PMB werkt hieraan mee in opdrachten verspreid over de hele Utrechtse organisatie.
Als (ambtelijk) secretaris binnen PMB zet jij je organisatorische vaardigheden in om de medezeggenschap naar een hoger niveau te brengen en optimaal te laten functioneren. Samen met je collega ambtelijk secretarissen zorg je voor samenhang in de aanpak van de medezeggenschap in Utrecht.
Je werkt nauw samen met het dagelijks bestuur van de (centrale) ondernemingsraad om de actuele vraagstukken/visie vorm te geven, op de agenda te krijgen en op het gewenste resultaat te sturen. Je draagt nieuwe ideeen aan en pakt kansen voor verbetering van samenwerking. Je adviseert en begeleid OR leden bij het invullen van hun rol. Je vervult deze rol mogelijk in een duo-schap met een andere (ambtelijk) secretaris.
Je bent de schakel tussen de ondernemingsraad en bestuurder. Het onderhouden van een goede relatie daarin is belangrijk. Je hebt daarom een uitstekend gevoel voor onderlinge verhoudingen met respect voor ieders rol en belangen.
Je taken zijn:- Geef je adviezen over in te nemen standpunten en bent in staat complexere zaken eenvoudig te verwoorden;
- Verzorg je communicatie-, participatie-/ inspraak- en informatietrajecten;
- Bereid je vergaderingen voor, notuleer je, bewaak je de afspraken en houd je overzicht op de financien;
- Informeer je de leden over ontwikkelingen op gebied van medezeggenschap.
Jij bent:- Jij beschikt over een afgeronde hbo-opleiding;
- Je hebt aantoonbare ervaring in de ondersteuning van de medezeggenschap en daarmee kennis van de WOR;
- Je hebt minimaal twee jaar werkervaring in de rol van Ambtelijk Secretaris;
- Je bent in ieder geval binnen nu en een maand beschikbaar;
- Zelf reflecterend vermogen, ervaring in het geven van feedback/gevraagd en ongevraagd advies;
- Een scherp omgevingsbewustzijn, je bent verbindend en je kunt gemakkelijk schakelen in stijl en niveau;
- Communicatie is een van je sterke kanten, je kunt snel tot de kern van een uitdaging doordringen en deze vertalen naar een goed vormgegeven boodschap.
Goed om te weten:Het is toegestaan om meerdere offertes in te dienen, maximaal 3.
Indien er meerdere geschikte kandidaten worden gevonden, zullen er mogelijk meer dan 2 kandidaten worden aangenomen.
We zoeken kandidaten die binnen nu en een maand beschikbaar zijn.
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.