Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Steenwijkerland
Logo van Gemeente Steenwijkerland

Medewerker uitkeringsadministratie

Vendelweg 1, 8331 XE Steenwijk, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 20
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

Verrichten van alle aanwezige werkzaamheden op het gebied van de uitkeringsadministratie voor de participatiewet. Daaronder vallen ook werkzaamheden voor de loonkostensubsidie, IOAW/Z, BBZ, bijzondere bijstand, minimaregelingen, en de ROOO (opvang Oekrainers). Het betaalbaar stellen van uitkeringen door het administratief en financieel controleren van het klantdossier.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO niveau;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als medewerker uitkeringsadministrie bij een gemeente.

Selectiecriteria te beoordelen door externe administratieve broker (weging, totaal 100 punten)

  • Aantoonbare afgeronde opleiding in een financieel administratieve richting (10 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van uitkeringsadministratie bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met Suite (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de participatiewet (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met IOAW, IOAZ en BBZ en minimaregelingen (20 punten);
  • Kandidaat is beschikbaar om op de vrijdagen te werken (10 punten).

Wensen en competenties

Competenties

  • Je hebt een proactieve houding;
  • Zorgvuldig;
  • Communicatief vaardig;
  • Betrokken;
  • Analytisch;
  • Oog voor (werk) omgeving;
  • Administratief sterk.

Organisatie en team

Organisatie

Steenwijkerland heeft ca. 45.000 inwoners en is qua oppervlakte de grootste gemeente van de provincie Overijssel. In deze gemeente ligt het Nationaal Park Weerribben-Wieden; het mooiste plekje van Nederland. De gemeente combineert een rustig en aantrekkelijk plattelandskarakter met een bruisend en stedelijk karakter. De gemeente Steenwijkerland is op 1 januari 2001 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Steenwijk, Brederwiede en IJsselham. Steenwijkerland staat vandaag de dag vooral bekend om zijn toeristische trekpleisters, het gevarieerde landschap en de prachtige natuur. Naast de plaatsen Steenwijk, Vollenhove en Oldemarkt ligt ook het wereldberoemde dorp Giethoorn binnen de grenzen van Steenwijkerland. VarieteitSteenwijkerland kent uitstekende verbindingen door haar directe ligging aan de autosnelweg (A32) en heeft de beschikking over een intercitystation.Al met al biedt de gemeente een enorme varieteit in natuur, cultuur en bedrijvigheid.

De organisatie

De gemeentelijke organisatie heeft ongeveer 490 medewerkers en is onderverdeeld in de volgende teams: Concernadvies & Veiligheid; Beheer openbare ruimte; Uitvoering openbare ruimte; Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving; Informatisering & Automatisering; Ruimtelijke ontwikkeling & Projecten; Economie & Recreatie; Samenleving; Uitvoering sociaal domein frontoffice; Uitvoering sociaal domein midoffice; Uitvoering sociaal domein backoffice; Interne dienstverlening & belastingen; Ontvangst; Organisatieadvies; Programma duurzaam; Programma vitaal platteland. De belangrijkste (overstijgende) themas van de gemeente Steenwijkerland zijn: EigenaarschapWie gaat waarover en draagt daar de verantwoordelijkheid voor professioneel een opdracht ophalen, starten en afronden verantwoordelijkheden daar waar ze horen in de organisatie. VerbindingTussen medewerkers onderling;Met de leidinggevenden;Met instellingen en organisatie en partners/ketens. GezamenlijkheidMet elkaar en voor elkaar (en niet over elkaar)

Gespreksinformatie

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 25 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Steenwijkerland mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Steenwijkerland. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe administratieve broker

De externe administratieve broker brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr