Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Steenwijkerland
Logo van Gemeente Steenwijkerland

Administratief medewerker Back office sociaal domein

Vendelweg 1, 8331 XE Steenwijk, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als administratief medewerker backoffice sociaal domein ben je verantwoordelijk voor het administratief verwerken van aanvragen jeugd (de JW315-aanvragen). Zorgaanbieder dient een aanvraag in voor een toewijzing (op alle fronten) van de jeugd. In overleg met zorgaanbieder zelf, de consulent, andere zorginstanties of zonder verdere inbreng worden deze aanvragen verder door de functionaris behandeld. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de facturatie WMO & Jeugd: Het monitoren van de door aanbieders ingediende declaraties. Door het systeem 'geparkeerde'declaraties moeten gecontroleerd, hersteld of afgekeurd worden. Waar mogelijk zelfstandig en anders in overleg met de betrokken medewerker. Ten slotte zal het administratief doorzetten van beschikkingen WMO & Jeugd onder je vallen. Controle vindt plaats waarna de beschikking wordt doorgezet.

De belangrijkste taken van de administratief medewerker back office sociaal domein:

  • De afhandeling van jeugdaanvragen;
  • Het beoordelen van facturen WMO en jeugd;
  • Opzetten beschikkingen jeugd & WMO;
  • Vragen beantwoorden van jeugdaanvragen en beschikkingen;
  • Samenwerken met directe collega's en elkaar ondersteunen waar nodig.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als administratief medewerker bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met facturele werkzaamheden (moet beide aantoonbaar zichtbaar zijn in de werkervaring zelf);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als administratief medewerker bij een gemeente binnen WMO & Jeugd;
  • Aantoonbare werkervaring met facturele werkzaamheden;
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als administratief medewerker bij een gemeente;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4 in de richting van MEAO.

Wensen en competenties

Competenties

  • Kwaliteitsgericht werken;
  • Nauwkeurig;
  • Flexibiliteit;
  • Verantwoordelijkheidsgevoel;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Vermogen om tussen verschillende werkzaamheden te schakelen.

Organisatie en team

Organisatie Steenwijkerland heeft ca. 45.000 inwoners en is qua oppervlakte de grootste gemeente van de provincie Overijssel. In deze gemeente ligt het Nationaal Park Weerribben-Wieden; het mooiste plekje van Nederland. De gemeente combineert een rustig en aantrekkelijk plattelandskarakter met een bruisend en stedelijk karakter. De gemeente Steenwijkerland is op 1 januari 2001 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Steenwijk, Brederwiede en IJsselham. Steenwijkerland staat vandaag de dag vooral bekend om zijn toeristische trekpleisters, het gevarieerde landschap en de prachtige natuur. Naast de plaatsen Steenwijk, Vollenhove en Oldemarkt ligt ook het wereldberoemde dorp Giethoorn binnen de grenzen van Steenwijkerland.

Steenwijkerland kent uitstekende verbindingen door haar directe ligging aan de autosnelweg (A32) en heeft de beschikking over een intercitystation. Al met al biedt de gemeente een enorme variëteit in natuur, cultuur en bedrijvigheid.

De gemeentelijke organisatie heeft ongeveer 490 medewerkers en is onderverdeeld in de volgende teams: Concernadvies & Veiligheid; Beheer openbare ruimte; Uitvoering openbare ruimte; Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving; Informatisering & Automatisering; Ruimtelijke ontwikkeling & Projecten; Economie & Recreatie; Samenleving; Uitvoering sociaal domein frontoffice; Uitvoering sociaal domein midoffice; Uitvoering sociaal domein backoffice; Interne dienstverlening & belastingen; Ontvangst; Organisatieadvies; Programma duurzaam; Programma vitaal platteland.

De belangrijkste (overstijgende) themas van de gemeente Steenwijkerland zijn:

  • Eigenaarschap: Wie gaat waarover en draagt daar de verantwoordelijkheid voor professioneel een opdracht ophalen, starten en afronden verantwoordelijkheden daar waar ze horen in de organisatie.
  • Verbinding: Tussen medewerkers onderling; Met de leidinggevenden; Met instellingen en organisatie en partners/ketens.
  • Gezamenlijkheid: Met elkaar en voor elkaar (en niet over elkaar).

Gespreksinformatie

De beoordeling vindt plaats in vier stappen:

  1. Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen: De cv's worden beoordeeld op de Vereisten / Knock-outcriteria. Kandidaten die hieraan voldoen, worden geselecteerd voor stap 2.
  2. Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd: Van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen, worden de 10 beste kandidaten, gebaseerd op de gunningscriteria, geselecteerd voor stap 3. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend.
  3. Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek: De opdrachtgever beoordeelt de geselecteerde cv's op relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en bij soortgelijke organisaties. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4).
  4. Stap 4: Selectiegesprek: In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het profiel, met name op de competenties. Het gesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. Kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien dit niet het geval is, wordt stap 3 herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die het beste voldoet aan het profiel.

Planning:

  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 november 2025.
  • De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 november 2025 bericht.
  • Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Functieschaal:

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen:

  • Maximaal 5 pagina's;
  • Opgesteld in het Nederlands;
  • Minimaal 2 referenties.

Overige informatie:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen een externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie:

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 14 november 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 18 november 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 19 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr