Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Staphorst
Logo van Gemeente Staphorst

Stedenbouwkundige

Binnenweg 26, 7951 DE Staphorst, Nederland

Sluit over 8 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Stedenbouwkundige lever je een cruciale bijdrage aan de ruimtelijke ontwikkeling van de gemeente. Je werkt samen met collega's aan het ontwerpen, plannen en adviseren over de inrichting van de fysieke leefomgeving, waarbij je een balans zoekt tussen duurzaamheid, leefbaarheid en de ambities van de gemeente.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van HBO Ruimtelijk Ontwikkeling in de richting van stedenbouw, Technische Universiteit (bachelor of master), de Academie van Bouwkunst of een vergelijkbare opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Stedenbouwkundige bij een gemeente.
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO master niveau in de richting van HBO Ruimtelijk Ontwikkeling in de richting van stedenbouw, Technische Universiteit (bachelor of master), de Academie van Bouwkunst of een vergelijkbare opleiding;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Stedenbouwkundige bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met woningbouwopgaven of grootschalige gebiedsontwikkelingen;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met organisatie en begeleiden van bewonersbijeenkomsten;
  • Aantoonbare werkervaring met verschillende disciplines (verkeer, groen, milieu en vastgoed) in uitvoering van projecten.

Wensen en competenties

Competenties

  • Politieke/Bestuurlijke Sensitiviteit: Goed in staat de bestuurlijke en politieke belangen in kaart te brengen en hier strategisch op te adviseren.
  • Visie en Conceptueel Denken: Kan trends en ambities vertalen naar inspirerende, creatieve, maar ook realistische stedenbouwkundige kaders en oplossingen.
  • Communicatie en Presentatie: Beschikt over overtuigingskracht en kan helder en inspirerend communiceren over ontwerpen en plannen aan diverse doelgroepen (bestuur, burgers, projectontwikkelaars).
  • Samenwerken en Verbinding: Is een teamspeler en zoekt actief de verbinding op om binnen een projectteam en met externe partijen tot een gedragen eindresultaat te komen.
  • Kritische en Analytische Houding: Kan complexe ruimtelijke vraagstukken analyseren, kritische vragen stellen en diverse scenario's gefundeerd afwegen.

Organisatie en team

Gemeente Staphorst is uniek, met een eigen karakter. Bijna iedereen kent ons wel en heeft daar een beeld bij. Veelal gebaseerd op haar oorsprong, cultuurhistorie en erfgoed. Daar hechten wij zeker waarde aan. Maar Staphorst is meer: het ondernemerschap, de bedrijvigheid, een compleet voorzieningenniveau en de verrassend mooie natuur zijn ook belangrijke kenmerken. Met ruim 18.000 inwoners, waarvan een derde jonger dan 20 jaar, zijn wij een jonge en dynamische gemeente. Als gemeentelijke organisatie maken we gebruik van de kracht van die dynamische samenleving. We bewegen flexibel mee en zijn een overheid die, veel meer dan voorschrijvend en controlerend, de voorwaarden wil scheppen voor inwoners en ondernemers. We werken in het hier en nu met onze blik steeds gericht op de toekomst.

Gespreksinformatie

Beoordeling en selectieproces

Stap 1: Beoordeling cv's op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv's op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv's die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv's van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv's van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria: Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten en relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 3 december 2025, 09:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 1 december 2025 bericht en een link voor een assessment. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 via een externe administratieve broker. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).
  • De opdrachtgever zal een assessment laten uitvoeren door de professional(s) die worden uitgenodigd voor een gesprek. De link voor het assessment zal apart verstuurd worden in een bevestigingsmail.
  • Functieschaal: Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
  • Fee: voor deze opdracht wordt geen fee in rekening gebracht.
  • CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr