Projectleider ondernemers met geldzorgen

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
90 16 Noord-Brabant

Begindatum:

16 jan 2025

Einddatum:

16 jul 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

25 nov 2024

Opdrachtomschrijving

Het kernteam ondernemers
De pilot ‘kernteam ondernemers’ van de gemeente ’s-Hertogenbosch is eind 2023 gestart. In het kernteam ondernemers, bestaande uit EHBG, BBZ en SDV consultenten, worden casussen van ondernemers met geldzorgen wekelijks besproken om gezamenlijk te bepalen wat de best passende dienstverlening is. De doelstelling van het kernteam is drieledig: 1) de kwaliteit dienstverlening verbeteren door een integrale afweging te maken op welke manier ondernemers met financiële zorgen het beste geholpen kunnen worden, 2) grip houden op oplopende aantallen en kosten en 3) management informatie verbeteren. In het kernteam is ruimte voor consulenten om breder te kijken dan de eigen rol, wordt maatwerk geleverd en regie gehouden op de casus.

De functie
De projectleider staat aan het roer om, samen met het kernteam, de knelpunten die zijn geconstateerd op te lossen. Het betreft knelpunten zoals: regierol is niet duidelijk belegd, het handelen buiten de eigen taakopvatting is nog niet optimaal ingericht waardoor er ruis in het team ontstaat, het proces voor collega’s buiten het kernteam is niet altijd duidelijk, management informatie kan nog verder geoptimaliseerd worden. De opdracht richt zich met name op procesoptimalisatie binnen de bestaande (financiele) kaders: dat het kernteam zo effectief en efficiënt mogelijk werkt aan haar doelstellingen. We willen ondernemers optimaal ondersteunen, binnen de kaders die de Wgs daarvoor geeft. Naast het werken aan de knelpunten maakt de projectleider een plan om de bekendheid en het bereik van de dienstverlening voor ondernemers te vergroten. Tot slot maakt de projectleider een opzet voor de evaluatie van het kernteam. De coördinator van het kernteam is een belangrijke sparringpartner voor de projectleider. De projectleider werkt daarnaast nauw samen met de teamleider SDV, de beleidsmedewerker SDV en de teamleider EHBG.

De afdeling
Je komt te werken voor de afdeling Financiële dienstverlening. De afdeling Financiële Dienstverlening ondersteunt inwoners van de gemeente ’s-Hertogenbosch die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. De afdeling richt zich op snelle, toegankelijke en voor iedereen begrijpelijke dienstverlening bij het voorkomen en oplossen van (problematische) schulden en het verminderen van armoede. De afdeling bestaat uit zes teams: Eerste Hulp bij Geldzaken (EHBG); Schulddienstverlening; Bijzondere bijstand; Bankzaken en beheer; Bewind; Ontwikkeling en realisatie (beleid). De afdeling is onderdeel van de de sector Maatschappelijke Ontwikkeling (MO).

De projectleider zal ook sector-overstijgend werken: Een deel van het kernteam (de Bbz consulenten) werkt voor een andere afdeling en sector (Weener XL). Daarnaast werk je voor het bereiken van ondernemers samen met de collega’s van de afdeling Economie en Energie (sector Stadsontwikkeling).

Kandidaatomschrijving

Het profiel

  • HBO/WO werk- en denkniveau

  • Kennis van de Wgs · Ervaring als projectleider

  • Minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar met schuldhulpverlening.

  • Affiniteit met schulddienstverlening aan ondernemers

  • Je bent sterk in het leggen van verbindingen, niet alleen tussen uitvoering en beleid (financieel-juridische kaders), maar ook met andere afdelingen.

  • Je denkt in oplossingen en bent daarin creatief.

  • Je bent mensgericht, kan omgaan met weerstand.

  • Je bent empathisch en kunt uitstekend communiceren, zowel mondeling als op schrift.

Interviewplanning
Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Toelichting op rooster
16 uur is het maximale aantal uur wat beschikbaar is voor deze opdracht. Verlenging is alleen mogelijk voor 12 uur per week. Dit is nog bespreekbaar.

Dienstencategorie
Gezondheidszorg en maatschappelijke dienstverlening

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Download bijlage

Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA).pdf

Eisen

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

Algemene voorwaarden inhuur derden.pdf

Download bijlage

Sjabloon Overeenkomst van opdracht inhuur van 'Derde' via Bureau.docx

Download bijlage

Sjabloon Overeenkomst van opdracht ZZP'er (conform algemene modelovk VNG).docx

Opleidingsniveau
Kandidaat beschikt over een aantoonbaar HBO niveau middels opleidingen.

Werkervaring
Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring, waarvan 3 jaar met schuldhulpverlening in de laatste 5 jaar.

Competenties
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.

Beschikbaarheid
Kandidaat is beschikbaar om op 17 december op gesprek te komen tussen 11:00 en 14:00

Werkrooster
Kandidaat is in de mogelijkheid om op donderdagen op locatie te werken.

Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

  • VOG

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 20 %

Opleidingsniveau
Kandidaat is in het bezit van een HBO bachelor.

Weging: 15 %

Werkervaring
Kandidaat heeft 2 jaar aantoonbare ervaring als projectleider; heeft aantoonbaar affiniteit met schulddienstverlening aan ondernemers.

Weging: 20 %

Compententies
Je bent sterk in het leggen van verbindingen, niet alleen tussen uitvoering en beleid (financieel-juridische kaders), maar ook met andere afdelingen. · Je denkt in oplossingen en bent daarin creatief. · Je bent mensgericht, kan omgaan met weerstand. · Je bent empathisch en kunt uitstekend communiceren, zowel mondeling als op schrift.

Weging: 10 %

Tweede werkdag
Tweede werkdag bij voorkeur op de dinsdag

Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin we onder andere zullen toetsen of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgeen de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.