Medewerker Interne Controle

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 32 Noord-Brabant

Begindatum:

18 jul 2024

Einddatum:

18 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

4 jul 2024

De gemeente Roosendaal zoekt een

Coördinerend medewerker Interne Controle 36 uur per week
“Een mensgerichte coördinerende adviseur met oog voor detail én oplossingen zonder het zicht op de grote lijn te verliezen”


Omschrijving van de opdracht
De groep Concerncontrol heeft een onafhankelijke positie in onze organisatie. Van daaruit wordt gevraagd en ongevraagd geadviseerd aan directie en bestuur ten aanzien van control vraagstukken. Daarbij is een goede informatievoorziening cruciaal; voor onze dienstverlening en voor het functioneren van de gemeente Roosendaal. Er worden interne controles uitgevoerd ten behoeve van de rechtmatigheidsverantwoording en de accountantscontrole van de jaarrekening, maar ook om als organisatie onze Interne Beheersing te verbeteren en ontwikkelen.
De groep Concerncontrol bestaat uit enthousiaste professionals die zich dagelijks bezighouden met vraagstukken op het gebied van interne controle, IT-audits, informatiebeveiliging en privacy. Ben jij initiatiefrijk, schakel je graag met collega’s uit de gehele organisatie en durf je een beslissing te nemen? Wij willen graag met jou in gesprek!

Als Coördinerend medewerker Interne Controle zorg je ervoor dat de interne en externe controles gedurende het jaar worden uitgevoerd dan wel begeleid volgens onze standaarden. Je volgt daarbij het door jou opgestelde interne controleplan en bijbehorend controleprotocol rechtmatigheid. Een van de ambities van onze organisatie is het versterken van de administratieve organisatie en interne beheersing (AO/IB) in de lijn van het ‘Three Lines Model’ en een bijbehorend controlframework. Een andere belangrijke ambitie is het ontwikkelen en uitvoeren van een IT audits op het financieel systeem en de zorgapplicatie met bijbehorende data-analyses. Jij als Coördinerend medewerker Interne Controle vervult in deze ontwikkeling een belangrijke rol. Je wordt hierbij ondersteund door drie collega’s interne controle en de andere adviseurs binnen de groep.

Je gaat je onder andere bezighouden met de volgende werkzaamheden:
- Je stelt jaarlijks het interne controleplan en bijbehorend controleprotocol rechtmatigheid bij en bepaalt hierin de controle aanpak van en de inzet voor het toetsen van de AO/IB en de rol van de verbijzonderde interne controle;
- Je zorgt voor een gedegen toets op ons financieel systeem en de zorgapplicatie en werkt daarbij samen met de ISO en CISO;
- Je adviseert de groepen in de organisatie, de Adviseur Control en de Concerncontroller op basis van de bevindingen van controles en uitkomsten van analyses;
- Je voert complexe interne controles en bijzondere onderzoeken uit waar je vervolgens analyses op maakt;
- Je bewaakt en rapporteert over de realisatie van het interne controleplan en stuurt bij waar nodig;
- Je ontwikkelt en implementeert controletechnieken en methoden waarbij je de verbinding legt met de planning en control producten;
- Je onderhoudt contacten en stemt af met de Adviseurs Control, de Concerncontroller en de controlerend accountant;
- Je levert een belangrijke bijdrage bij het implementeren van het ‘Three Lines Model’ en het bijbehorend controleframework.

Functieprofiel
Je hebt een relevante financiële opleiding op hbo+ niveau, bijvoorbeeld in de richting van Internal-/Business Control, Accountancy of Bedrijfseconomie. Je bent analytisch sterk, durft kritisch naar zaken te kijken en bent communicatief sterk in woord en geschrift om jouw visie goed te kunnen onderbouwen en over te kunnen brengen. Je hebt affiniteit met IT. Je bent ondernemend en klantgericht waarbij je in staat bent om op verschillende niveaus samenwerkingen aan te gaan. Je neemt initiatief en draagt verbeteringen aan waar je kansen ziet. Je bent goed op de hoogte van de relevante wetgeving zoals het Besluit Begroting en Verantwoording en de controletechnieken en - methoden. Tevens heb je minimaal drie jaar ervaring met administratieve organisatie en interne beheersing waarbij je gebruik hebt gemaakt van data-analyse. Deze ervaring heb je opgedaan bij een overheidsinstelling of in de controlepraktijk van een middelgroot tot groot accountantskantoor

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.