Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Rijssen-Holten
Logo van Gemeente Rijssen-Holten

Adviseur / Coordinator Burgerzaken

Gemeente Rijssen-Holten

Schild 1, 7461 DD Rijssen, Nederland

Sluit over 7 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ons team burgerzaken zoekt tijdelijk versterking vanwege ziekte van een collega. Wij zoeken daarom een ambitieuze adviseur (coordinator) burgerzaken die ons team in 2026 helpt verder te ontwikkelen.

Werkzaamheden

  • Je ondersteunt en coordineert het team burgerzaken, adviseert over complexe vraagstukken en je bent beveiligingsfunctionaris reisdocumenten.
  • Je adviseert de teammanager over actualiteiten, planning, teamontwikkeling en opleidingsplannen;
  • Je bent bij zelfevaluaties en audits het eerste aanspreekpunt op inhoud voor toezichthouders, de portefeuillehouder en de burgemeester;
  • Je signaleert knelpunten en verbetert processen/projecten: plant evaluaties, stelt verordeningen en beleidsregels op, bewaakt uitvoering en evalueert resultaten;
  • Je bent het tweede paar ogen en de eerste vervanger van de BRP-specialist bij adresonderzoeken, eerste vestigingen, briefadres-beoordelingen en mutaties in de BRP;
  • Je beheert en verbetert het beveiligingsproces, borgt compliance (RVIG/ENSIA), ziet toe op functiescheiding/toegangsrechten en meldt incidenten, fraude en misbruik en
  • Je levert een belangrijke bijdrage in de doorontwikkeling van een toekomstbestendig burgerzaken team.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan genoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of coordinator binnen een gemeente;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van burgerzaken;
  • Kandidaat is beschikbaar voor minimaal 24 uur per week;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur of coordinator binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring als coordinator/adviseur burgerzaken;

Competenties

  • (juridische) Adviesvaardigheden
  • Omgevingsbewust
  • Competentiemanagement
  • Tactisch gedrag
  • Motiveren
  • Resultaatgericht werken
  • Samenwerken
  • Overtuigen

Organisatie en team

Met ruim 400 medewerkers werken wij elke dag aan de ontwikkeling van de gemeente Rijssen-Holten. En net als al die collegas word ook jij in onze organisatie direct vanaf je eerste werkdag aangemoedigd om je verder te ontwikkelen. Jouw (innovatieve) ideeen zijn altijd welkom - waar ze ook over gaan. Wij zijn namelijk een ondernemende gemeente die voorop durft te lopen en die een eigen koers vaart. En wij stimuleren jou om in jouw loopbaan hetzelfde te doen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op 24 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Uitvoeringsvoorwaarde

Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Rijssen-Holten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA).

Overige informatie

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
  • BYOD (bring your own device): niet van toepassing.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer. Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10 (uitloop 11). Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen

  • Maximaal 2 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag tot en met vrijdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr