Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.
Logo van Gemeente Rheden
Logo van Gemeente Rheden

Projectleider Implementatie WOO

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

1 jan 2026

Einddatum:

1 jan 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

9 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

De implementatie van de wet open overheid (WOO) vraagt veel van de organisatie. Er zijn uitdagingen in de acceptatie van het werk door collega's en het uitrollen van de passende ondersteuning voor de collega's, zodat een eenduidig beeld over de uitvoering van de WOO naar buiten gaat. Voor het inrichten van de juiste processen voor een centrale regie op de uitvoering van de actieve en passieve openbaarmaking zijn wij op zoek naar een gedreven projectleider. De samenwerking met het team informatie en het juridisch team en de inrichting van een nieuw team horen bij de opdracht.

Momenteel werken we aan bewustwording op ieders verantwoordelijkheid binnen de woo als het gaat op actieve en passieve openbaarmaking. We zetten een samenwerking met Daadkracht op voor de overname van een deel van onze processen.

Werkzaamheden
Daarnaast inrichten we een team in waarbij AVG, woo en klachtenafhandeling dichter bij elkaar moeten komen. Jouw taak is het begeleiden van de inrichting van het team, doorontwikkelen van processen voor de actieve en passieve openbaarmaking en daarmee de woo borgen in onze organisatie.

Het woo-team bestaat momenteel uit twee juridisch ondersteuners, collega's vanuit de vakgroepen informatie, juridische zaken en communicatie. Daarnaast is het oude projectteam voor kennis en kunde beschikbaar. Hierin zitten voornamelijk juristen vanuit de verschillende afdelingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van de WOO;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Aantoonbare werkervaring met de begeleiding van teamontwikkeling (Benoem dit duidelijk in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met complexe en conflicterende samenwerkingen (Benoem dit duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding, cursus en/of training met betrekking tot projectmanagement (Licht dit duidelijk toe in het cv);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met de implementatie van de WOO;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inrichten van werkprocessen.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Delegeren;

  • Luisteren;

  • Doorzettingsvermogen;

  • Motiveren;

  • Resultaatgericht werken;

  • Samenwerken;

  • Assertiviteit;

  • Besluitvaardigheid;

  • Organiseren;

  • Kritisch;

  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Rheden
Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken.

De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden bieden we volop ontwikkelingsmogelijkheden en werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. We zijn flexibel in werktijden en bieden een uitgebreid arbeidsvoorwaardenpakket. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Team
Het woo-team bestaat momenteel uit twee juridisch ondersteuners, collega's vanuit de vakgroepen informatie, juridische zaken en communicatie. Daarnaast is het oude projectteam voor kennis en kunde beschikbaar. Hierin zitten voornamelijk juristen vanuit de verschillende afdelingen.

Gespreksinformatie

Gesprekken
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Optie tot verlenging:
2x 6 maanden

Overig:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • De opdrachtgever voorziet in de benodigde middelen, 'Bring Your Own Device' (BYOD) is niet van toepassing.

  • De functie is ingedeeld in functieschaal 10, verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

  • CV-eisen: Maximaal 5 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

  • Motivatie opgesteld door de professional zelf, toe te voegen als een document achter het cv.

  • Werkdagen: in overleg.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: di, wo, do, vr