Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Publicatiedatum:
12 nov 2025In opdracht van het team Financien zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende coordinator jaarrekeningcontrole. De coordinator voert, in afstemming met de regisseur Planning & Control, werkzaamheden uit ter ondersteuning van het proces van de jaarrekeningcontrole 2025.
De opdracht resulteert in een soepel en tijdig verloop van de jaarrekeningcontrole 2025, door het opstellen van de benodigde kaders, planningen en dossiers en het begeleiden van de accountantscontrole. De volgende resultaten worden opgeleverd:
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Je gaat aan de slag binnen het team Financien, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiele functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe coordinator, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiele functie.
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.
Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CVs van de 10 geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 of donderdag 20 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden via de contactpagina. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen.