Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp
Logo van Gemeente Pijnacker-Nootdorp

Coordinator jaarrekeningcontrole 2025

Oranjeplein 1, 2641 EZ Pijnacker, Nederland

Sluit over 3 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief 130Opdracht uren 32

Omschrijving

In opdracht van het team Financien zoeken wij een ervaren en zelfstandig werkende coordinator jaarrekeningcontrole. De coordinator voert, in afstemming met de regisseur Planning & Control, werkzaamheden uit ter ondersteuning van het proces van de jaarrekeningcontrole 2025.

Werkzaamheden:

  • Het opstellen en uitvoering (laten) geven aan de bevindingen en aanbevelingen uit voorgaande controles van de accountant.
  • Het opstellen van een compleet dossier voor elk verantwoordingsonderdeel dat voldoet aan de vereisten voor de accountcontrole.
  • Het fungeren als vast aanspreekpunt voor de accountant, bewaakt de voortgang van de werkzaamheden en zorgt dat de bevindingen en benodigde acties tijdig worden opgepakt en teruggekoppeld aan de organisatie.
  • Het coordineren van de informatie-uitwisseling tussen organisatie en accountant, waarbij de coordinator verantwoordelijk is voor duidelijke afspraken over verantwoordelijkheden, aanlevermomenten en deadlines, zodat de voortgang van de controle soepel en volgens planning verloopt.

Resultaten:

De opdracht resulteert in een soepel en tijdig verloop van de jaarrekeningcontrole 2025, door het opstellen van de benodigde kaders, planningen en dossiers en het begeleiden van de accountantscontrole. De volgende resultaten worden opgeleverd:

  • Een vastgestelde planning en richtlijnenbrief, waarmee de regisseur Planning & Control de uitvoering kan aansturen.
  • Volledige en controleerbare dossiers per verantwoordingsonderdeel, gereed voor de beoordeling door de account

Eisen

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad. De kandidaat maakt bij de start van de opdracht zijn/haar telefoonnummer bekend.
  • De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met jaarrekeningprocessen binnen een gemeente.
  • Kennis van verslaggevingsvoorschriften voor decentrale overheden (BBV), benoem waar deze kennis is opgedaan.
  • Uiterlijk per november beschikbaar voor gemiddeld 32 uur per week.
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van financien of bedrijfseconomie.

Wensen en competenties

Wensen:

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met accountantscontroles en het samenstellen van controledossiers (20 punten).
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met P&C producten binnen een gemeente (<100.000), duidelijk herleidbaar (30 punten).
  • Minimaal een aantoonbaar afgeronde wo-bachelor opleiding op het gebied van financien of bedrijfseconomie (10 punten).
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur (coordinator) binnen een gemeente (25 punten).

Competenties:

  • Resultaatgerichtheid.
  • Coordineren.
  • Communicatief vaardig.
  • Analytisch vermogen.
  • Oordeelsvorming.
  • Bestuurlijke en politieke sensitiviteit.
  • Plannen en organiseren.
  • Samenwerken.
  • Sterke communicatieve vaardigheden, met het vermogen om bruggen te slaan tussen financiele administratie, beleid en accountant.

Organisatie en team

De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam. De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken. Je gaat aan de slag binnen het team Financien, dat valt onder het domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening. Het team bestaat uit zes financieel adviseurs die samen werken aan het verder professionaliseren van de financiele functie, met vakmanschap, eigenaarschap en samenwerking als uitgangspunten. Met jouw specialistische kennis versterk je dit team tijdelijk als externe coordinator, waarbij je een waardevolle bijdrage levert aan de ontwikkeling en verdere professionalisering van de financiele functie.

Gespreksinformatie

Beoordelingsprocedure:

Stap 1: Beoordeling CVs op knock-outcriteria

Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs op de knock-outcriteria die in de marktplaatsuitvraag worden omschreven. Kandidaten die voldoen aan de knock-outcriteria worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie CVs

Een externe administratieve broker beoordeelt de CVs van de kandidaten die voldoen aan de knockoutcriteria in onderlinge vergelijking op de gunningscriteria uit de marktplaatsuitvraag. De (maximaal) tien kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde gunningscriteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek

Pijnacker-Nootdorp beoordeelt de CVs van de 10 geselecteerde kandidaten in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De (minimaal 2) kandidaten die op basis van deze criteria als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek

In het selectiegesprek wordt nader getoetst in hoeverre de geselecteerde kandidaten voldoen aan de competenties uit de marktplaatsuitvraag. Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort kan stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar ons oordeel het beste voldoet aan het gevraagde profiel in de marktplaatsuitvraag. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De gemeente Pijnacker-Nootdorp behoudt zich het recht de opdracht niet te gunnen.

Planning:

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 19 of donderdag 20 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 18 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie:

  • De gemeente zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van een externe administratieve broker. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Een externe administratieve broker brengt voor deze opdracht 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

Meer informatie: Vragen kunnen ingediend worden via de contactpagina. Inhoudelijke vragen kunt u indienen via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u stellen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr