Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oosterhout
Logo van Gemeente Oosterhout

Junior klantmanager inkomen

Slotjesveld 1, 4902 ZP Oosterhout, Nederland

Sluit over 6 dagen

Begindatum:

24 nov 2025

Einddatum:

28 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

12 nov 2025
Opdracht tarief 60Opdracht uren 32 - 36
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Junior klantmanager inkomen

voor het uitvoeren van minimaregelingen (32-36 uur per week)


Jouw rol

  • Je voert de minimaregelingen uit en dat zijn onder andere aanvragen en controles van inwoners die deel (willen) nemen aan de collectieve zorgverzekering;
  • Je onderhoudt het contact met de ketenpartners;
  • Je voert indien nodig gesprekken met klanten waarbij je hun situatie breed in kaart brengt en hierbij kijk je met een brede blik (denk aan Jeugd, WMO, veiligheid) naar de inwoner.
  • Je hebt enige ervaring met de Suite voor Sociaal Domein.

Eisen

  • De kandidaat heeft een afgeronde HBO opleiding gericht op de Participatiewet. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat is verplicht om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren.
  • Minimaal 2 referenties zichtbaar op het CV op te nemen.

Wensen en competenties

Wensen

  • De kandidaat heeft 0-1 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als klantmanager. Dit moet blijken uit het CV.
  • De kandidaat heeft kennis van de Suite voor Sociaal Domein.
  • Kandidaat heeft enige ervaring met aanvragen bijzondere bijstand en draagkrachtberekening.

Competenties

  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau en hebt ervaring en kennis van de Participatiewet;
  • Je bent een verbinder en ruimdenkend en weet, in het belang van de inwoner, professionals bij elkaar te brengen (casusregie);
  • Je bent pro-actief, hebt en houdt overzicht en kan goed omgaan met werkdruk;
  • Je durft creatieve oplossingen voor te stellen en daartoe een besluit te nemen;
  • Je bent een open persoonlijkheid, beschikt over zeer goede coachende vaardigheden en hebt een scherp oog voor een goede kwaliteit;
  • In een hectische omgeving gedij je goed en weet je goed het hoofd koel te houden. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden.
  • Extern georiënteerd
  • Klantgericht
  • Resultaatgericht
  • Communicatief vaardig
  • Zelfstandig
  • Verbindend
  • Ondernemend

Organisatie en team

Wat je misschien niet verwacht

We krijgen het heus wel eens te horen: werken bij een gemeente zal wel voorspelbaar zijn. Maar niets is minder waar. Dat roepen we niet, maar laten we zien. Door de lat wat hoger te leggen dan mensen van ons verwachten. Ook onderling, als collega's, doen we meer voor elkaar. We werken niet alleen samen, we voelen ons ook met elkaar verbonden. Dat doen we goed, want we kwamen op de shortlist van de Verkiezing tot Beste Overheidsorganisatie van het Jaar 2022. Met 57.925 inwoners en 600 collega's biedt de gemeente Oosterhout de uitdagingen en kansen van een grote gemeente en de slagvaardigheid en geborgenheid van een kleinere gemeente.

Bij Oosterhout realiseer je onze ambities voor 2030. Het is fijn wonen in Oosterhout. Dat willen we zo houden en ons duurzaam voorbereiden op de toekomst. Tegelijk trekken we bedrijven door onze gunstige ligging en zorgen we daarmee voor werkgelegenheid. En bezoekers kunnen in onze gemeente hun hart ophalen in de prachtige parken en bossen, de historische Heilige Driehoek en bij de vele evenementen. Samen met inwoners, ondernemers, maatschappelijke partners en buurgemeenten kleuren we onze toekomst in. Als jij bij ons komt werken, krijgen we nóg meer voor elkaar!


Afdeling: Sociaal team uitvoering

Gespreksinformatie

De mate waarin de kandidaat aan de competenties voldoet en of de kandidaat binnen het team past, wordt tijdens een eventueel intakegesprek beoordeeld.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 9 van de CAO Gemeenten.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr